Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Iwan »

Idd grotendeels wel, had er onlangs wat 1/6 materiaal op staan gaat er iemand op bieden en mij de les lezen wat wel en niet mag ?? Wordt t er afgesmeten dan kan je klagen tot je een ons weegt maar je krijgt dan de meest stupide antwoorden van hun zijde... Verboden wapens, een pistooltje van 1,5 cm??
Maar ik heb ook t idee dat ze er zelf ook wel (ik ben geen computerexpert) iets hebben lopen, als je nl een item dubbel plaatst wordt ie er ook afgesmeten zelfs met een maand tijdsverschil.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door asjemenou »

Youritje8 schreef:Hele mooie trommel :lol:
Inderdaad niet slim om dit soort zaken op een Nederlandse verkoopsite als Marktplaats te zetten. Er online op gaan bieden overigens ook niet. :(

Wat de juiste benaming van dit object betreft; Het is een zg. 47 patroons panmagazijn voor het Sovjet-Russische DP27/28 lichte machinegeweer. Het magazijn lijkt mij overigens wel een WOII variant.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Erik »

Laurens van D. schreef:Hoe komt de verkoper erbij dat het een Frans ding is? Voor zo'n bedrag zou je verwachten dat hij weet wat hij verkoopt.
Snap ik ook niet. Ik heb met de verkoper gesproken, hij heeft het ding uit Engeland, het draagt Engelse camouflage, een Engels kenteken, een Brits vlaggetje en zelf zei hij ook dat het een Engels voertuig betreft hetgeen het ook is: uit de FV430 serie. Beetje de tegenhanger van de U.S. M113 serie (w.o. technisch gesproken 'onze' YPR ook rangeert)
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door D_Dutch »

Dit is er eentje om van te huilen. :/
img001.jpg
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door CollectorWo2 »

Walgelijke figuur..
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Bas ww2 »

heb je een link van de advertentie?
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door D_Dutch »

Bas ww2 schreef:heb je een link van de advertentie?
Zolang hij er nog staat: http://link.marktplaats.nl/m979209419

Dezelfde persoon rapporteert de betreffende advertentie elke keer, dus wordt vaak al snel verwijderd.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door patrickh »

Typisch iemand die de essentie van verzamelen niet begrijpt. Zie wel een telnr erbij staan, bel hem eens (als het nr al klopt?)
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Erik »

patrickh schreef:Typisch iemand die de essentie van verzamelen niet begrijpt.
Ik heb de tekst gelezen bij de aangeboden foto. Ik kan de tekst niet op juistheid beoordelen, daarvoor mist bij mij de kenis van WO2 Duits.
Wat is de essentie van verzamelen? Aanbieder heeft zo te zien meer met foto-onderzoek dan met het verzamelen, dat kan toch? In zijn ogen (ook een beetje uitkomend in de prijs van 27,50 EU) is dit een heel interessante foto. Ongetwijfeld is er een verzamelaarsmarkt voor foto's waarop veel van dit soort details staan. Ik heb gevoelsmatig meer met verzamelaars van dit soort foto's dan met bijvoorbeeld verzamelaars van bidprentjes.
Zelf vergaar ik afbeeldingen WO1, puur om mijn uitbeelding van Duits Reservist WO1 kloppend te krijgen.

Om zeker te zijn dat we dezelfde tekst hebben gelezen:
Verzamelaar op MP schreef:Beschrijving

Hierbij wordt aangeboden een originele studiofoto waarvan zowel vader als een van zijn zoons militair zijn. De foto is in een goede conditie en is op de achterzijde beschreven met de familienaam en het gegeven dat zowel vader als zijn oudste zoon zijn gesneuveld.

Onderzoek wijst uit dat de vader als Hauptmann in januari 1942 te Mutjagino ten zuidoosten van Rshew, is gesneuveld. Interessant detail aan zijn uniform is dat hij de adelaar in plaats van op zijn borst op zijn mouw draagt, dit in combinatie met het feit dat hij een Wehrmacht-uniform draagt komt overeen met uniformen van de elite-Polizei. De schouderstukken geven de rang van Oberleutnant weer, vader is dus nog na de foto-opname bevorderd.

Op zijn uniform draagt hij een indrukwekkende Bandspange met maar liefst tien medaillelintjes. Hij draagt verder nog een Eisernes Kreuz I. Klasse 1914 en het SA-Sportabzeichen. Voor mij zijn veel van de lintjes niet de identificeren, maar ten minste het Ehrenkreuz für Frontkämpfer, Medaille zur Erinnerung an den 1. Oktober 1938 mit Spange "Prager Burg" en het Treudienst-Ehrenzeichen zijn te herkennen, evenals het lintje voor het Eisernes Kreuz II. Klasse 1914.

Zijn zoon draagt op de foto een uniform der Luftwaffe in de rang van Leutnant, met daarop het DRL-Sportabzeichen. Apart uniformdetail is dat hij de borstadelaar deels over zijn borstzak heeft bevestigd. Een interessante, zeldzame familiefoto waarbij veel mogelijkheden zijn voor verder onderzoek naar deze hoge officier der elite-Polizei.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door patrickh »

Erik, ik bedoel de recactie op de foto 6 posten boven die van mij, niet de aanbieder, daar is immers niets mis mee :wink:
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Erik »

patrickh schreef:Erik, ik bedoel de recactie op de foto 6 posten boven die van mij, niet de aanbieder, daar is immers niets mis mee :wink:
Oops, what-a mistake-a ta make-a! :oops:
:wink:
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door patrickh »

:lol: Je kent je klassiekers!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Sovjet WOII helm met ster

Bericht door asjemenou »

Inmiddels is deze helm gereserveerd voor een gelukkige nieuwe eigenaar.

Bij dit soort aanbiedingen moet ik altijd mijn hoofd schudden. :bonk:
Een rode ster op zo'n Sovjet-Russische helm doet het immers altijd goed. Afgezien van het feit dat zo'n roestige SSh-40 helm net zo goed gevonden kan zijn op een naoorlogs oefenterrein van het Sovjet leger. Zonder binnenwerk en stempel is alles mogelijk.
Misschien is het goed om te weten dat een dergelijke "outline" Sovjet ster op een SSh-40 meer uitzondering was dan een regel. Ze waren zeker niet standaard. Via Ebay is een sjabloon van z'n outline Sovjet ster dan ook snel gekocht.
Het is ook goed om te weten dat niet alleen staal oxideert als het zich langdurig in de grond bevind. Rode verf oxideert net zo goed en hoe ziet dat er dan uit?.
Wil je zo'n bovo helm werkelijk hebben ga 'm dan bekijken en oordeel niet aan de hand van een paar foto's. Een kenner zal een vervalsing direct herkennen. :yes:
Bijlagen
Schermafbeelding 2015-11-16 om 22.52.26-lr.jpg
$_80.jpg
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Youritje8
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 mar 2011, 19:43

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Youritje8 »

@asjemenou Deze oplichter is al een lange tijd bezig, hij heeft er op dit moment nog meer te koop staan met mooie verhaaltjes.
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Bas ww2 »

Zodra er "gevonden bij stalingrad" bij staat gaan bij mij al alle alarmbellen rinkelen!
altijd opzoek naar FLAK items
Plaats reactie