9 mm magazijn foto

Het identificeren van gevonden of opgegraven voorwerpen
Plaats reactie
luxdil
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 aug 2014, 20:03

9 mm magazijn foto

Bericht door luxdil »

Beste heren,

Mijn schoonvader heeft mijn fototoestel even in gebruik maar ik wil toch een vraagje stellen over een vondst.
Ik heb een jaar geleden een zwaar onder de roest zittende submachine gun magazijn gevonden. Na een jaartje op een droge plaats kon ik de roest er redelijk eenvoudig afpellen.
Het lijkt op een normale stengun of mp 40 magazijn maar er zijn een paar verschillen.
Hij is rondom strak en vlak zonder ribbels of gleuven of uitsparingen. Aan de zijkant zitten de 3 gaten precies in het midden en niet aan de kant. Aan de onderkant is het afluitende plaatje iets langer waardoor hij iets uitsteekt.
Op het web kom ik allerlei magazijnen van schmeisers en stenguns en zelfs van baretta maar die zijn het allemaal net niet.
gaat er al bij iemand een belletje rinkelen ?

Afmetingen: 21,5 cm lang 3,5 cm breed en 2 cm dik.

[imgAfbeelding][/img]

[imgAfbeelding][/img]
Laatst gewijzigd door luxdil op 21 jul 2015, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: mp magazijn

Bericht door wvd »

Niet van de uzi heeft ook een lang smal model gekke voorstelling misschien maar ook die raken zoek met oefeningen. Ook al is het een bodemvondst verboden om te bezitten omdat het een onderdeel van een automatisch wapen is.
luxdil
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 aug 2014, 20:03

Re: mp magazijn

Bericht door luxdil »

Nee hij lijkt ook niet op een magazijn van een uzi. De gaten zitten in het midden van het smalle gedeelte en niet van het brede gedeelte, Er zitten ook geen knobbels op.
Hij is kleiner en smaller dan de MP 38 of MP40 ( die ik ook had gevonden, waarbij een paar in waarschijnlijk de overblijfselen van hun tassen) .

Wat de wet betreft: Ze zijn normaliter niet meer in mijn bezit omdat is ze aan een vriend geef die wel vergunningen heeft voor bodemvondsten. Vandaar dat ik er een jaar niet meer naar om heb gekeken.
Om ze aan het publiek te kunnen tonen moeten we natuurlijk wel weten welke magazijnen het zijn.
Plaats reactie