Vlag

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
netkuuk
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 mei 2015, 19:33

Vlag

Bericht door netkuuk »

Hoe kun je het beste een vlag ophangen?

Ik dacht misschien in een soort fotolijst zodat hij mooi schoon blijft? Maar het word dan best groot 80x130cm ongeveer.

Ben benieuwd hoe jullie dit doen.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Vlag

Bericht door patrickh »

Ongevouwen in een UV bestendige lijst is een goede optie!
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Vlag

Bericht door Jim »

En zolang hij niet in een display is, opgerold om een buis of (dikke)stok. (Tip van een Canadees militair museum.)
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
netkuuk
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 mei 2015, 19:33

Re: Vlag

Bericht door netkuuk »

Ik denk dat ik hier dan zelf een lijst voor ga maken.

Welk materiaal is geschikt om het glas van te maken? Is acrylaat goed? En maakt het soort hout nog iets uit?

Het gaat trouwens om een duitse oorlogsvlag uit wo2 en hij komt niet in het zonlicht te hangen.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Vlag

Bericht door Haplo »

Zolang hij niet geheel opgehangen kan worden zou ik hem op rol opbergen.
Je gaat op termijn toch verkleuringen krijgen.
En de vouwen krijg je er later erg moeilijk uit.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Vlag

Bericht door Jim »

netkuuk schreef:Ik denk dat ik hier dan zelf een lijst voor ga maken.

Welk materiaal is geschikt om het glas van te maken? Is acrylaat goed? En maakt het soort hout nog iets uit?

Het gaat trouwens om een duitse oorlogsvlag uit wo2 en hij komt niet in het zonlicht te hangen.
-Hoewel acrylaat in veel musea gebruikt wordt zit er verschil in.
Ik heb eens een display lijst gemaakt voor (stoffen) emblemen en gewoon acrylaat en vuren hout gebruikt.
Echter min acrylaat is/was niet krasvast en na een ongeluk een flinke scheur en kras erovereen.
Polycarbonaat is slagvast en zal niet makkelijk kapot gaan maar ook goed te bekrassen.
Beide zijn in kras bestendig uitvoering te vinden (duurder). En dan heb je ook nog ontspiegelde uitvoering (=duurder) En het kost wel aardig wat. Gewoon een stuk glas op maat laten snijden bij een schilder is veel vriendelijker voor de beurs. Echter is weer een stuk zwaarder.

-Grenen en vuren kom je het meest tegen in een bouwmarkt. Ze zijn makkelijk te bewerken maar beide naaldhout. In grenen kan je schijnbaar wel eens wat hars tegen kunnen komen. Maar ik heb alleen gekeken of het hout in goede staat is. nooit een probleem mee gehad.

-Koop op een rommel /kringloop een mooie schilderij lijst en of een grote lijst met glas erin (dunner als vensterglas - lichter )
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie