dubbel decal ss helm

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
fonsxh
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 okt 2015, 10:54

dubbel decal ss helm

Bericht door fonsxh »

:bonk: :bonk: :bonk:
Laatst gewijzigd door fonsxh op 04 nov 2015, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Opgeheven account 5919

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door Opgeheven account 5919 »

Hallo, en welkom hier.

Ik kan je niet zeggen of hij echt of nep is, maar als je 100% uitsluitsel wil zou ik hem op Wehrmacht Awards http://www.wehrmacht-awards.com/forums/index.php posten. Daar zit een grote bonk met kenners die op 2KM nog kunnen zien of iets echt of namaak is. Ik heb daar zelf ook vaak dingen gepost als ik onzeker was, en voor hun is het een spelletje om even te zien of het echt is. Je krijgt ook vaak dezelfde dag nog reactie.

Is zeker de moeite waard om daar eens rond te kijken!

Groet,

Strelok.
fonsxh
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 okt 2015, 10:54

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door fonsxh »

ok bedankt voor de info (y) zal ik doen.
groetje
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door patrickh »

Ben bang dat je teleurgesteld gaat worden...
Gebruikersavatar
senders221
Lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 09 jul 2014, 16:04
Locatie: Noord-Brabant

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door senders221 »

Ik deel het gevoel met Patrick. Verwacht dat geen juiste decals zijn
Geïnteresseerd in Duitse militaria gerelateerd aan 's-Hertogenbosch en omgeving
712.Infanterie Divison (GR.732 & G.R 745 & Füs. Batl. 712 & Art. Regiment 1712)
59.Infanterie Division (GR.1034 & GR.1035 & GR.1036)
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door Schwerpunkt »

Helaas een zeer goedkope en slechte kopie.
Slechte verf , slechte decals ,slechte kinriem en slecht binnenwerk.

Stond te koop op 2dehands voor 4000 euro ... een originele zou het dubbele waard zijn en zou je zonder veel moeite doorverkopen.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Gebruikersavatar
senders221
Lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 09 jul 2014, 16:04
Locatie: Noord-Brabant

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door senders221 »

En de starter van deze thread zegt nog zo mooi ik ga hem niet verkopen ben alleen geïnteresseerd in de historie. Maar hij stond dus allang te koop op 2ehands? Scherp opgemerkt Schwerpunkt!

Fonsxh is ook weer zo'n prutser dus :bonk:
Geïnteresseerd in Duitse militaria gerelateerd aan 's-Hertogenbosch en omgeving
712.Infanterie Divison (GR.732 & G.R 745 & Füs. Batl. 712 & Art. Regiment 1712)
59.Infanterie Division (GR.1034 & GR.1035 & GR.1036)
Gebruikersavatar
Youritje8
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 mar 2011, 19:43

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door Youritje8 »

Waarschijnlijk Noors doorgebruikt, die hadden roodkleurige leren binnenwerken, en later natuurlijk verprutst met verf en decals.
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door Schijnwerper »

Mooie verhalen ja :roll: standaard in deze zijn oude man zolder etc :lol:
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door Schwerpunkt »

Youritje8 schreef:Waarschijnlijk Noors doorgebruikt, die hadden roodkleurige leren binnenwerken, en later natuurlijk verprutst met verf en decals.
Dit is geen Noors behandeld binnenwerk maar reproduktie. Dit is gewoon een goedkope re-enactor helm.
Alles namaak behalve de stalen helm zelf die dan weer gespoten is en dan zelfs nog in een slechte kleur.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door Schwerpunkt »

senders221 schreef:En de starter van deze thread zegt nog zo mooi ik ga hem niet verkopen ben alleen geïnteresseerd in de historie. Maar hij stond dus allang te koop op 2ehands? Scherp opgemerkt Schwerpunkt!

Fonsxh is ook weer zo'n prutser dus :bonk:
En zo zijn er teveel in ons wereldje :x
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door patrickh »

Jammer...
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door Erik »

Schwerpunkt schreef:Dit is geen Noors behandeld binnenwerk maar reproduktie. Dit is gewoon een goedkope re-enactor helm.
Als dit inderdaad een reproductie is, is het of een heel oude of een heel goede en beiden zijn zeker niet goedkoop. Als het reproductie betreft is het een tijd gedragen geweest.
De kleurschakeringen in het leer zijn niet conform de mij bekende (...) reproducties. Te veel en bovendien te donkergrauw. Maar belangrijker: op de foto waarop de helmniet te zien is, die je dat de fotograaf de Innenfutter wat naar achter trekt en wel zo dat je goed zicht hebt op het stikwerk. Dat is geen nylon wat je wel in de repro's van de afgelopen jaren ziet. Daarom: indien het reproductie is, dan wel eentje die gemaakt is met het correcte garen. Zonder de hele reproductiewereld te kennen: ik ken dit soort repro's niet.
Ook de slijtage op de omgevouwen rand tref je niet bij een reproductie, behalve als deze in het juiste ler is gemaakt en na langere tijd dragen.
Zonder de Innenfutter in handen gehad te hebben kun je m.i. niet goed zeggen of het replica of echt is. Over de helm zwijg ik; te weinig kijk op de Wehrmachthelmen.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door Schwerpunkt »

Erik schreef:
Schwerpunkt schreef:Dit is geen Noors behandeld binnenwerk maar reproduktie. Dit is gewoon een goedkope re-enactor helm.
Als dit inderdaad een reproductie is, is het of een heel oude of een heel goede en beiden zijn zeker niet goedkoop. Als het reproductie betreft is het een tijd gedragen geweest.
De kleurschakeringen in het leer zijn niet conform de mij bekende (...) reproducties. Te veel en bovendien te donkergrauw. Maar belangrijker: op de foto waarop de helmniet te zien is, die je dat de fotograaf de Innenfutter wat naar achter trekt en wel zo dat je goed zicht hebt op het stikwerk. Dat is geen nylon wat je wel in de repro's van de afgelopen jaren ziet. Daarom: indien het reproductie is, dan wel eentje die gemaakt is met het correcte garen. Zonder de hele reproductiewereld te kennen: ik ken dit soort repro's niet.
Ook de slijtage op de omgevouwen rand tref je niet bij een reproductie, behalve als deze in het juiste ler is gemaakt en na langere tijd dragen.
Zonder de Innenfutter in handen gehad te hebben kun je m.i. niet goed zeggen of het replica of echt is. Over de helm zwijg ik; te weinig kijk op de Wehrmachthelmen.
Nee hoor dit is geen goede reproductie (ik heb er al veel betere gezien) , je kan zo zien dat dit leder niet oud is (aan de kleur) , de verkeerde structuur heeft en de stiknaad aan de binnenzijde mooi wit ziet tegen het verkleurde leder. Moest je de vilt onderaan nog kunnen zien zou dat ook een teken zijn. En het trekkoordje is ook verkeerd. Als het praat als een kip en eruit ziet als een kip , is het een kip. Zeker in de wereld van Derde Rijk militaria.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door magicdutchmen »

Erik schreef:
Schwerpunkt schreef:Dit is geen Noors behandeld binnenwerk maar reproduktie. Dit is gewoon een goedkope re-enactor helm.
Als dit inderdaad een reproductie is, is het of een heel oude of een heel goede en beiden zijn zeker niet goedkoop. Als het reproductie betreft is het een tijd gedragen geweest.
De kleurschakeringen in het leer zijn niet conform de mij bekende (...) reproducties. Te veel en bovendien te donkergrauw. Maar belangrijker: op de foto waarop de helmniet te zien is, die je dat de fotograaf de Innenfutter wat naar achter trekt en wel zo dat je goed zicht hebt op het stikwerk. Dat is geen nylon wat je wel in de repro's van de afgelopen jaren ziet. Daarom: indien het reproductie is, dan wel eentje die gemaakt is met het correcte garen. Zonder de hele reproductiewereld te kennen: ik ken dit soort repro's niet.
Ook de slijtage op de omgevouwen rand tref je niet bij een reproductie, behalve als deze in het juiste ler is gemaakt en na langere tijd dragen.
Zonder de Innenfutter in handen gehad te hebben kun je m.i. niet goed zeggen of het replica of echt is. Over de helm zwijg ik; te weinig kijk op de Wehrmachthelmen.
Over de helm zelf zwijg ik, maar ik schrijf vervolgens wel een halve epo's waarin ik de opinie in twijfel trek van een man die serieus fulltime Duitse helmen verzamelt.
Chapeau Erik, wat een waardevolle inbreng heb je weer.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gesloten