Naar google verwijzen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Naar google verwijzen

Bericht door Roel R. »

het valt me op dat veel mensen steeds naar google verwijzen als kinderen een vraag hebben.

zoeken op internet is moeilijk voor jonge kinderen en misschien kunnen we beter proberen om ze een antwoord op hun vraag te geven?
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Daarom dat we ook mensen vragen die stukjes willen schrijven.
Kunnen we ze daar naar verwijzen.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Kom zeg. Als ze dit forum kunnen vinden, kunnen ze ook Google gebruiken. En wat is er mis met de ouderwetsche bibliotheek? Ik zie hier ook vragen langskomen, waar de gemakzucht gewoon vanaf druipt. Iemand die een opstel moet schrijven voor geschiedenis over de oorlogsjaren in Rotterdam en dan met termen komt als 'Dolle Dinsdag' en zegt niet te weten wat het is, heeft in ieder geval niet goed opgelet tijdens de lessen.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

We gaan inderdaad niet elke vraag gewoon maar beantwoorden. Vragen als "wie was Hitler?" horen tot de catagorie gemakzuchtige vragen. Die gaan we niet beantwoorden. We willen graag vragen met inhoud en niet de vragen waarmee iemand zijn werkstuk meteen gemaakt is.

De sticky topics bovenaan het vragenforum geven trouwens uitstekend uitleg over onze visie!
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Martijn schreef:Iedereen is gek, behalve degene die bewezen hebben het niet te zijn.
Psst. Het is 'degeneN'. Je verwijst naar mensen, dan krijgt het meervoud een beleefdheids-n.

O-)
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik zie geen enkel bezwaar in het verwijzen naar google of een andere zoekmachine als daarmee het antwoord op de vraag door de vrager zelf eenvoudig gevonden had kunnen worden.

Wel vind ik het zelf zo netjes om niet een link naar http://www.google.nl neer te zetten, maar zoals in het voorbeeld van Lord_Vetinari hierboven naar http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UT ... terdam&lr=

Daarmee geef je antwoord op de vraag op een manier die de persoon zelf ook had kunnen gebruiken. Een wijze les en een antwoord ineen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ja..ik moet zeggen dat ik persoonlijk vind dat "we" er op zich prima mee omspringen hoor.
echte vragen worden beloond met een echt antwoord en van die gemakzuchtsdingen of onzin dingen worden beloond met een : zoek maar eens ff lekker zelf.
beide precies op de juiste plaats opvoedkundig volgens mij...

vond ikzelf wel mooi om te zien iig
:)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Lord_Vetinari schreef:
Martijn schreef:Iedereen is gek, behalve degene die bewezen hebben het niet te zijn.
Psst. Het is 'degeneN'. Je verwijst naar mensen, dan krijgt het meervoud een beleefdheids-n.

O-)
potverdepotver :oops: meteen veranderen.

Ik heb er eigenlijk nooit overnagedacht. Ik heb de zin letterlijk overgenomen van ergens, omdat ik het wel een leuke uitspraak vond. Moet bekennen dat ik niet vaak taalfouten maak. Baal baal :bonk:
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Plaats reactie