Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
Timster
Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 mar 2013, 18:19

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Timster »

Hij biedt deze helmen al geruime tijd aan met zogenaamde vrachtbrieven uit Stalingrad en idd met de mooiste verhalen.
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Bas ww2 »

Met zijn alle spookbieden :P
altijd opzoek naar FLAK items
Patrick Voske
Lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 apr 2013, 16:14
Locatie: Nijmegen

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Patrick Voske »

Nou ik moet jullie namelijk zeggen dat ik die helm heb gekocht ik zal even de foto`s doorsturen van de helm en van het bewijs papiertje.

Ik schrik hier eventjes van wat ik lees, ik stuur ze even door en ik hoor graag uw oordeel.
Patrick Voske
Lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 apr 2013, 16:14
Locatie: Nijmegen

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Patrick Voske »

Ik ben toevallig geen spookbieder haha. Dan maar hopen dat ik niet opgelicht ben.
Ik hoor heel graag van jullie antwoord.

Groetjes,

Patrick Vos
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Bas ww2 »

De brief lijkt op een gewone postbrief/pakketbrief die toevallig verzonden is vanuit volgrad, handig ga ik voortaan ook doen als het zo meer geld oplevert
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door asjemenou »

Patrick Voske schreef:Ik ben toevallig geen spookbieder haha. Dan maar hopen dat ik niet opgelicht ben.
Ik hoor heel graag van jullie antwoord.
Welkom in de wereld van de Sovjet-Russische WOII militaria. :wink:

Over de pakketbon en de SSh-40 helm zelf kan ik weinig zeggen. In en rondom Wolgograd (en de Kaukasus) is genoeg gebeurt dus de helm kan mogelijk daar vandaan komen en zelfs WOII zijn. Er komt daar immers genoeg uit de grond. In de helm zelf zie ik iets van een vage stempel maar deze is te onduidelijk om goed te kunnen beoordelen.
De rode outline ster voorop de helm doen bij wel de alarmbellen rinkelen. Wanneer ik jouw foto uitvergroot dan zul je zien waarom. De ster is over de roest en de beschadigingen heen aangebracht (zie foto).
Zoals eerder vermeld zijn er op EBay sjablonen van deze Sovjet outline sterren te koop. Zie; http://www.ebay.com/itm/stencil-plate-p ... xyLm9S~y-G en http://www.ebay.com/itm/stencil-plate-p ... xywh1S~zBo .
Een gegeven is dat deze outline sterren zeker niet standaard waren op de Sovjet Ssh-39 en 40 helmen. Ze waren eerder een uitzondering. Ondanks dat je vaak op Sovjet WOII-affiches soldaten ziet afgebeeld met helmen voorzien van zo'n outline ster. Opvallend is dan ook dat de verkoper juist veel Sovjet helmen verkoopt die voorzien zijn van zo'n outline ster. Het zou geloofwaardiger zijn wanneer hij deze sterren achterwege zou laten.
Onderzoek heeft uitgewezen dat Sovjet WOII-helmen die na 70 jaar in een vergelijkbare staat uit de grond komen en voorzien zijn van zo'n rode ster er iets anders uitzien. De verkoper heeft zich dus blijkbaar niet in deze materie verdiept.
Tot slot, een link naar een website over Sovjet helmen. Misschien geeft deze website niet een antwoord op al je vragen maar het geeft een redelijke goed beeld waarop je zoal moet letten. Zie; http://soviet-helmets.com/index.html .
Bijlagen
SSh-40-lr.jpg
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Adri
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 jan 2015, 21:26
Locatie: Rotterdam

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Adri »

Ik ben ( ook ) voor gaas gegaan via marktplaats. Kocht een vroeg, net gestempeld aluminium koppelslot. Voor € 65 incl verzenden.

Had hele nette foto's ontvangen van de verkoper ( de laatste twee hier onder met grijs witte achtergrond) Maar bij binnenkomst bleek het na wat speur werk toch om een Hi-end replica te gaan. Vooral herkenbaar aan de kale plek rechts boven aan de voorkant. Verder niet van echt te onderscheiden, dus ik plaats dit meer als tip voor mede verzamelaars... Ik heb er weer wat van geleerd zeg maar haha.
Bijlagen
20151129_172015.jpg
20151129_172001.jpg
_1010030.JPG
_1010029.JPG
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door uniformverzamelaar »

Dit horen we regelmatig.
Men moet de opzoekingen doen voor je iets aankoopt en dan is de kans ook minder groot dat je erin tuimelt.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door patrickh »

Wat ik me afvraag, hoe kan het dat Marktplaats soms al na enkele minuten een voor hun "foute" advertentie weten te vinden en verwijderen ???
Gebruikersavatar
limburgsejager
Lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 07 feb 2014, 13:08
Locatie: Peel en Maas

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door limburgsejager »

Dat komt Patrick, omdat er van zo'n onnozele halzen marktplaats gaan afzoeken en dan op de knop 'Meld aan marktplaats' klikken.
Dit weet ik toevallig omdat ik dit wel eens bij mensen heb gedaan die origineel als repro verkopen en het verdomt goed weten.
Voorwaarts, granaat gereed, op de vijand in.....
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Bas ww2 »

Klopt zodra je die knop intikt wordt er bijna zonder vragen de advertentie verwijderd.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door patrickh »

Triest...
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door uniformverzamelaar »

Patrick,

Denk dat dit ooit al eens besproken geweest is op dit forum.

Denk maar bv aan de heer Graaff en soortgenoten.

Triest ? zeer zeker !!!
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door patrickh »

Ja, maar binnen enkele minuten? Hebben die mensen geen eigen leven?
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Bas ww2 »

:lol: schijnbaar niet, anders zaten ze wel ergens anders
altijd opzoek naar FLAK items
Plaats reactie