dubbel decal ss helm

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door Erik »

magicdutchmen schreef:Over de helm zelf zwijg ik, maar ik schrijf vervolgens wel een halve epo's waarin ik de opinie in twijfel trek van een man die serieus fulltime Duitse helmen verzamelt.
Chapeau Erik, wat een waardevolle inbreng heb je weer.
Slecht geslapen, jongen?
Lees eerst eens wat ik schrijf.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
fonsxh
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 okt 2015, 10:54

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door fonsxh »

het zoekertje was van mij
Laatst gewijzigd door fonsxh op 04 nov 2015, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ray76
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:44

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door Ray76 »

Helm is toch ook besproken op het WAF. Ook daar geen goed oordeel.
Is trouwens ook besproken op een ander forum.
Ook daar en zelfs op het WAF opgemerkt dat de helm EERST te koop stond, voordat je hem ergens postte.
Wereldje is niet zo heel groot, zeker niet bij dergelijke items.
fonsxh
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 okt 2015, 10:54

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door fonsxh »

psss
Laatst gewijzigd door fonsxh op 04 nov 2015, 00:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Ray76
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:44

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door Ray76 »

http://www.lowlandsmilitaria.be/forums/ ... n-verkopen

Lees het hier ook maar door.
Je komt gewoon niet geloofwaardig/betrouwbaar over zo.
En persoonlijk hecht ik meer waarde aan meningen op fora van verzamelaars/dealers dan van
2 ouwe mennekes, die niks met fora van doen willen hebben.
Just my 2 cents
fonsxh
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 okt 2015, 10:54

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door fonsxh »

dat moeten zu
Laatst gewijzigd door fonsxh op 04 nov 2015, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door patrickh »

Hoi,

Je vraagt op dit forum om hulp, die geven we je, zonder dubbele agenda. Schwerpunkt is DE autoriteit betreffende Duitse helmen en geeft eerlijke antwoorden. Erik bedoelt het goed, maar niet om hem aan te vallen, maar Duits is niet zijn verzamelgebied. Ga er maar vanuit dat het klopt wat Schwerpunkt zegt . Als iets origineel is, wordt dat ook verteld hier. Als het goed is,is het goed, als het niet goed is, is het niet goed. Soms leuk, soms minder leuk. Heb mezelf ook al eens in de hand gebeten, net als ieder ander.

Gr Patrick
NickG.
Lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 dec 2012, 14:48

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door NickG. »

Ik zelf heb ook vaak originele DD SS helmen in mijn handen gehad.
Dit lijkt mij een gerestaureerde M40 helm.
De helm zelf is sowieso origineel.
Misschien is deze wel lang geleden in een film gebruikt?
Dat hij dus wel al wat ouder is.

Gr Nick
Kijk ook eens op mijn site! :) http://www.goldeneagle-militaria.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door Schwerpunkt »

Mannen , Fons aka Peter D (en ik weet zijn echte naam) is gewoon een oplichter en een leugenaar.
Ik weet dat hij voor zijn helm op de forums verscheen beleefd is aangeschreven door iemand die dit met mij gedeeld heeft.
We kunnen als verzamelaars alleen maar waakzaam zijn op zoekertjes site zodat dit "soort" mensen niemand zal oplichten.

Zie onder :

Fons :
toeval, net nog een zeer ervaren verzamelaar kennis over de vloer gehad, ik zei hem dat me verteld werd dat het reenactment materiaal is. hij kende deze helm al maar nogmaals heb ik hem gevraagd de helm grondig te bekijken en zijn expertisie te geven. man wist me te zeggen dat deze authentiek is, verf ruikt niet, leder al evenmin. en de kentekens werden verduisterd in de oorlog. vooral het rode... afhangkelijk waar gelegen, in de sneeuw wit. enz de persoon zat er met zijn loepje op, heeft me de raad gegeven het binnenwerk zeker niet los te maken van de rivetten, zitten muurvast. en de decals zijn de juiste volgens de fabriek. de verf is eerste laag hoort thuis in een museum, er zijn amper helmen met een eerste verflaag. waarop hij vroeg waarom ik info vroeg, hij schrok dat ik hem nu wilde verkopen, na 15jaar in mijn bezit en heeft instant een zeer mooi bod gedaan dat ik niet heb geweigerd. dus bij deze is de helm verkocht. we kenden beiden ook de historie en de afkomst van de helm. hij heeft de persoon ook gekend waar hij van kwam een zeer gerespecteerd verzamelaar welke is overleden. en we beiden ooit zeer mooie stukken van hebben gekocht gehad.
mvg Peter

--------------------------------------------------------------------------------
From: fonsxh@***
To: Subject: RE: Reactie op m40 dubbel decal xx helm origineel
Date: Thu, 22 Oct 2015 16:29:25 +0000


Hallo,
de bestempeling liegt er niet om, over de belettering blijf ik in het midden.
heeft u intresse de een normaal bod zou ik zeggen.
mvg Peter



--------------------------------------------------------------------------------
From:
To: fonsxh@***
Subject: Re: Reactie op m40 dubbel decal xx helm origineel
Date: Thu, 22 Oct 2015 18:16:47 +0200


Hallo Peter , bedankt voor de foto’s maar je weet toch dat deze helm geen echte SS helm is van WO2 maar een re-enactor helm ?
Ik hoop dat je hem zelf nooit voor dat geld gekocht hebt.

<modbreak>Proos: e-mailadres geanonimiseerd</modbreak>
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
fonsxh
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 okt 2015, 10:54

Re: dubbel decal ss helm

Bericht door fonsxh »

als u wilt bleiren omdat u hem niet hebt "kunnen" kopen van mij. moet jij dat weten, mag ik je wel vriendelijk verzoeken mijn email adres uit u bericht te verwijderen? of zijn dit ook van die onbeschofte manieren om mensen te begroeten hier? en je kent mijn naam? so what? die staat gewoon op mijn outlook profiel. ik blijf graag anoniem met zulke zaken, word er niet graag mee geasocieerd. en heb GROTE spijt dat ik hem te koop heb aangeboden. hij blijft gewoon stof vergaren nu.
en eum meneer ***uit protest ben ik geen lid meer...maar wel de posts van andere mensen verzieken*** u krijgt binnenkort leuke mails, want ik heb per toeval jou email adres ook nog en dit ligt ergens leuker te grabbelen nu. we zullen het op deze manier doen. de manier van het forum!
Gesloten