Condoom verbod door Katholieke Kerk.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

antwerpx schreef:In Uganda was er geloof ik iemand (priester) die predikte om zeks tot na het huwelijk uit te stellen, condoom of niet. Gisteren of eergisteren ging het erover in 'Ter Zake' op Canvas.
Daar kan ik nog inkomen (vergeef mij de "pun" ;) ), dat een priester dat wil. Maar ze weten dat mensen het toch wel voor hun huwelijk doen, dus laten ze a.u.b. reëel blijven en levens redden.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Tsja, dat is juist het probleem: dat ze menen te spreken uit Gods naam


Ik vraag me ook af welk belang ze erbij hebben om dit soort dingen uit gods naam te prediken zodat de mensen het geloven. Ik kan alleen bedenken dat ze het volk dom willen houden.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Die andere Timo schreef:
Ruben schreef:Wie denken ze soms in godsnaam te zijn. :x
Tsja, dat is juist het probleem: dat ze menen te spreken uit Gods naam ;)

Ik vraag me ook af welk belang ze erbij hebben om dit soort dingen uit gods naam te prediken zodat de mensen het geloven. Ik kan alleen bedenken dat ze het volk dom willen houden.
Dat doen ze eigelijk al eeuwenlang :|
War is something human...
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Martijn, de huidige Paus is een zeer conservatieve man. Natuurlijk is de kerk van nature conservatief, maar hiermee wil ik zeggen dat hij ook binnen de kerk tot de conservatieven behoort. Zijn beleid, inclusief alle pauselijke brieven waarin hij zijn beleid in regels vastlegt waaraan de geloofsgemeenschap zich moet houden, hebben als hoeksteen van de samenleving een gezond, kinderrijk, hetrosexueel, monogaam huwelijk voor ogen. Om die gezondheid te garanderen zoeken de paus en zijn adviseurs het in een strikt verbod op sex voor het huwelijk om alle vormen van sexueel overdraagbare ziekten te voorkomen. Dit zijn in hun ogen nameijk straffen voor mensen die zondigen, o.a. omdat sex voor het huwelijk tegen Gods wil zou zijn. Condooms zijn ze daarbij een doorn in het oog: een door mensen gefabriceert middel dat hen toestaat tegen de wil van de kerk te handelen. Een middel dat hen zelfs zou beschermen tegen de straffen van God, dat kan natuurlijk niet want God is almachtig. Dus verspreiden ze het fabeltje dat condooms het helemaal niet veiliger maken omdat het virus er gewoon doorheen gaat. Met andere woorden: dat een condoom de valse veiligheid van de duivel is en dat Gods straf zich niet laat tegenhouden door een door mensen bedacht stukje rubber.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Prachtig geformuleerd timo, maar vind je niet dat ze overdrijven? Kan iedeeen niet voor zijn eigen kiezen hetgeen wat het veiligste is?
War is something human...
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Ruben schreef:Prachtig geformuleerd timo, maar vind je niet dat ze overdrijven? Kan iedeeen niet voor zijn eigen kiezen hetgeen wat het veiligste is?
Natuurlijk overdrijven ze. Alleen is het vanuit hun manier van denken volkomen verklaarbaar dat ze er deze draai aan geven. Dat maakt het alleen niet minder verwerpelijk. Een kerkvorst die zijn greep op het volk belangrijker vind dan de gezondheid van zijn volk :roll:
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Nou uhh..laat die Paus eerst zelf maar es naar Gods wil handelen en zijn eigen priesters in bedwang houden die de koorknaapjes liggen te verkrachten.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Die Andere Timo schreef:Tsja, dat is juist het probleem: dat ze menen te spreken uit Gods naam


Das juist het leuke :D (kben niet christelijk, noch christelijk opgevoed)
Je gaat naar de bank, doet wat geld roven. ZEg je dat het uit de naam van God was! Dat je dit van GOD moest doen. En aangezien je God niet kan bestraffen, kunnen ze je ook niet in de cel gooien

Afijn, ik ben altijd al tegen het geloof (Christendom, Katholiek, Moslim, etc etc) geweest, waarom zou je moeten geloven? ja, het idee dat je ergens in gelooft. Maar toch, vele oorlogen zijn gevolgen van het geloof.

Geloof brengt chaos en verwarring. Als niemand nou geloofd, zou het vast beter gaan

Dus,
waarom zou je moeten geloven in iets dat niet wetenschappelijk bewezen is?

Ja, er was zon iemand die beweerde dat god voor 60% echt kon zijn. Hoe kan je dat nou wetenschappelijk bewijzen? pure nonsens.

Als men mij met feiten kan benaderen dat zoietsdergelijks bestaat, dan mag hij meteen naar mij toe komen en het mij laten zien.

Kortom:
Waarom zou je geloven en aan meerendeel domme regeltjes houden? Nederland heeft al genoeg kleine regeltjes
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Godsdienst is in het leven geroepen de mens een handje te helpen om keuzes te maken. Een handje. Wordt er iets verplicht en vervolgens dan ook nog opgevolgd spreken we van fundamentalisme, en niet meer van gelijk welke godsdienst.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Harsha schreef:Das juist het leuke :D (kben niet christelijk, noch christelijk opgevoed)
Je gaat naar de bank, doet wat geld roven. ZEg je dat het uit de naam van God was! Dat je dit van GOD moest doen. En aangezien je God niet kan bestraffen, kunnen ze je ook niet in de cel gooien
...nee, echt niet. Dat werkt zo niet. Om te beginnen zijn er de tien geboden.
Harsha schreef:Afijn, ik ben altijd al tegen het geloof (Christendom, Katholiek, Moslim, etc etc) geweest, waarom zou je moeten geloven? ja, het idee dat je ergens in gelooft. Maar toch, vele oorlogen zijn gevolgen van het geloof.
...sterker nog, zonder gedegen kennis van het geloof en zonder kennis van de geschiedenis van het geloof is een serieuse interesse in geschiedenis niet zinvol.
Harsha schreef:Geloof brengt chaos en verwarring. Als niemand nou geloofd, zou het vast beter gaan
...oef, dat is een stelling waar we, als ik je hier echt een intensieve discussie over wil voeren, beter een aparte thread aan kunnen wijden.
Harsha schreef:Dus, waarom zou je moeten geloven in iets dat niet wetenschappelijk bewezen is?
...hier ben ik je even kwijt.
Harsha schreef:Ja, er was zon iemand die beweerde dat god voor 60% echt kon zijn. Hoe kan je dat nou wetenschappelijk bewijzen? pure nonsens.
...ken je zijn argumenten?
Harsha schreef:Als men mij met feiten kan benaderen dat zoietsdergelijks bestaat, dan mag hij meteen naar mij toe komen en het mij laten zien.
...om die reden: ken jij de argumenten die gebruikt werden voor de 60 procent - theorie?
Harsha schreef:Kortom:
Waarom zou je geloven en aan meerendeel domme regeltjes houden? Nederland heeft al genoeg kleine regeltjes
...ook dat is een discussie op zich :)
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

antwerpx schreef:Godsdienst is in het leven geroepen de mens een handje te helpen om keuzes te maken.
...dat, plus dat het mensen hielp om onverklaarbaren zaken van het leven te verklaren.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Hallo, Veel discussies start ik, neit waar?
...nee, echt niet. Dat werkt zo niet. Om te beginnen zijn er de tien geboden.
...Humor
...sterker nog, zonder gedegen kennis van het geloof en zonder kennis van de geschiedenis van het geloof is een serieuse interesse in geschiedenis niet zinvol.
Mijn interesse in de geschiedenis zit niet bij de godsdiensten. Ik weet natuurlijk wel wat ze gedaan hebben etc etc, in de geschiedenis(Vraag me niet om het nu op te noemen, dus als je het vraagt doe ik het ook niet) Het meest interessant vind ik de WO2. Dat word weinig tot niets met het geloof te maken.
...hier ben ik je even kwijt.
Nou, Waarom zou iemand zoals jij of ik geloven in iets wat misschien niet eens bestaat? Dingen doen in de naam van iets wat misschien niet bestaat?
...ken je zijn argumenten?
ik heb ze gehoord ja, ben ze even kwijt, wil jij ze opnoemen?
...dat, plus dat het mensen hielp om onverklaarbaren zaken van het leven te verklaren.
Omdat god normaal is geworden in al die eeuwen die zijn verstreken. Als Iets niet normaal was, zoals paranormaal (is nog niet bij de gehele bevolking tot normaal beschouwt) vinden ze het maar nonsens en kunnen er bang van worden. Daarom zijn mensen watjes genoeg om meteen te zeggen dat god hun ermee geholpen heeft of iets dergelijks
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Harsha schreef:Nou, Waarom zou iemand zoals jij of ik geloven in iets wat misschien niet eens bestaat? Dingen doen in de naam van iets wat misschien niet bestaat?
...ken je zijn argumenten?
ik heb ze gehoord ja, ben ze even kwijt, wil jij ze opnoemen?
...dat, plus dat het mensen hielp om onverklaarbaren zaken van het leven te verklaren.
Omdat god normaal is geworden in al die eeuwen die zijn verstreken. Als Iets niet normaal was, zoals paranormaal (is nog niet bij de gehele bevolking tot normaal beschouwt) vinden ze het maar nonsens en kunnen er bang van worden. Daarom zijn mensen watjes genoeg om meteen te zeggen dat god hun ermee geholpen heeft of iets dergelijks
Tweede keer "oef". Weet je hoeveel tijd het kost om op al deze vragen een zinnig en uitvoerige reactie te geven? Dat wil dus niet zeggen dat ik het niet met je eens ben! Alleen is je mening hier wat kort door de bocht :)
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Die andere Timo schreef:
Harsha schreef:Nou, Waarom zou iemand zoals jij of ik geloven in iets wat misschien niet eens bestaat? Dingen doen in de naam van iets wat misschien niet bestaat?
...ken je zijn argumenten?
ik heb ze gehoord ja, ben ze even kwijt, wil jij ze opnoemen?
...dat, plus dat het mensen hielp om onverklaarbaren zaken van het leven te verklaren.
Omdat god normaal is geworden in al die eeuwen die zijn verstreken. Als Iets niet normaal was, zoals paranormaal (is nog niet bij de gehele bevolking tot normaal beschouwt) vinden ze het maar nonsens en kunnen er bang van worden. Daarom zijn mensen watjes genoeg om meteen te zeggen dat god hun ermee geholpen heeft of iets dergelijks
Tweede keer "oef". Weet je hoeveel tijd het kost om op al deze vragen een zinnig en uitvoerige reactie te geven? Dat wil dus niet zeggen dat ik het niet met je eens ben! Alleen is je mening hier wat kort door de bocht :)
Tja, tis heet, te heet, kheb eelt op men pols van te veel achter de computer zodat men hadn te vaak op de tafel schuift. Kheb honger. Kben moe, Kben met andere zaken bezig:
Kortom, niet veel zin om te typen noch diep na te denken.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

LOL, ik heb een glasplaat als bureaublad. Daardoor gaan mijn ellebogen en polsen na een tijdje glibberen en glijden in een laag zweet. Heel onsmakelijk allemaal.

Maar ik heb door deze discussie wel weer ergens zin in gekregen: ik zet straks "La Reine Margot" maar weereens op. Wat een geweldige (en geweldadige) film. Staat in mijn top 10 van alltime favourites. Godsdienstwaanzin en machtswellust, wat een combinatie.
Plaats reactie