echtheid militaria

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
faithless
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 feb 2011, 12:44

echtheid militaria

Bericht door faithless »

Hallo allen,

ik zag net de thread over tips qua echtheid van militaria maar kan iemand ook daadwerkelijk aangeven welke boeken of sites nounte raadplegen zijn daarover, ik ben zeker wel bereid te investeren daarin qua boeken maar kan iemand hierover tips geven ? Zodat je juist eenmaal op de markt deze kennis kan gebruiken ?

Alvast dank
Gebruikersavatar
Rikkert
Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 21 jun 2013, 22:26
Locatie: België

Re: echtheid militaria

Bericht door Rikkert »

Beste faithless
Ligt er natuurlijk ook aan welke kant je op gaat qua verzamelen. Maar ik heb zelf hier het boek the world war 2 tommy liggen en dat boek is meer gericht op de uniformen van de Britten tussen 1939-45 in het Europese slagveld. Voor de uitrusting heb ik nog het boek British Web Equipment of the two wold wars liggen en dat boek is gericht op de uitrusting van de Britten niet zo'n heel uitgebreid boek maar wel interessant. Voor het Duitse heb je het boek Feldbluse over de Duitse jassen van 1933-45 ook heel interessant want dat is heel erg gericht op de jassen zelf en voor de uitrusting heb je dan het boek Deutsche Soldaten.
Groeten
Rikkert
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: echtheid militaria

Bericht door earlymb »

Er is eigenlijk niet een enkele, definitieve bron. Uiteraard is goede literatuur een uitstekend begin, maar je zal toch zelf ook ervaring op moeten doen. Dat kun je het beste doen door beurzen te bezoeken en voorwerpen zelf te te bekijken en voelen. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je interessegebied is...
faithless
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 feb 2011, 12:44

Re: echtheid militaria

Bericht door faithless »

Bedankt voor de reacties, ik vergeet er inderdaad bij te zeggen waar mijn interesse ligt qua militaria.
Dit is voornamelijk in duitse medailles, zijn hier ook naslagwerken over m.b.t. bijv. Fabrikanten die de verschillende medailles heeft gemaakt ?
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: echtheid militaria

Bericht door davy »

Voor Duitse eretekens is dit forum een goede referentie:
http://www.germancombatawards.com
Als je daar betalend lid word, krijg je toegang tot een databank met originele medailles en gekende fakes, gesorteerd per maker.
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: echtheid militaria

Bericht door Der Blitz »

aha, duitse medailles, de grootste bron van vervalsingen. Indd iets waar je dus goed mee moet opletten, en enige kennis nodig is.
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
faithless
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 feb 2011, 12:44

Re: echtheid militaria

Bericht door faithless »

Hoi Davy,

Super bedankt voor deze tip. Hier ga ik zeker registreren, rondkijken en wellicht premium member worden.
ik dacht dat er misschien wel boeken zouden zijn hierover.
zoeken op internet levert genoeg op qua aankopen van het spul maar naslagwerk om wat meer kennis op te doen is wat lastiger merk ik.
chrisje110
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2013, 22:33

Re: echtheid militaria

Bericht door chrisje110 »

Lid worden van het Wehrmachtawards forum is waarschijnlijk het beste wat je kan doen als je Duitse onderscheidingen wil verzamelen !
faithless
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 feb 2011, 12:44

Re: echtheid militaria

Bericht door faithless »

Het zijn behoorlijke fora zie ik al, wat een info en vast ook kennis, hier ga ik me eens in verdiepen, hartstikke bedankt voor de info en tips.
Plaats reactie