Mijn collectie (tje)

Laat je collectie en nieuwe aanwinsten geallieerde militaria (en neutrale landen) zien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
djruud
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mei 2015, 20:08
Locatie: Wolvega

Mijn collectie (tje)

Bericht door djruud »

Zoo, alweer de tweede post van mij en laat ik jullie gelijk lastig vallen met mijn, net klaar, kleine verzameling.

5% is gelijkend op wo2 (als aanvulling) de rest is (voor zover de controle) origineel en bijeen gesprokkeld bij mensen zelf thuis.

Hier en daar wat aangekocht (vooral de wat grotere dingen), maar al de documenten en klein spul op zolders en kelders gevonden.

Om het èèn en ander wat aan te kleden en de "sfeer te voelen" heb ik getracht te zoeken naar wat oude meubeltjes en kastjes.

Stencil machine bevat nog een tekst over een voetbalploeg uit 1948.

Zojuist nog telefoon gehad en er komt iets heel moois aan, maar dat later!!

Groet Ruud.
Bijlagen
IMG_3316.JPG
IMG_3315.JPG
IMG_3314.JPG
IMG_3310.JPG
Waar is mijn flak gebleven, had 'm toch echt in de garage neer gezet.........even de ex bellen.......ooooh....jij hebt 'm mee genomen bij het verdelen van de inboedel....nou, niet erg hoor...heb er nog twee.....
Gebruikersavatar
veritable
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 22 jul 2013, 14:27
Locatie: Drenthe

Re: Mijn collectie (tje)

Bericht door veritable »

Leuke verzameling!!
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Mijn collectie (tje)

Bericht door Jim »

De vitrine kastjes vind ik een te moderne look hebben (Ik heb zelf ook iets vergelijkbaars hoor).
Deze van retro vitrine kastjes van Ikea passen meer bij de oude stijl :
Wel een beetje aan de prijzige kant.
Afbeelding
upload pic

Dit soort echte antieke modellen zijn zeker nog te vinden op websites waar men nostalgie spullen verkoopt maar meestal nog duurder als bij Ikea.
En dan zou ik er een led strip of andere (keuken / vitrine) led verlichting inbouwen. (Ook bij Ikea!) Led verlichting is wat UV straling en warmte ontwikkeling veel veiliger voor je spullen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Mijn collectie (tje)

Bericht door Bas ww2 »

Tja het is net waar je je geld aan uitgeeft, je collectie of kastjes die erbij passen ikzelf geef liever geld uit aan mijn collectie en de vitrinekasten ach, die komen wel en zoals bij gebeurd is dat ik met die kleine kasten ze zó vol heb. Als je dan ergens voor gaat zoek dan iets met dubbele deuren ;)
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
djruud
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mei 2015, 20:08
Locatie: Wolvega

Re: Mijn collectie (tje)

Bericht door djruud »

Zooo,

Collectie uitgebreid met een kappersmanteltje gemaakt van zijde (parachute) en een Lee Enfield uit 1942 (NO4 MK2).

Djruud.
Waar is mijn flak gebleven, had 'm toch echt in de garage neer gezet.........even de ex bellen.......ooooh....jij hebt 'm mee genomen bij het verdelen van de inboedel....nou, niet erg hoor...heb er nog twee.....
GBL
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 apr 2015, 14:28

Re: Mijn collectie (tje)

Bericht door GBL »

mooie collectie !
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Mijn collectie (tje)

Bericht door Jim »

djruud schreef:Collectie uitgebreid met een kappersmanteltje gemaakt van zijde (parachute) en een Lee Enfield uit 1942 (NO4 MK2).
Best leuk om te hebben zaken gemaakt van parachute (ben een parachute gek :lol: ). Maar de meeste (geallieerde) (nood -/manschappen-) parachutes werden van nylon gemaakt. Zijde was dankzij Japan moeilijk te verkrijgen. Tot 1942 werden er nog van zijde gemaakt maar nylon was toen al in gebruik.

Plaats een een paar plaatjes van beide als je tijd hebt. (nieuwsgierig)
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Nick-H
Lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 mei 2008, 22:35

Re: Mijn collectie (tje)

Bericht door Nick-H »

djruud schreef:Zooo,

Collectie uitgebreid met een kappersmanteltje gemaakt van zijde (parachute) en een Lee Enfield uit 1942 (NO4 MK2).

Djruud.
Een NO4 MK2 uit 1942 lijkt mij stug. dan zal het een MK1 zijn :wink: de MK2 is pas vanaf 1949 gemaakt :wink:

(The british service lee, Ian Skennerton)
Afbeelding
http://www.tommy-talk.com

Dying for freedom isn’t the worst that could happen, being forgotten is
Gebruikersavatar
Ebe
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 nov 2014, 13:47
Locatie: Onstwedde, Groningen

Re: Mijn collectie (tje)

Bericht door Ebe »

Leuke collectie!
3./Pz.Gren.Rgt.60 - Der Windhund
Plaats reactie