ss dd helm

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
phendriks82
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 14 jun 2014, 11:55

ss dd helm

Bericht door phendriks82 »

hallo ik heb een bepaald gevoel bij deze helm die mij wordt aangeboden, graag wil ik weten wat jullie ervan vinden.
ik vind de decals te mooi en de kleur van de helm matcht volgens mij niet met het soort decals(of heb ik het dan helemaal mis?)

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: ss dd helm

Bericht door JimK »

Alles aan deze helm is namaak. Inclusief de helmschaal.
phendriks82
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 14 jun 2014, 11:55

Re: ss dd helm

Bericht door phendriks82 »

dank je dat dacht ik al . ik ben maar een beginneling, maar zelfs ik vond de kleur niet kloppen, de decals te mooi en dat helmnummer is net iets je te opvallend
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: ss dd helm

Bericht door Erik »

JimK schreef:Alles aan deze helm is namaak. Inclusief de helmschaal.
Voor mijn nieuwsgierigheid: waaraan zie jij dat het hier om een repro helmschaal gaat? Zelf dacht ik een paar 'persrillen' te zien (wat bij veel repro-helmen gewoonlijk is omdat die natuurlijk niet zovaak geperst worden als originele helmen en bovendien uit een ander metaal zijn gemaakt) maar ik weet niet of die persrillen ook voor zouden kunnen komen bij de originele productie. Bij WO1-helmen komt dat wel eens voor namelijk.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: ss dd helm

Bericht door JimK »

Erik,

Er zitten meerdere fouten in, het staal zelf ook alleen dat kun je vanaf de foto niet helemaal zien natuurlijk. Dit is een typische uitvoering van de tegenwoordig veel op rommelmarkten gevonden complete replica's. Ik denk Sturm helmen welke een verschrikkelijke behandeling ondergaan hebben, maar wie of wat de oorsprong is doet er niet echt toe. Het beste kenmerk om op de foto's naar te kijken zijn dingen zoals het ventilatie gaatje welke veel dikker en onbenulliger is dan bij een echte M35 helmschaal. Je kan ook naar de rand kijken. Vergelijk hem maar met deze:
Afbeelding

Groet Jim
Plaats reactie