MC4U

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
jappie
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 mei 2010, 17:09
Locatie: klazienaveen

Re: MC4U

Bericht door jappie »

Mijn gestuurde mail:

Zoals telefonisch afgesproken was ik gisteren tussen 3 en 6 (om 15.20) bij uw pand in Spijk.
Helaas was u hier niet te bekennen. Dit vind ik erg jammer.

Ik ga er van uit dat als ik een afspraak maak met een handelaar dat hij deze ook nakomt en gewoon zoals geloofd aanwezig is.
Ik ben blij dat ik de afspraak had verzet naar maandag en dat ik niet vandaag 340 km voor niks heb gereden.

Bij deze wil ik u graag mededelen dat ik in de toekomst geen zaken meer met u zal doen en dat ik u zeker niet bij anderen zal aanbevelen.
De verhalen die over uw bedrijf gaan zijn dus terecht. Het niet nakomen van afspraken is blijkbaar voor u heel normaal.

Ik vind het erg jammer dat ik op deze manier behandeld ben.

Met vriendelijke groet,


En de reactie hierop:

Vervelend om te horen. Zover wij wisten stond er 1 afspraak en die is vorige week afgezegd vanwege Pinksteren.
Blijkbaar is er dan sprake geweest van een misverstand. Excuses daarvoor.

Met vriendelijke groeten,



Een heel makkelijke manier om je ervan af te praten. Ben bij een andere handelaar geweest en die vertelde mij dat ik al de derde was die deze week bij hen kwam omdat MC4U zijn afspraken niet nakwam...
HONOR IS THEIRS WHO KNEW THE PATH OF HONOR
Gebruikersavatar
Kevinbes
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 03 jan 2015, 15:51
Locatie: Achterhoek

Re: MC4U

Bericht door Kevinbes »

Laats ook een Keer had een kogelvrij vest gekocht bij mc4u (zonder Sapi platen) stuurde ik een berichtje waarmee zou ik hem kunnen opvullen? Kreeg ik terug: Er zit een rits aan de zijkant. Ja dat klopt maar heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Geen goede Service. Nou zit ik te denken zou Frank van mc4u dit ook lezen als je het lees doe hier wat aan!!

Kevin

Ps als je opvuling weet voor mijn kogelwerende vest graag een PB :)
Always be happy!! :)
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: MC4U

Bericht door racefiets »

Kan je niet gewoon een paar lagen stevig karton op maat snijden?
Gebruikersavatar
kevin15
Lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 26 jul 2011, 17:37

Re: MC4U

Bericht door kevin15 »

Veel mensen worden volgens mij ook misleid door zijn gastenboek.
Daar staan alleen maar goede reacties over MC4U.
Ik heb al meerdere malen wat proberen te plaatsen wat niet 100% positief was, maar ik heb ze nooit gezien in het gastenboek.
Gebruikersavatar
Kevinbes
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 03 jan 2015, 15:51
Locatie: Achterhoek

Re: MC4U

Bericht door Kevinbes »

racefiets schreef:Kan je niet gewoon een paar lagen stevig karton op maat snijden?
dank u
Always be happy!! :)
achterhoek 40 45
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 okt 2015, 10:15

Re: MC4U

Bericht door achterhoek 40 45 »

Kugelblitz schreef:Ik heb ook niet echt goede ervaringen gehad, inderdaad ook erg lang wachten op een levering en slecht of weinig mailcontact. Wat hier beschreven wordt is inderdaad onacceptabel, ik zou er ook nooit meer wat kopen en ze dat laten weten ook.

Groet, Kugel! :mrgreen:
je bent niet de enige ik ook jammer genoeg ging om een airborne m42 uniform wel gekregen duurde iets meer als 4 week
sins dien heb ik er nooit iets meer gekocht slecht levering en onervaren personeel gr
intresse alles wat temaken heeft met periode 40 45 in de achterhoek
Dave88
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2016, 21:22

Re: MC4U

Bericht door Dave88 »

Na mijn ervaring met Frank Witte, slechts één woord, "Oplichter" !

MA 09 mei 2016 : Bestelling geplaatst.
Eén Baseball Cap t.w.v. 8,95€ met 9,50€ aan verzendingskosten.
Totaal : 18,45€ (Dure pet, maar ik wou die absoluut hebben).
Website staat vol positieve feedback van tevreden klanten, dus had ik geen argwaan.

DO 12 mei 2016 : Foutief artikel ontvangen.
Ik meld Frank dat deze zich vergiste bij de levering en vraag hoe ik kan retourneren.

VR 13 mei 2016 : Frank reageert
- Vervelend om te horen. Ruilen is geen probleem. Onder de rubriek “Veelgestelde vragen” en dan onder “ruilen”, staat hoe dat kan.

Op website van MC4U staat duidelijk "Verkeerd product ontvangen?
Als je een artikel wilt ruilen omdat wij per ongeluk een verkeerde maat of een verkeerd artikel hebben gestuurd dan zijn de verzendkosten voor het opnieuw sturen uiteraard voor onze rekening."

Alsook

"Niet goed? Geld terug!
Artikel niet goed of niet wat je er van verwacht had? Kan gebeuren! In dat geval krijg je gewoon je geld terug! Stuur het artikel voldoende gefrankeerd samen met een ingevulde ruil- en retourformulier retour."

ZA 14 mei 2016 : Artikel werd geretourneerd.
Na het vergelijke van de prijzen kwam uiteindelijk DHL er als goedkoopste uit.
Ik stuur Frank een Track&trace link, samen met de traceercode en de factuur van de verzendingskosten (Verzending van België => Nederland = 10€).

VR 20 mei 2016
Nog steeds geen nieuws van Frank.
Volgens de Track&trace heeft hij het artikel op 18 mei ontvangen.
Nadat ik hem mailde, bevestigde Frank mij effectief de goede ontvangst.
Ondanks een computerstoring zou hij het geld nog binnen de week terug storten.
Geen enkel probleem dacht ik...

MA 30 mei 2016
10 dagen later, nog steeds niets ontvangen...
Na een mail wijt Frank dit aan het feit dat ik geen retourbon toevoegde aan mijn verzending (desondanks dat de titel van al mijn mails het ordernummer van de bestelling bevat).

ZA 04 juni 2016
Een week later, nog steeds niets ontvangen ...
Na een mail bevestigt Frank de dag zelf nog, dat hij het nodige zal doen.

WOE 08 juni 2016
Mijn geduld raakt op, nog steeds niets ontvangen.
Frank is bezig met zijn betalingen, ik mag op beide oren slapen.

Ten slotte op 09 juni 2016 ontvang ik 12,50€.
Frank is namelijk van menig dat ik slechts recht heb op 12,50€, dit terwijl ik aanvankelijk 18,45€ betaalde en daarbij nog is 10€ verzendingskosten had.

Hij informeert mij het volgende :
"Dat je een bedrag noemt wil nog niet zeggen dat je daar recht op hebt natuurlijk. Hij is zonder enig overleg over de kosten direct retour gestuurd. Dat maakt de hoge retourkosten jouw eigen zaak. Het is een cap van 8,95 !!! euro en dan declareer jij doodleuk 10 euro voor het terugsturen. Vind je dat niet vreemd? Je had hem wel als koerier kunnen sturen voor 25 euro. Sorry, maar normaal hadden wij hem je zelfs laten houden. Dat was het goedkoopst geweest en dan hadden we je ook het deel verzendkosten vergoed zoals nu. Jij wilde hem direct retour hebben. Dat is prima, maar dan moet jij dat ook betalen."

Ondanks dat ik de originele factuur van DHL in pdf door mailde, bleek dit voor Frank niet voldoende.
Ook 10€ verzendingskosten vindt Frank veel teveel... Dit terwijl hij zelf 9,50€ verzendingskosten aanrekent.

Nooit doe ik nog zaken met M4UC.
Pas na even te surfen op het internet kwam ik op diverse forum's uit, met gelijkaardige klachten.

Zelf ben ik van België en is zijn winkel net even te ver om langs te gaan.
Alleen al voor het principe heb ik een klacht ingediend bij de Belgische instanties.
Maar kan iemand mij soms doorverwijzen naar een dienst in Nederland?
Dergelijke praktijken moeten stoppen !
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: MC4U

Bericht door laurens jan »

Hallo Dave,

Heb je verhaal even bekeken, waardeloos natuurlijk en minimaal een stukje service mag je verwachten van een handelaar.
Helaas kun je niet veel meer bereiken dan het schrijven van een slechte recensie.
Het feit is dat MC4U nergens werkelijk de wet overtreed, hij moet uiteraard een verkeerd product retour nemen en er een correct goed werkend model voor verstrekken echter hoeft hij niet per se de verzendkosten hiervan te betalen.
Het leveren binnen een bepaald aantal dagen (Minder dan 30), betalen van de verzendkosten Etc. zijn allemaal extra onderdelen van het product dat je aankoopt en vallen niet onder de garantie maar onder de service en die laat duidelijk het één en ander te wensen over

Met wat ik gelezen heb in dit topic weet ik genoeg, tevens kan ik een ieder, ook op basis van mijn eigen ervaring met MC4U duidelijk afraden hier nog een aankoop te doen.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: MC4U

Bericht door Erik »

Is het niet handiger dit soort posts neer te zetten bij "feedback verkopers en dealers"? Daar hoort het m.i. thuis!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: MC4U

Bericht door earlymb »

Erik schreef:Is het niet handiger dit soort posts neer te zetten bij "feedback verkopers en dealers"? Daar hoort het m.i. thuis!
Anders samenvoegen met dat andere topic met dit onderwerp? :)
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: MC4U

Bericht door Auke »

Twee dingen vallen mij op:

- De website vermeldt duidelijk dat het belangrijk is "dat je een ruil- en retourformulier uitprint, invult en meestuurt. Je dient bij het ruilen in ieder geval altijd je ordernummer te vermelden. Anders kunnen wij uw retourzending niet verwerken." Dat eerste heb je niet gedaan, dus dan is een enigszins vertraagde afhandeling toch niet onlogisch?

- Hij heeft een punt dat het niet echt logisch is om een petje van 8,95 euro te retourneren als de verzendkosten hoger dan dat bedrag zijn. Bovendien, als je verder had gelezen had je gezien dat er "vooraf overleg" moet plaatsvinden over het retoursturen en de verzendkosten. Ook dat heb je niet gedaan.

Ik zie dus niet in waarom hij een "oplichter" zou zijn, aangezien hij zich keurig aan zijn algemene voorwaarden houdt en jij niet. Bovendien: het volledige proces heeft slechts een maand geduurd, dat is toch niet onredelijk? Dat gezegd hebbende: het zou hem uiteraard hebben gesierd als hij gewoon je geld inclusief de dubbele verzendkosten had gerestitueerd, dat had ik ook gedaan, maar ik zie niet in waarom dit zo'n post op hoge poten rechtvaardigt.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
jappie
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 mei 2010, 17:09
Locatie: klazienaveen

Re: MC4U

Bericht door jappie »

Extreem kort door de bocht, maar ik vind het ook een waardeloos iemand om zaken mee te doen.
Ik herken het lakse gedoe precies hetzelfde in mijn ervaringen met hem.

En het probleem ligt altijd bij de klant.

Heb hem in maart op de KTR beurs gezien en ben met een grote boog om zijn kraam heen gelopen.
Deze man verdient geen cent aan mij, en met mij vele anderen. Zelf andere handelaren hoor je er over dat er mensen naar hun toe komen omdat hij zijn zaakjes niet op orde heeft.
HONOR IS THEIRS WHO KNEW THE PATH OF HONOR
Plaats reactie