Bikker alsnog de cel in

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Een hoogbejaarde die amper niet meer kan lopen en zijn daden ruim 50 jaar geleden heeft begaan kun je niet meer staatsgevaarlijk noemen. De vraag is eerder of hij voldoende geboet heeft voor zijn daden. Heeft hij misschien oprecht berouw. Dat laatste betwijfel ik bij Bikker, maar ik denk dat hij met dit proces - gezien zijn leeftijd - al iets geboet heeft. Ik weet 't niet, het is geen sympathieke kerel als ik 'm op TV zie.

Soms zegt men wel eens dat je de beschaving kunt meten aan het rechtsysteem.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Inderdaad heeft iedereen een eigen mening.

Persoonlijk vind ik gewoon tot ze deze mensen nog moesten berechten,al is het maar voor de na-bestaanden.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Niet opsluiten, de man is te oud.

De enige reden die ik nog maar heb gehoord om hem op te sluiten is pure wraak, die niemand meer zal helpen. Of wilt iedereen hier terug naar de septemberdagen van '44, waar iedereen zich verlaagde tot het niveau van de oorlogsmisdadigers zélf?
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Ik geef je gelijk Peter.
Al kan er een boete misschien nog wle vanaf. Maar 89 jaar en dan zijn dood in de cel. Neen, moeten ze niet doen. Het is gebeurd, hadden ze hem maar eerder meoten vinden. Als het nou een SS officier was die veel dingen op zijn geweten had, dan had ik er anders over gedacht.

Neen, ze mogen hem niet oplsuiten
Gebruikersavatar
mauser
Lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:11
Locatie: horst

Bericht door mauser »

laat deze man scholen langs gaan en zijn verhaal vertellen
en de jeugd over halen om niet voor het rechts extremisme te kiezen
als deze man (voor zo lang als hij nog leeft) elke keer zijn verhaal kan vertellen zal de jeugd zich er ook mee bezig houden.
en hij moet de hele tijd vertellen dat hij fout is geweest.
straf zat voor hem.
It's not about dying for your country. It's about lettig your enemy's die for theirs!!
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

tenzij hij nog trots is op wat hij heeft gedaan
Gebruikersavatar
mauser
Lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:11
Locatie: horst

Bericht door mauser »

wat ik gehoord heb is dat niet
It's not about dying for your country. It's about lettig your enemy's die for theirs!!
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Proos schreef:Een hoogbejaarde die amper niet meer kan lopen en zijn daden ruim 50 jaar geleden heeft begaan kun je niet meer staatsgevaarlijk noemen.
Hij doet alof ie niet kan lopen maar uithalen naar de camera kan hij anders nog heel goed!
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Stijn schreef:Godverdommen, gaan ze weer aan de gang?
1. Het zal ze voor Bikkers dood echt niet lukken hem achter de tralies te sluiten.
2. Laat die man nu eens met rust.
3. Ik heb weinig zin om op de reacties van mijn reply te antwoorden maar als iemand echt eens een goede reden heeft om Bikker op te sluiten, dan doe ik het misschien toch.
1- dat vind ik wel het proberen waard!
2- nee hij moet niet met rust gelaten worden!!
3- Hoezo post je dan als je geen reply wilt beantwoorden??
Dit soort zaken horen niet te verjaren, deze man is ontsnapt uit de gevangenis, dus heeft ie z'n straf proberen te ontlopen en vervolgens vlucht hij voor z'n straf in de hoop dat niemand hem kan vinden, dus als ze hem dan nu alsnog kunnen pakken moet dat gebeuren!! Hij heeft al die tijd vrij rondgelopen terwijl hij vast had moeten zitten dus nu ze hem kunnen pakken moeten ze dat doen!!!
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Hijs 89 man en denk je dat hij geen spijt heeft van wat hij heeft gedaan?
Als jij iets hebt gedaan in de oorlog, 2 joden vermoord en je bent nu 89 na ongeveer 60 jaar! hij kan elk moment sterven, deze man moeten ze niet in de gevangenis doen
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

ironmarc schreef:
Proos schreef:Een hoogbejaarde die amper niet meer kan lopen en zijn daden ruim 50 jaar geleden heeft begaan kun je niet meer staatsgevaarlijk noemen.
Hij doet alof ie niet kan lopen maar uithalen naar de camera kan hij anders nog heel goed!
Langdurige irritatie geeft een mens krachten die hij daarvoor nooit aangewend zou kunnen hebben. Uiterst brave kinderen die jaar na jaar gepest worden kunnen één keer uitbarsten met de dood van een van de pesters tot gevolg.
Dit soort zaken horen niet te verjaren, deze man is ontsnapt uit de gevangenis, dus heeft ie z'n straf proberen te ontlopen en vervolgens vlucht hij voor z'n straf in de hoop dat niemand hem kan vinden, dus als ze hem dan nu alsnog kunnen pakken moet dat gebeuren!! Hij heeft al die tijd vrij rondgelopen terwijl hij vast had moeten zitten dus nu ze hem kunnen pakken moeten ze dat doen!!!
Kan ik daaruit afleiden dat jij inderdaad terug wilt naar de septemberdagen van '44?
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

mauser schreef:laat deze man scholen langs gaan en zijn verhaal vertellen
en de jeugd over halen om niet voor het rechts extremisme te kiezen
als deze man (voor zo lang als hij nog leeft) elke keer zijn verhaal kan vertellen zal de jeugd zich er ook mee bezig houden.
en hij moet de hele tijd vertellen dat hij fout is geweest.
straf zat voor hem.
Ik vind dit een heel goed idee maar ik ben bang dat Bikker niet genoeg spijt heeft van zijn daden om daadwerkelijk met zijn verhaal langs scholen te gaan. Jammer, want het zou een 'straf' zijn waar ik me heel goed in zou kunnen vinden.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Plaats reactie