Engelse BD uit het jaar 1943

Vaststellen van echtheid en de waarde van geallieerde militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Engelse BD uit het jaar 1943

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste vrienden

Ik heb een vraagje over een Engelse BD uit 1943 die later door de Belgen (Brigade Piron) werd gedragen.

Op de BD staan tamelijk donker bruine knopen zoals hier een voorbeeldje
_DSC0300_01.JPG
Op de schouderstukken staan deze
_DSC0304_01.JPG
Dot os het etiket dat in de BD staat
_DSC0306_01.JPG
Mijn vraag is nu.

Kloppen deze knopen op deze BD en speciaal de knopen op de schouderstukken ?

Alvast hartelijk dank voor de geboden antwoorden.
Laatst gewijzigd door uniformverzamelaar op 15 nov 2015, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Zngelse BD uit het jaar 1943

Bericht door Jan m »

Knopen op de schouder kloppen zeker. Heb ze ook op mijn bd zitten al is dat geen p40 maar een p37.

Jan
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Engelse BD uit het jaar 1943

Bericht door uniformverzamelaar »

Hallo Jan,

Hartelijk dank
:)
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Engelse BD uit het jaar 1943

Bericht door Jim »

Nou technisch gezien klopt het niet.

Op de P37 zaten dergelijke knopen op de schouder zeker. (En metalen knopen op de andere plaatsen.)Op de P40 vrijwel nooit. De vroege modellen zie je ze wel.
Maar dat is een beetje mieren melken. De P37 die gemaakt zijn na 1940 kunnen net zo goed plastic knopen hebben (orgineel fabrieksmatig). Daar staan vaak zelfs P40 labels in.
P40 kunnen dergelijke knopen fabrieksmatig nog opgezet hebben gekregen. Die p37 knopen gingen echt niet de vuilnisbak in.
Ook is het mogelijk dat de epaulet knopen later vervangen zijn. Waarom ? Omdat het nodig was /de drager die knopen mooier vond ?
Als de prijs goed is zou ik (die jas kopen en) daar absoluut niets aan veranderen.
Ik heb verschillende BD jassen met verschillende kleuren (tinten) knopen ,bruin tinten /mosterd kleur tinten. De mosterd kleur tinten zijn na de oorlog nog doorgebruikt.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Engelse BD uit het jaar 1943

Bericht door uniformverzamelaar »

Hallo Jim,

Hartelijk dank voor de uitleg.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Engelse BD uit het jaar 1943

Bericht door Jim »

Nog vergeten te zeggen. Een mooie maat size 13. In mijn collectie is de kleinste maat 10 (mannen jasjes). Kleiner wil ik ze niet. Dit omdat je dan een echt kleine pop moet zien te vinden.
Heden ten dage zie ik veel jasjes kleiner als 10 aangeboden. De grootste maat die ik eens gekocht heb is maat 16
Bij de Britten is /was het de gewoonte om die 4 gaats knopen kruislings te stikken. (Trivia: Bij burger kleding van geheim agenten werd er door een speciale kledings afdeling o.a opgelet dat knopen bevestigd werden/waren volgens de gewoonte van het oorspronkelijke land.)
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Engelse BD uit het jaar 1943

Bericht door uniformverzamelaar »

Bedankt Jim voor de uitleg.

De BD zal wel eens verschijnen in "de verzameling van Guy"
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Plaats reactie