Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd!

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door Mr Mojo Risin »

Trieste zaak, maar wat ik niet begrijp is dat je blijft bestellen bij deze dealer, ook al heb je er al slechte ervaringen mee gehad. Nog sterker: je doet zelfs nog grotere aankopen terwijl je weet dat het met één item al misloopt.

Dit zijn gewoon enkele bedenkingen, ik wil je niets verwijten. De fout ligt hier geheel bij MC4U, maar gebruik toch je gezond verstand zn blijf er gewoon van weg. Genoeg andere dealers en verkoopsites om items te vinden op het internet.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door johan willaert »

Kan je bij de verkoper langs gaan? Indien wel, hup de auto in met je spullen en je geld terug halen...
29th Let's Go!!!!!
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door utmi »

Ik snap niet dat mensen nog bij deze clowns kopen...
Topic starter geen medelijden mee, je had al slechte ervaringen en dan toch weer wat kopen...?!
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door yente »

Opzich wil één slechte ervaring niet zeggen dat het altijd zo zal zijn, bv op dat ogenblik persoonlijke problemen, dus ik snap dat de topicstarter opnieuw heeft gekocht.
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door uniformverzamelaar »

Ik zou toch, indien ik al een slechte ervaring heb gehad met een verkoper toch dubbel voorzichtig zijn met mijn volgende bestellingen/aankopen
Ook al aangehaald, op dat moment zelf gaan afhalen.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
NickG.
Lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 dec 2012, 14:48

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door NickG. »

Ik heb dit topic niet gestart om medelijden op te wekken, eerder om de mensen te waarschuwen die eventueel bij dit bedrijf wat zouden willen bestellen.
Ik ging er van uit dat ze door de slechte berichten op diverse fora er van geleerd zouden hebben, zeker omdat het zo'n groot bedrijf is.
Ik ben niet bang om mijn spullen niet te krijgen want die krijg ik zeker wel!
Het is alleen de manier waarop het gaat dat zo slecht is.
Ik bestel hier omdat ik zo snel geen ander adresje heb waar ik replica spullen kan kopen.
Ze zijn er gerust wel, maar zoals ik al zei, ik dacht dat het wel goed zou komen.
Ook las ik in het gastenboek van MC4U zo goed als alleen maar positieve reacties, later bleek dat ze de slechte meestal weghalen...
Kijk ook eens op mijn site! :) http://www.goldeneagle-militaria.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door uniformverzamelaar »

Nick, het is zeker een nobel doel om mede verzamelaars te verwittigen van dergelijke praktijken.

Maar denk echt niet dat dergelijke bedrijven wakker liggen van de klachten die ze krijgen wat betreft levertijd enz.. :shock:

Het is pas als ze klanten verliezen dat er een belletje gaat rinkelen....want dan worden ze geraakt in hun geldbeugel.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
kevin15
Lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 26 jul 2011, 17:37

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door kevin15 »

NickG. schreef: Ook las ik in het gastenboek van MC4U zo goed als alleen maar positieve reacties, later bleek dat ze de slechte meestal weghalen...
Negatieve reacties worden helemaal niet in het gastenboek geplaatst.
Frank bekijkt deze eerst, mocht de reactie niet positief zijn dan mailt hij terug. (ervaring mee)
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door Fons »

Het verbaast me om te lezen dat Frank zo geworden is. Ik heb jaren geleden (nog voor hij de webshop MC4U had) regelmatig zaken met hem gedaan en altijd leuk contact gehad. Opsturen deed hij altijd razendsnel en had ook alles goed ingepakt. Blijkbaar is het hem allemaal wat te veel aan het worden en kan hij het niet meer aan. Jammer!
Gebruikersavatar
TenderHero
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2013, 12:57
Locatie: Amsterdam

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door TenderHero »

Ik bestel met regelmaat bij Frank mijn Luftwaffe artikelen. Voor grote bedragen ook!
Er is inderdaad wel eens iets niet in orde. Maar in mijn geval is dit zelden voorgekomen en altijd goed opgelost (inderdaad zelf de retour kosten betalen)
Als voorbeeld, zelfs een klein detail als een ontbrekende lus voor een leren Luftwaffe riem werd door Frank opgezocht in zijn loods en alsnog kosteloos naar mij gestuurd.

Ik vind het belangrijk dat een bedrijf zoals Frank heeft blijft, aangezien hij goedkoop is. In Nederland zijn niet veel meer van deze bedrijven. Kopen in het buitenland zonder creditkaart heeft ook zo zijn nadelen...
"Und sterben wir? Dann sterben wir..."
NickG.
Lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 dec 2012, 14:48

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door NickG. »

Update!

De mail die ik op 10 Juni om 4 uur gestuurd heb, is nog steeds niet beantwoord.
Zoals jullie terug kunnen lezen op pagina 1, vroeg ik of het nu dus in orde kwam.

Nou omdat ik geen antwoord kreeg en toch nu wel graag mijn correcte spullen wil hebben mailde ik dit weer op 11 Juni om 12:19 :

Frank,,

Ik wil je bij deze nogmaals vragen of het nu dan wel duidelijk is om welke artikelen het gaat. (De artikelen die ik behoorde te ontvangen dus.)

Ik wil de verkeerde items namelijk zo snel mogelijk terugsturen, maar uiteraard niet eerder dan wanneer ik er zeker van ben dat je nu wel de juiste spullen stuurt.

Nick


Nou weer geen antwoord.. ook hebben we vaak gebeld, maar er word niet opgenomen..

Op 12 Juni om 10:17 weer deze mail gestuurd :

Frank,

Het wordt nu toch onderhand wel erg vervelend op deze manier.

Jij vraagt wat er mis is met de artikelen, ik geef antwoord en vraag of het nu wel in orde komt zodat ik de verkeerd geleverde spullen terug kan sturen.

En wéér geef je geen antwoord.

We zijn nu alweer 2 dagen verder..

Zou je nu eens de moeite willen nemen om mij terug te mailen, zodat ik wat meer weet?

Nick

Nou weer geen antwoord...

Nu vandaag 15 Juni om 12:12 deze mail gestuurd :

Frank,

Dit begint nu wel een erg groot probleem te worden, en dat alles buiten mijn schuld om.

Ik vraag je nu nogmaals om even te reageren op één van de mails die ik je de afgelopen dagen gestuurd heb.

We zijn nu alweer 5 dagen verder en hier schiet ik niets mee op.

De service die jij beloofd aan klanten is erg ver te zoeken.

Ik verwacht vandaag toch wel een antwoord terug.

Nick

Nu dus weer wachten op een antwoord..
Bellen heeft geen zin want er word gewoon niet opgenomen.. ik heb nu een helm die ik niet besteld heb en kraagspiegels waar ik niks mee kan..
Ik wil die alleen maar ruilen.. het ging me tenslotte om de helm, en de andere spullen kocht ik er bij...
Ik hoop dat ik vandaag antwoord krijg.
Kijk ook eens op mijn site! :) http://www.goldeneagle-militaria.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
NickG.
Lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 dec 2012, 14:48

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door NickG. »

Zojuist heeft mijn moeder Frank eindelijk aan de telefoon gekregen.
We probeerden om en om al de hele tijd te bellen maar nu nam hij dan eindelijk op.
Hij hield zich van de domme, deed eerst net alsof hij niet wist waar het over ging, dat moest allemaal even eerst uitgelegd worden...
Zijn houding was verschrikkelijk, vroeg zich af wat nou zo erg hier allemaal aan was.
Er moest gewoon gewacht worden.
Emails die wij verstuurd hadden waren volgens hem niet aangekomen.
Hij vroeg zich af wat nou eigenlijk het probleem was.
Mijn moeder legde uit dat de spullen die ik ontvangen had de verkeerde waren en dat er geen antwoord meer gegeven werd op onze emails en ook de telefoon niet werd beantwoord.
Toen werd hij een beetje vals, en begon steeds harder te praten over het feit dat hij daar gek van werd.
Dus zei mijn moeder dat hij het dus wel in de gaten heeft gehad wat er allemaal speelde.
Ja natuurlijk! schreeuwde hij.. en zei dat wij daar mee moesten ophouden.
Ineens wist hij wel van de vele emails die er naar hem gestuurd werden, gek hoor..
Hij hoopt dat hij de helm die ik besteld heb nog heeft, dat weet hij niet 100% zeker.
Wij moeten nu eerst de spullen opsturen, en dan krijg ik hopelijk de mijne.
Ook zei hij dat hij alleen nog contact wil met haar en niet met mij of mijn vader.. (terwijl die niet eens ooit gebeld heeft of zo :? )
Mijn moeder zij als laatste dat het in elk bedrijf voor kan komen dat er iets mis gaat, maar de manier waarop er geantwoord, of meestal juist helemaal niet geantwoord werd, dat dat het ergste was.
Ook zei ze dat ze helaas dan niet geleerd hebben van de andere klachten van mensen de afgelopen jaren, en dat dat op diverse fora terug te vinden valt, en toen hing hij zomaar op..

Gelukkig had mijn moeder nog wel gezegd dat ze alles zwart op wit wilde hebben zodat hij niet kan doen alsof hij van niets weet.
Dit mailtje kwam 10 minuten na het telefoon gesprek :

Hallo,

Hierbij bevestig ik even de uitkomst van ons telefoongesprek

1. U stuurt de goederen die niet naar wens waren retour. U moet het retourformulier bijsluiten waarin u aangeeft wat niet naar wens of verkeerd was.



Onder de rubriek “Veelgestelde vragen” en dan onder “ruilen”, staat hoe dat kan.



http://www.militarycollectibles4u.nl/c-544129/ruilen/



2. Zodra die bij ons aangekomen zijn, sturen wij binnen 7 dagen (exclusief zaterdag en zondag) de juiste goederen naar u op en verstrekken wij de code.

3. Is er een artike,l zoals de helm, niet meer, dan laten wij u dat weten en zal het bedrag ook binnen die week teruggestort worden.

4. Wij vergoeden uw de verzendkosten, met een maximum van 7 euro. Dit storten wij aan u terug na het retoursturen. Verder betalen wij het heensturen van de nieuwe goederen.

5. Er volgt vanuit u geen telefonisch contact meer. Alle contact graag per email. info@Militarycollectibles4u.nl Ik verzoek u om het verder kort en duidelijk te houden.

6. Wij bevestigen direct de aankomst van de mails. Zonder bevestiging is de mail niet bij ons binnen gekomen.

Met vriendelijke groeten,

Frank Witte


Military Collectibles 4U

Spijksedijk 3-181B

6917 AB Spijk

Netherlands


Ik mag dus niet eens meer vragen stellen over MIJN betaalde producten die ik niet heb!!!
Ik ga het pakketje straks weg brengen, en hopen op een goede afloop...
Kijk ook eens op mijn site! :) http://www.goldeneagle-militaria.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door Kugelblitz »

Schitterend! :lol:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door earlymb »

Leuk hoe hij het brengt als een opdracht/bevel... :lol:

Enerzijds ben je wel aan het spammen, anderzijds snap ik ook wel dat zijn manier van doen dit uitlokt. En als het weer niet in orde komt zou ik hem rustig bellen en me weinig aantrekken van punt 5 als dat zo uitkomt. Het voordeel van email is wel dat je e.e.a. schriftelijk hebt.

De moraal is wel duidelijk... Wegblijven bij dit bedrijf, misschien alleen op een beurs als je het voorwerp meteen kan meenemen.
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door Schijnwerper »

Ja het zijn net mensen, heb zelf ook wel eens in het verleden dingen besteld bij hem, en moet zeggen echt problemen heb ik nooit echt gehad, zelfs toen het niet goed was of de maat niet paste.
Alles altijd in goed persoonlijk overleg met hem naar tevredenheid afgehandeld.
Laatst bestelde ik nog 2 dopjes voor een Duitse gasmasker filter, moet zeggen het heeft even geduurd voor ze binnen waren ruim een week :D
En onderste was goed maar de bovenste dop was een naoorlogse naar mijn mening, ieder geval een andere als afgebeeld.
Na gemaild en naar een dag of 2 kreeg ik netjes antwoord, en ja volgens hem was ie wel goed, of begrepen elkaar niet helemaal, maar Frank vroeg of ik een foto ervan wilden door mailen van die dop. Die volgens mij niet goed was.
Nah ik dacht oké later van weertje' laat maar zitten joh.
Snap zelf ook wel dat ie niet elke dag pakjes verzend meestal 2 keer per week afhankelijk van de drukte die er dan zoal heerst. Mei en juni zullen druk zijn bij hem.
Maar ben ook niet een figuur die gauw nerveus wordt (Ben volwassen) als het even wat lager duurt zo, en ga niet meteen mailen van:
Frank heb nu het geld overgeboekt kan je dat bevestigen Frank: Frank heb je het al opgestuurd?
Frank wanneer ga je het opsturen enz.
Daar zou ik ook een beetje gek van worden.
Zelf ook wel eens zo iemand gehad waar ik wat aan verkocht op MP dat was ook een ervaring op zich.
Was op een zondag middag, hallo heb het geld nu overgemaakt: Kun je even kijken of het er al opstaat?
Dan kan ik zien of het gelukt is. Ja luister even: kijk morgen maandag middag wel of het over is geboekt, dan kan ik het pakket voor 17:00 nog verzenden.
En krijg je van mij het verzendbewijs toegezonden via mail.
Hoop je zo voldoenden gerust gesteld geïnformeerd te hebben in deze.
De rest zal ik jullie maar besparen. Sommige mensen denken echt dat je leven 24 uur per dag afspeelt verbonden is met het Internet alleen :cry:
Heb ook de indruk dat ie het even niet meer bolwerken kon, is best drukke tijd voor hem deze maanden, en net zoals een winkel kan er zo een wacht rij ontstaan, die ie even moet weg werken.
Als je dan ook nog van die nerveuze pipos hebt' die je 5 keer per dag gaan mailen en bellen!
Dan kan ik me wel een beetje voorstellen dat ie wel eens er doorheen zit.
Aangezien ie vrijwel alles alleen of met z'n 2en doet, kan het wel eens variëren.
Het zijn ook maar mensen hey :roll: Wie weet speelde er wel privé persoonlijke zaken bij hem.
Dat je zelfs je ouders inschakelt vraag ik me af hoe oud en zelfstandig je zelf bent :)
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Plaats reactie