Kampfpanzer aus Villa geborgen

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Kampfpanzer aus Villa geborgen

Bericht door patrickh »

excusez moi :wink:
luxdil
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 aug 2014, 20:03

Re: Kampfpanzer aus Villa geborgen

Bericht door luxdil »

Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar het andere spul dat daar lag. Je zou kunnen hopen dat , gezien zijn contacten EN contanten, er bijzondere wapens uit de ontwikkelingsfase bij zouden kunnen zitten. Late versies van sturmgewehr of volksgewehr of MG45 of anti luchtdoel raketten etc etc.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Kampfpanzer aus Villa geborgen

Bericht door asjemenou »

Opmerkelijk verhaal en wat een ophef. Het blijkt maar weer hoeveel er van dit spul nog in particuliere handen is.
racefiets schreef:Totdat ze besluiten dat het nog steeds eigendom is van het leger. Is in het verleden al veel vaker gebeurd. Omdat de herkomst niet aan te tonen was moest het dus van diefstal afkomstig zijn.
Uit het bericht begrijp ik dat de eigenaar de tank al ruim dertig jaar in z'n bezit heeft. Als ik het goed begrijp is de tank in de jaren zeventig gekocht van een schroothandelaar. Hoe komt de tank daar terecht? Het lijkt mij dat de huidige eigenaar de tank destijds ter goeder trouw heeft gekocht van de schroothandelaar.
Het komt er op neer dat de Bundeswehr of wie dan ook er geen aansprak meer op kan maken vanwege verjaring. Daarbij is de uitrusting van weleer ook door de Bundeswehr buiten gebruik gesteld. Dan zou de Bundeswehr ook aanspraak kunnen maken op de WOII Duitse gasmaskerbussen, helmen, Mauser geweren en noem maar op. Dan zouden ze tegen elke huidige bezitter (lees verzamelaar) van deze objecten een proces kunnen beginnen vanwege "ontvreemding van staatseigendommen". Lijkt mij een onbegonnen zaak.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Laurens van D.
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 03 apr 2014, 14:17

Re: Kampfpanzer aus Villa geborgen

Bericht door Laurens van D. »

asjemenou schreef:Opmerkelijk verhaal en wat een ophef. Het blijkt maar weer hoeveel er van dit spul nog in particuliere handen is.
racefiets schreef:Totdat ze besluiten dat het nog steeds eigendom is van het leger. Is in het verleden al veel vaker gebeurd. Omdat de herkomst niet aan te tonen was moest het dus van diefstal afkomstig zijn.
Uit het bericht begrijp ik dat de eigenaar de tank al ruim dertig jaar in z'n bezit heeft. Als ik het goed begrijp is de tank in de jaren zeventig gekocht van een schroothandelaar. Hoe komt de tank daar terecht? Het lijkt mij dat de huidige eigenaar de tank destijds ter goeder trouw heeft gekocht van de schroothandelaar.
Het komt er op neer dat de Bundeswehr of wie dan ook er geen aansprak meer op kan maken vanwege verjaring. Daarbij is de uitrusting van weleer ook door de Bundeswehr buiten gebruik gesteld. Dan zou de Bundeswehr ook aanspraak kunnen maken op de WOII Duitse gasmaskerbussen, helmen, Mauser geweren en noem maar op. Dan zouden ze tegen elke huidige bezitter (lees verzamelaar) van deze objecten een proces kunnen beginnen vanwege "ontvreemding van staatseigendommen". Lijkt mij een onbegonnen zaak.
Dit exemplaar is in 1945 onder toezicht van het reme geproduceerd en daarna naar het VK gebracht. Daar Zullen er wel tests mee gedaan zijn, na deze tests is de tank gebruikt als range target. En van daaruit bij de schroothandelaar terecht gekomen. Dus ik denk dat hier geen sprake is geweest van diefstal.
Gebruikersavatar
peanut
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2008, 19:38

Re: Kampfpanzer aus Villa geborgen

Bericht door peanut »

Er is zelfs een heuse petitie op touw gezet om de man zijn panzer terug te bezorgen!

https://www.change.org/p/staatsanwaltsc ... m=copylink
Hört ihr unseren schritt!
Falschirmjäger, waffenträger alle müssen mit, bleibe auch du nicht zurück!
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Re: Kampfpanzer aus Villa geborgen

Bericht door Fons »

Getekend!
Gebruikersavatar
nathan2552
Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 dec 2013, 02:29
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Kampfpanzer aus Villa geborgen

Bericht door nathan2552 »

Ik ook
"Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek."

"Vermoord één man en je bent een moordenaar, vermoord er een heleboel en je bent een held."
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Kampfpanzer aus Villa geborgen

Bericht door Der Blitz »

signed
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Kampfpanzer aus Villa geborgen

Bericht door johan willaert »

29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie