K98 munitieclips verpakking

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan B
Lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 17 dec 2014, 18:09
Locatie: België

K98 munitieclips verpakking

Bericht door Johan B »

Deze heb ik al een hele tijd in de verzameling zitten. Aangekocht bij een militariadealer. Maar ik ben deze verpakking nog nooit in enig boek of andere verzameling tegen gekomen. Misschien is dit een fantasieproduktie...maar de verpakking telt 12 dezelfde clips. En het opschrift Gew 98 maar wel 1943 gedateerd.Waarom zou iemand er zich met bezighouden, en indien wel een fantasie dan zullen/zouden er toch meerdere in omloop moeten zijn. Ik heb deze reeds op andere fora laten zien maar nog niemand heeft hier een afdoend antwoord op kunnen geven. Misschien hier iemand...
DSC06351.JPG
DSC06352.JPG
DSC06353.JPG
DSC06354.JPG
Oorlog schrijft uitstekende,boeiende geschiedschrijving; maar vrede is oninteressant om over te lezen.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: K98 munitieclips verpakking

Bericht door ammo »

Fantasie, zoek de code gap maar eens op.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Johan B
Lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 17 dec 2014, 18:09
Locatie: België

Re: K98 munitieclips verpakking

Bericht door Johan B »

ammo schreef:Fantasie, zoek de code gap maar eens op.
Codes hebben geen geheimen voor mij :wink: ,deze is van een lederfabrikant. Maar toch intrigeert dit item mij. Vandaar mijn stelling uit de begin-topic. Fantasie/fake, naar alle waarschijnlijkheid wel maar dan moeten er vroeg of laat nog verpakkingen opduiken.
Ik zal nog eens de dealer contacteren, is trouwens een Nederlander. Het is wel al een aantal jaar geleden sinds ik het item daar gekocht heb.
Maar bedankt voor de input.
Op andere fora lopen de meningen nogal uit elkaar. Vooral de makerscode blijft/is een struikelblok. Opschrift Gew98 kan wel degelijk, kijk maar naar de titel van de midwar handleidingen voor de Gew98/K98 geweren.
Oorlog schrijft uitstekende,boeiende geschiedschrijving; maar vrede is oninteressant om over te lezen.
Plaats reactie