Mein Kampf

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
agraaff
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2011, 21:58

Mein Kampf

Bericht door agraaff »

Antifascisten accepteren nieuwe Mein Kampf maar blijven tegen privébezit nazispullen
Mein-Kampf_kritische-Ausgabe-300x253.jpg
Mein-Kampf_kritische-Ausgabe-300x253.jpg (12.8 KiB) 3208 keer bekeken
BUSSUM - 7 jan. 2016 - De verschijning van een wetenschappelijke versie van Mein Kampf baart de AFVN-Bond van Antifascisten geen zorgen. Dat laat woordvoerder Arthur Graaff van de bond weten in een reactie op het nieuws dat dit werk in het Duits gepubliceerd wordt. Het gaat om een zeer uitvoerige geannoteerde versie getiteld 'Mein Kampf, Eine kritische Edition', waaraan een tiental wetenschappers van het Instituut für Zeitgeschichte in München gedurende zes jaar uitvoerig commentaar hebben toegevoegd, zodat het nieuwe werk 2.000 ipv 700 pagina's omvat. Het is vanaf morgen in de Duitse boekhandels te krijgen.

De bond blijft echter wel uitdrukkelijk tegen de verkoop van echte, ongeannoteerde exemplaren aan particulieren, omdat er dan sprake kan zijn van 'foute relikwieënhandel'. De bond wijst nog steeds elk particulier bezit van nazispullen af. Volgens de bond neemt deze handel de laatste jaren sterk toe. De bond betreurt dat er nu in sommige media gesuggereerd wordt dat de verkoop van de Nederlandse en Duitse oorspronkelijke edities in Nederland vrij zou zijn, wat echter niet zo is.

De bond benadrukt dat zij een voorstander is van studie van Hitlers boodschap, vooral als erkende wetenschappers daarbij commentaar leveren. De AFVN is zich ervan bewust, dat er in Joodse kringen bezwaren bestaan tegen deze wetenschappelijke uitgave. De bond hoopt dat het wetenschappelijk commentaar in deze editie die bezwaren kan indammen.

Wel maakt de bond zich ernstig zorgen over de sterke opkomst van extreem rechts in Duitsland, zoals de Pegida, en in Nederland, waar deze beweging ook opduikt. In deze kringen circuleren nazirelikwieën zoals Mein Kampf, uniformen en andere nazispullen. Pegida Nederland werkt volgens de bond nu vaak samen met de zg. 'AZG-alert'.

Ook de steeds groeiende handel in andere nazispullen is volgens de bond een ernstige reden van zorg. Marktplaats biedt bijvoorbeeld dagelijks bijna 3.000 nazi-artikelen aan. Die site houdt zich daarbij echter totaal niet aan zijn eigen regels, nl. dat voorwerpen met nazisymbolen niet aangeboden mogen worden. Mein Kampf is ook op Marktplaats uitdrukkelijk verboden en wordt er volgens monitoring van de bond ook niet aangeboden. Ook in de regels van Marktplaats wordt Mein Kampf nog steeds (stand per 7 jan. 2016) als verboden genoemd.

http://help.marktplaats.nl/help/beleid_ ... -materiaal
http://www.marktplaats.nl/z/verzamelen/ ... rom=always

De bond gaat nu Tweede Kamerleden benaderen om meer aandacht voor dit probleem van de uitdijende handel te krijgen. Dat is volgens de AFVN nu meer nodig, vanwege steeds vaker aan nazisme herinnerende vormen van straatterreur, agitatie, het verhinderen van discussies en aanjagen van vreemdelingenhaat zoals in Steenbergen, Purmerend, Wezep en Geldermalsen.

In december werd bij een militariabeurs in Houten de woordvoerder van de AFVN, Arthur Graaff (67), de toegang geweigerd en werd hij daarna zonder aanleiding licht mishandeld, waarvan hij aangifte heeft gedaan. Op de beurs ontdekten twee leden van de bond een voorman van de neonazistische NVU, Robert-Jan Koelewaard, die daar flyerde. Hem werd de toegang niet geweigerd. Op deze beurs worden regelmatig verboden exemplaren van Mein Kampf en vele tientallen verboden nazidolken verkocht. Om die reden vaardigde de gemeente Huizen (NH) op aandringen van de bond in juni een verbod van deze beurs uit, die vervolgens verhuisde.

In een radio-interview vandaag stelde een Amsterdamse winkelier, tegen wie nog een proces loopt wegens illegale handel in Mein Kampf, dat hij wederom een exemplaar daarvan in zijn bezit heeft. De AFVN beschouwt dit als een provocatie en zal justitie hierover inlichten. In april bleek deze handelaar eveneens het verbod op Mein Kampf te negeren door een exemplaar met inscriptie van Hitler zelf aan te bieden, en demonstreerde de bond tegen deze verkoop. De strafzaak aangaande deze verkoop is nog in behandeling bij justitie.
Gebruikersavatar
peanut
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2008, 19:38

Re: Mein Kampf

Bericht door peanut »

Zhey aprove Zhe book!
11350557_1004230712923321_2207245770846792585_n.jpg
Hört ihr unseren schritt!
Falschirmjäger, waffenträger alle müssen mit, bleibe auch du nicht zurück!
Gebruikersavatar
netkuuk
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 mei 2015, 19:33

Re: Mein Kampf

Bericht door netkuuk »

Wat een onzin verhaal weer.

Dus verzamelaars van wo2 spul zijn allemaal extreem-rechts en jagen de vreemdelingen haat aan?

Orginele spullen uit die periode hebben toch niks te maken met de problemen die er tegenwoordig zijn.
Gebruikersavatar
jappie
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 mei 2010, 17:09
Locatie: klazienaveen

Re: Mein Kampf

Bericht door jappie »

@ Netkuuk...

Deze meneer vind het de normaalste zaak van de wereld om iedereen over 1 kam te scheren en daarbij iedereen uit te maken voor NAZI.
Dat meneer dan bijvoorbeeld ergens de toegang word geweigerd is niet raar aangezien meneer Graaff zelf op provocatie uit is.
Hij wil de verzamelaars juist in het kwaad daglicht stellen. Daarom is iedere vorm van reageren voor ons een reden voor deze meneer om weer een slecht artikel te schrijven.

Deze meneer moet gewoon eens wakker worden uit zijn droom en dan lekker de Neonazi's aan gaan pakken. Maarja, die laten dat soort dingen niet gebeuren.
Dat zijn gevaarlijke lui dus daar gaan we ons echt niet mee bemoeien, stel je voor.

Dus dan toch maar de verzamelaars erop pakken. De mensen die totaal niks met het verspreiden van het fascisme te maken hebben, maar de geschiedenis in leven willen blijven houden. De geschiedenis die deze meneer in zijn uppie wil veranderen.
HONOR IS THEIRS WHO KNEW THE PATH OF HONOR
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Mein Kampf

Bericht door uniformverzamelaar »

Mijnheer Graaff.

Gaar U nu ook al de 2de Kamer politiek chanteren zoals je sommige plaatselijk besturen waar beurzen plaatsvinden al hebt gedaan ?

Doet me echt denken aan praktijken van dictatoriale regimes die alles doen om hun doel te bereiken.

Leg me nu aub ook eens uit wat het verzamelen van historische stukken te maken hebben met de verspreiding van een gedachtengoed ?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
nathan2552
Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 07 dec 2013, 02:29
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Mein Kampf

Bericht door nathan2552 »

Here we go again

U realiseert zich dat dik 90 % van alle verzamelaars verzamelen vanuit een historisch oogpunt. De geschiedenis in leven houden. En ja, er zitten rotte appels tussen. Dat heb je bij alle hobby's wel.
Waarom wilt u het verzamelen voor ons dan zuur maken?
Als u geen "nazidolken" wilt zien waarom gaat u dan in hemelsnaam naar zulke beurzen?

Laat de verzamelaars met rust,
Dan merkt u er helemaal niets van

Mvg een Duits verzamelaar
(Die geen nazi is)
"Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek."

"Vermoord één man en je bent een moordenaar, vermoord er een heleboel en je bent een held."
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Mein Kampf

Bericht door earlymb »

Afbeelding
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Mein Kampf

Bericht door uniformverzamelaar »

earlymb schreef:Afbeelding

No way

"Remember Duiven".

Waarvoor ik ook al had verwittigd maar dat met hoorngelag werd weggewuifd. (zie topic over de beurs in Duiven!!)

Nog even heren en deze man krijgt het voor elkaar dat het gedaan zal zijn met jullie verzamelingen betreffende het Duitse leger in WW II. :yes:
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Re: Mein Kampf

Bericht door arie »

Mijnheer Graaff.

Weer op zoek naar een platform. :zapped:
De enige die HAAT ZAAIT ben jij.
Daar zitten we hier niet op te wachten op jou ongezouten menig, je begint zeer vervelend te worden met je haat zaaien.
En je uitlatingen dat jij verzamelaars uitmaakt voor Neonazi’s, wie denk je wel niet wie je bent om dat tekens weer te uiten.
Ga na de dokter of psycholoog en laat je opnemen en behandelen voor je trauma, waanzin ideeën, EN LAAT ONS EENS MET RUST!!
Nederlandse Civiele en Militaire Collaboratie WO 2
https://www.bezetting40-45.nl/
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Re: Mein Kampf

Bericht door arie »

Beste Beheerder/ Moderator,

Misschien een puntje om eens goed over na te denken.
Als ik hier op het forum een verzamelaar uit maak voor neonazi krijg ik een ban of geheel geen toegang hier meer op het forum.
Word het niet eens tijd dat agraaff hier en ban of verbannen voor onbepaalde tijd.

Met vriendelijke groet, Arie
Nederlandse Civiele en Militaire Collaboratie WO 2
https://www.bezetting40-45.nl/
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Mein Kampf

Bericht door wvd »

arie schreef:Beste Beheerder/ Moderator,

Misschien een puntje om eens goed over na te denken.
Als ik hier op het forum een verzamelaar uit maak voor neonazi krijg ik een ban of geheel geen toegang hier meer op het forum.
Word het niet eens tijd dat agraaff hier en ban of verbannen voor onbepaalde tijd.

Met vriendelijke groet, Arie
Idd treed in godsnaam eens op. Als gewone leden een misstap doen is de lef er wel maar deze meneer kan ons gewoon uitmaken voor racisten.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Mein Kampf

Bericht door ammo »

arie schreef:Beste Beheerder/ Moderator,

Misschien een puntje om eens goed over na te denken.
Als ik hier op het forum een verzamelaar uit maak voor neonazi krijg ik een ban of geheel geen toegang hier meer op het forum.
Word het niet eens tijd dat agraaff hier en ban of verbannen voor onbepaalde tijd.

Met vriendelijke groet, Arie

Helemaal mee eens ,arie.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Mein Kampf

Bericht door earlymb »

uniformverzamelaar schreef: No way

"Remember Duiven".

Waarvoor ik ook al had verwittigd maar dat met hoorngelag werd weggewuifd. (zie topic over de beurs in Duiven!!)

Nog even heren en deze man krijgt het voor elkaar dat het gedaan zal zijn met jullie verzamelingen betreffende het Duitse leger in WW II. :yes:
Je hebt natuurlijk wel een punt Guy, maar ik dit geval komt hij alleen maar hier om zijn zelfgeschreven persberichten als propaganda te plaatsen. Hij neemt verder ook niet de meer te moeite om te reageren, omdat hij ook wel weet dat niemand hier in zijn waanzin meegaat. Ik ben een voorstander van een open discussie maar zijn bijdragen zijn volstrekt zinloos en alleen maar bedoeld om te stangen.

Ik neem aan dat je Huizen bedoeld? Daar heeft hij helaas zijn zin gekregen van een zwak stadsbestuur dat de makkelijkste uitweg heeft gezocht; gelukkig stond het stadsbestuur van Bussum wat steviger in zijn schoenen en kreeg hij ook 0 op zijn request. Het is afwachten hoe het in Houten gaat, maar zoals ik al eerder in een ander topic aangaf lijkt de organisatie van deze beurs ook niet erg slim bezig te zijn...
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Mein Kampf

Bericht door patrickh »

Helaas, mensen met tunnelvisie valt niet mee te discusieren, zeg ik , met een opa die tijdens een Razzia is opgepakt en naar Duitsland is afgevoerd...
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Mein Kampf

Bericht door uniformverzamelaar »

Ik bedoelde inderdaad Huizen. (sorry voor dit misverstand)

Nu ik kan je volgen in de redenering earlymb waarom deze man hier komt.
Hij antwoord natuurlijk niet op de vragen die worden gesteld, want dan zou hij wel eens vastgepklapt kunnen worden in zijn eigen onzin.

Maar dan is het aan het forum team om in te grijpen zoals Arie al heeft geschreven en deze man die enkel het doel heeft een deel van de verzamelaars hier te beschimpen van het forum te verwijderen.

Dan is het ook niet meer nodig dat en er kostbare pagina's van dit forum wordt ingenomen door een dergelijk larie en apenkool.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gesloten