Waarom verzamelt men?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

kan toch? :P
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

Harsha schreef:haha, zou je denken? Volgens mij wou Yorick het gewoon zelf weten :P opzoek naar een reden om te verzamelen :P
lol ik verzamel al aantal maandjes en ook meestal om dezelfde redenen zoals jullie.

ik verzamel dus Brits/Canadees omdat zei deze regio hebben bevrijd en ik daar dus een soort van 'band' bij heb, en zo kan ik nog wel even doorgaan, omdat het me interesseert, omdat ik het ook mooi vind, enz

dus ik had al wel een antwoord op haar vraag hoor, maar ik denk, ik stel de vraag ook even aan jullie namens haar, kijken wat eruit komt :)

ze bedoelde het trouwens ook veel algemener, niet zozeer WO2, maar gewoon verzamelen in het algemeen ook, zoals oude omaatjes porselein verzamelen...


@Guido, troep stond tussen haakjes he ;) voor de oudsider is het misschien troep, en vandaar dat het dus tussen haakjes stond ;) zij vat ook wel dat het geen troep is hehe!


dus ik stel de vraag nog maar even overnieuw:
"waarom mensen oude of antieke spullen met een eventuele grote historische waarde willen verzamelen? waar komt die innerlijke drijfveer vandaan? want in feite heb je niks aan die spullen"

heb de vraag nu dus iets algemener gesteld, dus kom maar op met de antwoorden :)

vraag is vanuit haar gesteld, niet vanuit mij
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Yorick schreef:
dus ik stel de vraag nog maar even overnieuw:
"waarom mensen oude of antieke spullen met een eventuele grote historische waarde willen verzamelen? waar komt die innerlijke drijfveer vandaan? want in feite heb je niks aan die spullen"

vraag is vanuit haar gesteld, niet vanuit mij
Interesse
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Heb je MSN Yorick? zelfde verzamel gebied hier
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Ik heb geen idee wrm ik verzamel :roll:
War is something human...
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Het is wetenschappelijk bewezen dat mannen verzamelen om aan hun jacht drang te voldoen. Vroeger moesten mannen jagen op prooi, maar in onze moderne tijd hoeft dan niet meer, dus zijn we maar gaan verzamelen om die behoefte te bevredigen, dus struinen we de beurzen of internet af naar leuke items (prooi). :lol:
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik verzamel uit interesse in wo2 om zo toch iets zelf te hebben,wat de soldaten etc hebben gebruikt. En de geschiedenis van de items etc.
Het is eigenlijk moeilijk uit te leggen,dat moet je zelf ondervinden :P
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Ruben schreef:Ik heb geen idee wrm ik verzamel :roll:
Verzamel jij? :P


@ iedereen die zegt dat er dan een stukje geschiedenis bij jou blijft: dit vind ik zo een gemaakt antwoord, zo één die elke verzamelaar zou moeten zeggen wanneer hem deze vraag gesteld word.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Giel schreef: @ iedereen die zegt dat er dan een stukje geschiedenis bij jou blijft: dit vind ik zo een gemaakt antwoord, zo één die elke verzamelaar zou moeten zeggen wanneer hem deze vraag gesteld word.
Het is nu eenmaal niet anders....

Zeggen dat je de herinnering levend wilt houden doro te verzamelen vind ik persoonlijkniet echt geldig. Als je daadwerkelijk zou verzamelen voor die reden, zou je toch beter alles aan een museum wegschenken?
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

seabee schreef:Het is wetenschappelijk bewezen dat mannen verzamelen om aan hun jacht drang te voldoen. Vroeger moesten mannen jagen op prooi, maar in onze moderne tijd hoeft dan niet meer, dus zijn we maar gaan verzamelen om die behoefte te bevredigen, dus struinen we de beurzen of internet af naar leuke items (prooi). :lol:
nu is ze tevreden :) haha :)


@Harsha: mijn msn is hunter@dutchfightplatoon.nl!
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

antwerpx schreef:
Giel schreef: @ iedereen die zegt dat er dan een stukje geschiedenis bij jou blijft: dit vind ik zo een gemaakt antwoord, zo één die elke verzamelaar zou moeten zeggen wanneer hem deze vraag gesteld word.
Het is nu eenmaal niet anders....

Zeggen dat je de herinnering levend wilt houden doro te verzamelen vind ik persoonlijkniet echt geldig. Als je daadwerkelijk zou verzamelen voor die reden, zou je toch beter alles aan een museum wegschenken?
Dat vind ik ook, als ik 's morgens opsta, en ik ga gaan kijken naar m'n medailles, komt er helemaal geen geschiedenis naar boven hoor.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Giel schreef: Dat vind ik ook, als ik 's morgens opsta, en ik ga gaan kijken naar m'n medailles, komt er helemaal geen geschiedenis naar boven hoor.
Door wie is de medaille gedragen?Waarvoor werd hij gedragen?Wanneer werd deze gedragen? Etc

Dat is toch allemaal geschiedenis neem ik aan :?
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Ja maar je weet wel niet wie m geragen heeft en zo... maar dat doet er niet toe het is inbderdaad geschiedenis
War is something human...
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

robin.h schreef:
Giel schreef: Dat vind ik ook, als ik 's morgens opsta, en ik ga gaan kijken naar m'n medailles, komt er helemaal geen geschiedenis naar boven hoor.
Door wie is de medaille gedragen?Waarvoor werd hij gedragen?Wanneer werd deze gedragen? Etc

Dat is toch allemaal geschiedenis neem ik aan :?
Ruben heeft hier gelijk in tochwel hoor, ik weet niet eens wie ze gedragen heeft. Het is totaal its anders als je zo een document-group hebt ofzo, of een wehrpass of soldbuch, dan denk ik altijd van.. zie die persoon, die heeft nog daar en daar gevochten, zijn moeder en vader staan daar in, dat doet toch wel iets, maar medailles die je bij vb een handelaar koopt...
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Dat is inderdaad iets anders als je een document-group ofzo hebt.Maar aan elk item is wel een beetje geschiedenis.

Robin.

Ps:Laten we nu maar weer on-topic gaan :wink:
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Plaats reactie