Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd!

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
ArnoldKwijt
Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 dec 2012, 12:18

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door ArnoldKwijt »

Als je een bedrijf hebt dien je je zakelijk op te stellen. Onzin zoals " een slechtere tijd " en " veel te druk " is niet zakelijk. Bij het verkopen was Frank wel te bereiken, stuurde vlug antwoord en vrijwel direct. Na dat hij het geld heeft ontvangen is er niets meer daar. Als deze topic starter jong is, dan doet hij het goed en Let op zijn geld. Veel mails? Nee. Zoals gezegd, als Frank het nog moet verkopen dan is hij snel. Heeft hij de centen dan weer geen gehoor. En dan dat bellen. Steeds niet opnemen? Dit is geen betrouwbaar bedrijf. Zijn laatste mail is ronduit schandelijk. Hij weet nog niet eens of hij de spullen wel heeft! Ik voorspel dat het weer fout gaat.
NickG.
Lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 dec 2012, 14:48

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door NickG. »

Beste Schijnwerper,

Aangezien ik ook mijn eigen werk heb, en er iedere dag iemand aanwezig moest zijn om het pakketje waarvan hij zei dat hij het al lang al opgestuurd had (wat niet zo was dus)
probeerde mijn ouders hem af en toe te bellen.
Ook zij werden er gek van om de hele dag maar thuis te moeten hangen (logisch) dit heeft niks met volwassen zijn te maken lijkt mij.
Ik ben 20 jaar en voor mijn werk maak ik videoclips en ben dus veel onderweg om te filmen, ik ben dus wel degelijk zelfstandig..
Als mijn ouders iets voor mij doen, maakt dat mij meteen een kind van 5?
Ik kreeg trouwens zelf een bevestiging dat het geld er op stond, daar vroeg ik dus niet om.
Het is logisch dat ik veel mail als ik geen antwoord terug krijg lijkt mij.
Het is tenslotte geen tientje, en al was dat het wel, vind ik dat als je een bedrijf hebt inderdaad 24 uur per dag bereikbaar moet zijn.
Op zijn site staat ook dat hij pakketjes meestal 5 keer per week verzend.. ik moest er in dit geval zelf om vragen.. dit is allemaal terug te lezen.
Ik zelf zou er niet gek van worden als iemand vraagt wanneer er iets opgestuurd wordt, want het is diegene zijn geld.
Ik zou ook wel 1 keer willen bellen maar als er toch niet opgenomen wordt...
Ik let inderdaad goed op mijn geld en daar is niks mis mee.
Als ik iets bestel en ik krijg te horen : je krijgt exact deze, wil ik ook die hebben, want die koop ik en geen andere.
Wat jou is overkomen had ik niet gepikt, daar ben ik eerlijk in.
Ik word niet snel boos want een foutje kan gebeuren.. maar dit is geen fout meer, hier wordt gelogen en daar kan ik slecht tegen.
Kijk ook eens op mijn site! :) http://www.goldeneagle-militaria.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door earlymb »

NickG. schreef: ... vind ik dat als je een bedrijf hebt inderdaad 24 uur per dag bereikbaar moet zijn...
Als het om de ANWB of Shell ofzo gaat, niet voor het gemiddelde kleine bedrijfje. Zo werkt het dus gewoon niet. Bel je garage maar eens om 3 uur 's nachts om een afspraak voor je APK te maken en kijk wat er gebeurt...
NickG. schreef: ...Ik zelf zou er niet gek van worden als iemand vraagt wanneer er iets opgestuurd wordt, want het is diegene zijn geld...
Dat is een normale vraag waar ook gewoon (eerlijk) antwoord op verwacht kan worden. Maar dezelfde vraag 5-6 keer per dag per mail stellen als je niet meteen antwoord krijgt slaat ook nergens op. Een redelijke termijn van tenminste een paar uur om te antwoorden is gebruikelijk. Maar als blijkt dat je dan verkeerde informatie krijgt kun je daar natuurlijk vragen over stellen.

NickG. schreef: Ik word niet snel boos want een foutje kan gebeuren.. maar dit is geen fout meer, hier wordt gelogen en daar kan ik slecht tegen.
Er schijnt inderdaad sprake te zijn van opzettelijk onjuiste informatie en dat is in elk geval een kwalijke zaak.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door uniformverzamelaar »

NickG

Klein vraagje,

Ben je zelf als kleine zelfstandige 24/24 bereikbaar ?

Moest dit bij mij zijn, had ik al lang in de wagen gesprongen en tussen de kantooruren daar naar toe gereden om zelf de goederen of mijn geld te gaan halen.

Ik begrijp je situatie en ben het zeker niet eens met de wijze waarop de verkoper handelt maar je vele aandringen kan ook een tegengesteld effect hebben :?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door Schijnwerper »

Nick was niet persoonlijk bedoeld, ik snap het wel en hopelijk word het ook nog spoedig opgelost.
Maar het is geen Bol.com Wehkamp of Zalando. En zelfs daar gaan dingen mis en heb je helemaal geen mogelijkheid voor persoonlijk contact. wel een klanten service om de klant gerust te stellen tijd te winnen om tot een oplossing te kopen op termijn.
En negatieve reacties vind je op geen een verkoop site, soms wel wat kritische noten.
Maar er is zeker van alles misgegaan zo, er zal toch wel wat moeten veranderen want zo raak je wel wat te veel klanten kwijt zo op deze manier van werken.
Lastig want hij heeft leuk goed spul voor goede prijzen, en om dat zo te houden werk ie op deze manier met minimale personeel om de prijzen aantrekkelijk te houden.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
chrisje110
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2013, 22:33

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door chrisje110 »

Heb altijd prima zaken gedaan met MC4u, de gang van zaken hier beschreven in het topic is natuurlijk de fout van de verkoper maar om dan maar te eisen dat zelfstandige ondernemers 24/7 bereikbaar zijn vind ik vrij extreem..
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door hajos »

Vorige week even op de site gekeken naar aanleiding van dit bericht.
Wat gevonden wat mij beviel, besteld en binnen een week in huis.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door Der Blitz »

Ik begrijp dat dat niet leuk is, maar dat is wel voor beide partijen zo.

Uiteraard kunnen zulke fouten niet voor een bedrijf dat jaren lang bestaat. Maar ik kan me inbeelden dat de vele mails en telefoontjes dusdanig op de zenuwen gewerkt hebben, dat dat de fouten grotendeels door de koper in de hand gewerkt is. Al zou het niet mogen, kan ik ergens wel begrijpen dat hij de vele mails zo moe werd dat hij met een leugentje effe een time out wou creëren. Hij laat in de laatste mail en via het laatste telefoontje ook duidelijk weten dat hij daardoor geërgerd was. Ik begrijp best dat je wat je vandaag besteld graag gisteren al in de bus had, maar je weet niet hoe druk het op een webshop kan zijn, met een beetje geduld had je wss veel minder miserie gehad, want kan me ook inbeelden dat door de druk die je erop gelegd hebt dat hij het pakketje rap rap bijeen gezocht en gepakt is en dat er door die haast verkeerde voorwerpen in je pakket zaten.

Ik wacht soms weken op een pakketje, ik ga daarom niet mailen of bellen. Dat komt vanzelfs wel. en ik heb nog nooit geen problemen gehad. Ik heb ook pakketten besteld gehad van 800+ euro, dat bleef ook twee weken achter, maar ik had bestelbon en betaalbewijs, dat is genoeg, ik heb geen een keer gemaild en kreeg het netjes in de bus. moest het na drie a vier weken er nog niet zijn, dan zal ik er ook eens naar vragen. Maar zeker geen vijf mails per dag, moest het dan niet goed lopen, zal mijn advocaat het wel arrangeren.

Een beetje meer geduld had wss veel ellende voorkomen, hajos is blijkbaar wel tevreden.
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
ArnoldKwijt
Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 dec 2012, 12:18

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door ArnoldKwijt »

Blijft het feit dat deze meneer bij het verkopen wel snel is, en zodra het geld binnen is stukken langzamer. Ook nog de verkeerde spullen stuurt en dan ook nog niet eens weet of hij bestelde wel heeft terwijl hij tijdens de verkoop emails wel op wijst.

Met andere woorden: dit is een onbetrouwbare leverancier en ik ben gewaarschuwd. Ik zou nooit bij dit bedrijf bestellen maar dat is ieder voor zich.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door Joep »

Is het nog goed gekomen eigenlijk?
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Kevinbes
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 03 jan 2015, 15:51
Locatie: Achterhoek

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door Kevinbes »

Hallo, mede verzamelaars

ik heb 1 keer iets besteld bij mc4u dat ging goed, 1 keer iets afgehaald ging goed. Ik heb in het gastenboek een reactie geplaats of het waar is dat ze zeggen dat mc4u mensen bedriegt. Mensen hebben het recht te weten wat Frank doet. Maar zoals je al raad komt niet in gastenboek. Maar goede wel. Dat is raar ik vind ook dat Frank ze niet eerst moet lezen. Ik denk als alle slechte dingen in het gastenboek komen veeel mensen er niks gaan kopen. Conclusie Mc4u heeft leuke spullen ,maar er gaat erg vaak wat fout oke, dat kan want we zijn allemaal mensen maar als er zo vaak iets fout gaat dan moet je je afgaan vragen... hoe dat kan. Ik ken veel militaria bedrijven met nog minder personeel maar meer bestellingen en dat gaat ook goed dus hoe kan dat...
kevin15 schreef:
NickG. schreef: Ook las ik in het gastenboek van MC4U zo goed als alleen maar positieve reacties, later bleek dat ze de slechte meestal weghalen...
Negatieve reacties worden helemaal niet in het gastenboek geplaatst.
Frank bekijkt deze eerst, mocht de reactie niet positief zijn dan mailt hij terug. (ervaring mee)


dan mait die wel terug?

groeten Kevin
Always be happy!! :)
J.Bosch
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2015, 19:13

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door J.Bosch »

Altijd zeer goede zaken gedaan bij MC4U. ooit 1x verkeerde decal toegestuurd en dat is direct opgelost. Als ik deze reacties lees kan ik het me niet voorstellen dat het zo te horen vaak mis gaat. Zoals ik zei, altijd hele goede zaken gedaan en totaal geen vervelende incidenten.
SS Panzer Officer: My general says there is no point in continuing this fighting! He wishes to discuss terms of a surrender!
Major Harry Carlyle: We haven't the proper facilities to take you all prisoner! Sorry!
Dutchamps
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2015, 18:48

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door Dutchamps »

Ohw mijn god

Ik heb ook nare ervaringen met Frank.
Wat een chaoot.
In Augustus een afspraak gemaakt om bij hem kleding en uitrusting te komen passen Duitse wehrmacht (geen SS of zoiets), zeker een helm is echt een must.
Dus wij om 13:00uur afgesproken bij zijn loods.
Deur gaat open en een vriendelijke Frank aan de deur, kom verder ...
Boem daar zit een klant? ehh het is 13:00 u ehh wij hadden een afspraak?
Ja zegt Frank deze klant komt even tussendoor, nou ja ik zie een plunjebaal liggen voor diegene zijn voeten, m.a.w. die is niet in 5 minuten klaar.
Ja hoor zit net 3 minuten gaat de deurbel, ik kijk mijn maat aan fronzen onze wenkbrauwen ..... ik begin net een beetje te koken.
ik kom hier voor 450 euro aan materiaal kopen mag ik dan ook de tijd krijgen van de verkoper om het goed te regelen.
De week eerder had ik al een lijst gemaild met daarop items, nagezien door Frank met de geruststelling dat hij alle maten heeft liggen.
NOT ... feldbluse M43 geen Xl maar wel XXL tja daar verzuip ik in, dan maar een creme kleur shirt die droeg de wehrmacht ook.
Meteen die toch laten bestellen (die moet ik nog steeds krijgen)

Affein drie klanten tegelijk helpen word mij erg veel, er op gewezen, maar Frank had nog steeds smoezen.
Pffff nou ja ik was na 4 uur later weg gereden, naar huis nog 2 uur gereden ...

Nu vorige week bestelling negen zeltbahnen acht voor een zeltbahn tent en 1 voor een poncho.
Op hun site kon je er zo 10 bestellen, maar omdat ik er zoveel kwam afnemen kon ik beter langs komen.
Goed heb ik er voor over, je ziet dan wat je in handen krijg en niet zo over de post.

Nu is het weer een week verder .... nauwelijks een mail en terug bellen ho maar, ik nogal verhit :mad:
Aanstaande weekend heb ik het echt nodig Frank, ahh dat moet lukken.
Blijkt dat hij geen zeltbahn had liggen en alles nog vorige week vrijdag besteld bij zijn leverancier.
Maar goed vanaf morgen nodig en nu kan ik wel een b&b gaan benaderen want ik heb geen tent op tijd.

Na deze order is het voor mij over, ik zal er nooit meer iets kopen.
Dan maar bij zib in Hamburg levert exact het zelfde maar ietsje duurder, is het veel in een keer is een boeking via schiphol naar hamburg flughaven aan te raden door de weeks voor rond de 60 euro RETOUR daar kun je niet tegen op rijden.

Maar beste Frank je geruïneerd je eigen shop, heb je wel eens op je buro gezien wat een bizarre rotzooi het is?
Gaf hem eens advies en ja als je gelijk hebt en je prikt hem dan krijg je inderdaad een asociale brutale mail terug

Klein stukje communicatie tussen mij en Frank


Ik schreef:
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: ......
Verzonden: woensdag 19 augustus 2015 12:06
Aan: http://www.mc4u-store.com
Onderwerp: RE: bestelling aanvulling bij Feldbluse M43

Nou ik heb nergens meer vertrouwen in.
Het pakket nummer is bij dpd onbekend,vreemd als de bode deze gistermiddag al meegenomen heeft, zou er iets bekend moeten zijn in hun systeem.
Als het vanavond of morgen ochtend nog zo is, ben ik bang dat ik de nalevering niet op tijd hier heb.

Ben gewoon sprakeloos

Frank schreef:

Ik denk dat ik het niet snel goed kan doen dan. Ik heb jullie persoonlijk geholpen en door de drukte die dag zelfs geen pakketten kunnen versturen. (mensen die ook wachtten op hun pakketten). Jullie hebben 10 % korting gehad.
Ik heb zoals afgesproken nagevraagd bij de leverancier of het grijze hemd er was. Die was er niet en toen heb ik contact opgenomen ivm de huidige spullen.

Ik heb die spullen op mijn kosten (bovenop de korting nagestuurd). Ja. De code heb je een dag te laat, maar om dan meteen sprakeloos te zijn en nergens vertrouwen in te hebben vind ik echt niet eerlijk en een afstraffing van mijn service. Ze komen vanzelf aan en ze zijn er heus op tijd.

Met vriendelijke groeten,

Frank Witte

Military Collectibles 4U
Spijksedijk 3-181B
6917 AB Spijk
Netherlands


Pfff gezwam ben er klaar mee kleine orders gaan vaak goed, pas op als je grote aankopen doen, hij verdraait soms met halve waarheden.
Ik zou als ik hem was een notitieboek kopen en alle gegevens die telefonisch of per mail direct actie moeten hebben opschrijven en aan het eind van de dag verwerken.
Dan zou hij veel beter uit de bus komen en een stuk betrouwbaarder zijn naar zijn klanten, want ik ben geen klant meer
ROG
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2011, 17:14
Locatie: Groningen

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door ROG »

Ik heb bijna altijd goede ervaringen gehad bij Frank.

Frank doet soms wat lang over het beantwoorden van e-mails. En ik heb ook weleens verkeerde spullen ontvangen, maar dat is altijd keurig opgelost.

ZIB in Hamburg doe ik altijd graag zaken mee, levert snel en goed.
Gebruikersavatar
hangtough
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 okt 2014, 17:19

Re: Millitary Collectibles 4U (MC4U) Nog steeds niks geleerd

Bericht door hangtough »

Met ongeloof de verhalen hierboven gelezen!

Heb zelf ook enkele malen bij Frank besteld en dit leverde helaas ook problemen op.
Allereerst een Duitse veldtelefoon. De batterijhouder lag in twee delen onderin het bakelieten omhulsel.
Toen ik Frank hierop attendeerde, mailde hij terug dat ik dit zelf maar moest plakken en dat hij er niet van af wist.

Een tweede keer dat het mis is gegaan was bij aanschaf van een verzamelboek. Ik kreeg de verkeerde versie opgestuurd terwijl ik nog met klem had vermeld dat ik graag die versie wilde. Overigens zijn het ook gewoon twee verschillende producten op de site. Hoe dan ook, ook hier attendeerde ik Frank op. Hij vertelde mij dat ik het boek maar op eigen kosten moest terugsturen en dat hij dan de juiste versie zou opsturen.
Ik heb nog terug gemaild dat er aan een verkeerde bezorging , naar mijn mening, geen extra kosten mogen zitten voor de klant. Dit mocht helaas niet baten.

Ik denk dat de conclusie helder is uit alle verhalen.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
"No mission too difficult, no sacrifice too great"
Plaats reactie