Oproep leden

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Oproep leden

Bericht door patrickh »

Graag hoor ik van leden wat zij vinden van het sluiten van een zeer belangrijk topic en van het onderwerp zelf wat overigens nog steeds WEL nieuwswaarde bezit en zo'n impact op het verzamelen heeft, en waar eenieder tussen de regels door van Nazi wordt beschuldigd.. Ook graag reacties van de moderators, want dit gaat natuurlijk veel verder en eenieder weet dit. Ben zelf van een tweede generatie oorlogsslachtoffers, dus dit raakt me ten zeerste.

Zie:

viewtopic.php?f=4&t=39472
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Oproep leden

Bericht door patrickh »

Inmiddels 2 moderators online geweest, maar nog geen reactie...eerst overleggen?
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Oproep leden

Bericht door Kugelblitz »

Wat mij betreft is dit weer een van de typische berichten die deze man zo nu en dan publiceert. In mijn ogen allemaal zwaar overdreven en vanuit de slachtofferrol bekeken. Ik vind het bericht echter niet echt aanstootgevend, maar voorzie mogelijk wel weer extra negatieve aandacht/beperkingen voor onze hobby. Dat is natuurlijk treurig en een onprettig vooruitzicht.
Ik leg echter zelf niet direct de link tussen dit bericht en het bestempelen van verzamelaars als neo-nazi's? Wel wekt hij weer (en eerder ook al) de indruk dat het verzamelen van Duitse militaria vaak foute figuren aantrekt. Dat geldt voor en zeer klein deel ook wel denk ik, maar die zijn uiteraard bij lange na niet representatief voor de gehele hobby.
Door het uitvergroten van dit kleine aantal en het steeds maar herhalen worden wij verzamelaars natuurlijk met zulke lui geassocieerd, maar dat zal niet de eerste keer zijn en is iets anders dan het letterlijk bestempelen van alle verzamelaars van Duitse militaria als neo-nazi's. Dat is tenslotte de grootste kul en op zo'n uitspraak dienen ook wel consquenties te volgen. In mijn ogen is daar echter nog lang geen sprake van, ook al is dat misschien stiekem wel zijn visie. Ik hecht zelf geen waarde aan wat deze man wel of niet vindt, aangezien er geen ruimte is voor discussie en er niet objectief naar de dingen gekeken kan worden.

Ik zou zelf niet te veel aandacht besteden aan deze man, dat is wat mij betreft geen zwakke houding, maar het beste wat je kunt doen. Niet op ingaan (heeft immers geen zin, zoals is gebleken) en juist proberen het tegendeel bewijzen. Laat mensen om je heen maar merken dat jij wel een serieuze verzamelaar bent.
Of je moet echt de media gaan opzoeken en vol in de verdediging gaan, maar welk werkend persoon heeft daar nu tijd voor? En de schijn heb je nu eenmaal altijd tegen, dus verspilde tijd en moeite wat mij betreft.

Objectief gezien vind ik dat we deze man (nog) niet kunnen weren van het forum, omdat hij de regels niet overschreidt omdat hij enkel 'irritant' is maar zijn mening handig formuleert. Je kunt tussen de regels door wel bepaalde dingen (willen) lezen, maar hij speelt met de grenzen. Daarnaast denk ik dat het weigeren van zo iemand, op basis van de huidige posts, ook geen goed signaal afgeeft en juist koren op zijn molen is.
Als deze man echt letterlijk over de schreef gaat dan grijpt de forumstaf ook passend in, maar wij laten ons niet provoceren of een overhaaste beslissing opdringen. Hij mag dan vervelend en provocerend zijn, maar het blijft objectief gezien nog binnen de perken. Zulke leden hebben we al eerder gehad, ook uit de tegenovergestelde hoek en zulke mensen zijn zich zeer goed bewust van wat ze net wel en net niet kunnen zeggen.

Ik maak me er niet druk om, ik lees zijn berichten normaalgesproken zelfs niet eens. Natuurlijk heb ik er nu wel goed naar gekeken om inhoudelijk te kunnen reageren, maar ik word er warm noch koud van. Laat gaan joh. Er is niks tegen zo'n man te doen, behalve zelf een campagne te beginnen en daar heb ik geen zin en tijd voor.

De forumstaf heeft hier trouwens nog helemaal niet over overlegd en bovenstaande is geheel mijn eigen mening.

Laat ik dan nog tenslotte benadrukken dat wij, als forumstaf, jullie zeker niet bewust in de kou laten staan en ook helemaal niet stiekem overleggen wat we met zo'n bericht aanmoeten. Wij proberen het gewoon nuchter en objectief te bekijken zonder emotie de overhand te laten nemen. Sommigen van ons zijn ook verzamelaars van Duitse militaria, dus het is zeker niet zo dat we ons niet kunnen of willen verplaatsen in de leden. Vertrouw er maar op dat we ingrijpen als het te bont wordt, maar realiseer je dat wij in overeenstemming de grens trekken. Of je het daar mee eens of oneens bent zal per persoon verschillen, als bestuur kun je het tenslotte helaas nooit iedereen naar de zin maken. :) Onze 'koers' is echt wel ergens op gebaseerd en onze leden en het forum staan daarbij altijd centraal.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Oproep leden

Bericht door patrickh »

Bedankt voor je bericht, ik wil niet tussen de regels lezen, hij ziet het gewoon zo. De kern van de zaak ik dat hij ALLE handel in Duits spul wil verbieden, en dat dit spul alleen nog maar in musea te zien is. Hij doet er alles aan om dit te bewerkstellen, wat op zich ook nog makkelijk is. Ik kan ook naar een gemeentebestuur gaan en daar zeggen "vinden jullie het normaal dat hir hakenkruizen verkocht worden" , natuurlijk durft geen ambtenaar dan te zeggen "ja, vind ik normaal" , die kijkt wel uit, zonder zich verder erin te verdiepen. Daar ligt nu het grote probleem, is makkelijk scoren. Daarom kunnen we dit ook niet negeren, dit hele forum is hierop gebaseerd, neem nu jezelf, je hebt een duitse naam als nickname Kugelblitz, hierin ziet hij zijn mening in bevestigd dat we "fout" dan wel aangestoken zijn, snap je? Juist door mensen zoals ons wordt de geschiedenis niet vergeten en hopen we dat er lering uit getrokken wordt. Wij sparen geschiedenis, en geen Nazi-spul. En wat is nu eigenlijk Nazi-spul vraag ik me af, een helm, een dolk? Dacht dat alleen personen Nazi konden zijn, het spul is onzijdig...Hij meent ook dat alle soldaten Nazi waren, nou, is me dat een geschiedvervalsing! Lees dit maar eens goed door:

http://www.afvn.nl/actueel/Rapport_Mili ... erland.htm

Ik quote:
"• Motieven van handelaren
De motieven van de handelaren en verzamelaren zijn moeilijk te doorgronden; we hebben er tot nu toe ongeveer 20 gesproken die allemaal zeggen dat ze tegen nazi's zijn, maar hun fascinatie niet exact kunnen uitleggen"

Motief? Waar slaat dat nu op, motief, ik heb helemaal geen motief, ik hen een interesse in geschiedenis, zoals velen van ons. Engels mag wel, duis niet?

Ik quote nog eens:

"• Ongezonde fascinatie tegengaan
De ongezonde fascinatie met nazispullen neemt volgens ons toe en moet in de openbare discussie komen en tegengegaan worden.
Opvallend is de terminologie waarin veel over hun nazispullen spreken. Daarbij is elke vorm van afkeer of afschuw volledig verdwenen. Hier een opsomming van veelgebruikte termen (veel in het Engels):
- extremely beautiful
- mooi
- aantrekkelijk
- zeer goede kwaliteit
- extremely nice
- truly very nice
- attractieve
- extra-klasse
- overall nice"

Dus we zijn ook nog eens ziek dwz ongezond? Vind het echt een belediging, voor velen van ons, die zich ook nog eens inzetten voor monumenten voor Geallieerden, waarschuwen voor het verleden en noem maar op waar velen van ons zich voor inzetten.

Michiel01, hoor ook graag jou mening ipv een bedankje naar Kugelblitz, het raakt jullie ook, jullie handelen ook wel eens in "nazi-spul", oa via dit forum.
Gebruikersavatar
brastra
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 aug 2010, 09:08
Gegeven: 1 keer

Re: Oproep leden

Bericht door brastra »

Ook ik ben lid van de Doc.40-45 Groep al reeds vele jaren en werk mee aan exposities op scholen of verenigingen.
En ja ik verzamel Duits (Incl. het gewraakte boek) en Nederlands.
In het verleden ook regelmatig last gehad en me mateloos lopen ergeren aan deze heer.
Maar ik ben het geheel eens met het uitgebreide antwoord van Kugelblitz die precies weer geeft hoe ik er ook over denk.
Hij plaats namelijk weer een bommetje of schud weer eens aan een boom om te zien wat dit weer voor reacties teweeg brengt.
Het beste is maar te negeren want hoe harder je roept of schreeuwt dat is nu juist het geen waar hij op uit is.
we leven in een land waar een ieder zijn eigen mening mag geven of het nu over een hobby is of over zijn of haar denkwijze.
Laten we er maar boven staan en verder geen voeding geven aan dit soort figuren.

Brastra
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Oproep leden

Bericht door Kugelblitz »

Patrick,

Ik ben het met je eens dat deze man een bepaald doel voor ogen heeft en zijn beweringen staaft met onwaarheden of op z'n minst overgeneralisatie. Hij geeft precies het beeld weer wat je als buitenstaander van het verzamelen van Duitse militaria zou kunnen hebben, maar heeft duidelijk niet de moeite genomen echt in contact te komen met serieuze verzamelaars.
Ook is het zoeken naar een motief misschien niet altijd de juiste insteek, maar ik denk dat elke verzamelaar wel kan uitleggen waarom hij verzamelt. Het 'moeilijke' bij deze hobby is gewoonweg de beladenheid van deze items door het regime waardoor ze vervaardigd en gebruikt zijn. In grote lijnen staat dit regime natuurlijk voor de meest bizarre en onmenselijke daden van de recente westerse geschiedenis, maar vaak vergeet men daardoor naar de details te kijken. De Tweede Wereldoorlog, alleen al voor Duitsland, heeft dusdanig veel facetten dat men die in een leven niet allemaal grondig kan bestuderen noch begrijpen. Helaas, maar begijpelijkerwijs, overheersen de herinneringen aan het motief (daar hebben we het weer) van de nazi's, maar wat vergeten wordt is dat ook zeer veel gewone, onpolitieke mensen hiervan de dupe zijn geworden.
Ik zelf kan delen van het Duitse leger en bijbehorende uitrusting/uniformen los zien van de gruweldaden die deels in deze uniformen zijn verricht, puur omdat het gewoon niet waar is dat alle soldaten nazi's en/of oorlogsmisdadigers waren. Oorlogvoeren is immers van alle tijden en in die zin waren veel Duitse soldaten niet beter of slechter dan soldaten van andere landen of andere tijden. Natuurlijk realiseer ik me ook dat veel Duitse soldaten, met name in bepaalde eenheden, zich ook zeer zeker schuldig hebben gemaakt aan oorlogsmisdaden en/of massamoord. Daar bestaat immers documentatie over en is inmiddels deel van de algemene kennis van ieder normaal mens. Dit gegeven besmet echter voor mij niet alle Duitse soldaten of voorwerpen uit die tijd, voor iemand anders mogelijk wel. Ieder z'n mening zou ik zeggen. Er bestaat in mijn ogen ook een esthetische kant aan alle materiele dingen, maar als serieuze verzamelaar dien je je natuurlijk wel bewust te zijn van de historische context.

Bijvoorbeeld: van een bepaald type mes zijn er 10 exemplaren. Met 3 daarvan zijn (bewust) de meest gruwelijke daden verricht. Is het daardoor een eis dat al deze 10 messen als 'kwaadaardig' worden bestempeld? In mijn ogen kan een mes van dit type alsnog verzamelwaardig zijn als je daar interesse in hebt, je bewust bent van de slechte dingen die er ten dele mee zijn verricht en er verantwoord mee omgaat. Zo'n mes kan esthetisch gezien gewoon een mooi voorwerp zijn en dan gaat de voorkeur natuurlijk niet uit naar een van de 3 exemplaren waarbij aantoonbaar is dat deze voor de verkeerde doeleinden gebruikt zijn, dat zou pervers zijn. Dat niet iedereen dat onderscheid kan of wil maken kan ik begrijpen, maar respecteer mijn mening ook. Dat ik een dergelijk mes een mooi voorwerp zou vinden, betekent immers niet dat ik de daden waarvoor het gebruikt werd ook goedkeur. Juist deze nuance is van cruciaal belang! Afgezien daarvan zouden er nog tal van redenen te bedenken kunnen zijn waarom het van belang is dergelijke messen voor het nageslacht te bewaren of met de medemens te delen.

Het is jammer dat niet iedereen die mening deelt en daardoor ook het verzamelen van deze items niet begrijpt, maar dat is verder onze verantwoordelijkheid niet en ook een onmogelijke opgave. Deze voorwerpen zijn altijd al omstreden geweest en zullen dat waarschijnlijk ook altijd blijven. Ik houd mijn hobby voornamelijk voor mezelf en confronteer ook niet zomaar onbekenden met mijn interesse. Andersom verwacht ik echter ook dat men mij met rust laat zolang er totaal geen aanwijzingen voor zijn dat ik rare intenties heb.

Nogmaals, wanneer de beste man op dit forum letterlijk over de schreef gaat (en die grens trekken wij, in overeenstemming met de forumregels), dan volgen daar ook maatregels op.
Het is niet zo dat we deze man een speciale positie geven of bepaalde voorrechten, die andere leden niet hebben. Bij zo iemand is het denk ik het best om uiterst tactvol en objectief te handelen. Als we hem hier overhaast van het forum gooien, dan ontvangen we hier geen post meer van hem. Dat lijkt misschien geweldig, maar deze roekeloze verbanning zal ons vroeg of laat wel weer worden aangerekend. Het forum stond immers al een keer in de belangstelling vanwege een bepaald voorwerp dat werd verkocht.
Denk aan het voortbestaan van het forum, denk aan het beeld dat wij juist wel willen uitstralen en vertrouw erop dat de forumstaf zich echt niet in de eigen vingers wil snijden.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Oproep leden

Bericht door uniformverzamelaar »

Kugel,
Als er al eens met een interessant onderwerp wil gestart worden wordt dit helemaal afgeschoten eerst omdat het geen betrekking had om WWII en als je dan aantoont dat er zo nog sub forums zijn, dat met totaal onzinnige reden.
(neen, ik vergis me :lol: . Het zou toegelaten worden, maar zoals de staf het zien zou het een enorme wanorde worden !! en andere onderwerpen in die rubriek zouden helemaal geen kans meer krijgen)
Denk dat ik verder niet moet verklaren waarover het gaat, dat zal de staf ook wel best weten.

Dit maar even over de relevatie van posten !!

Ook ik voel dat zo aan, al verzamel ik geen Duits, maar voel toch in de verte de bui al hangen voor de militaria verzamelaars dat deze heer alles zal doen (ook de politiek op een hoger niveau op de gevoelige snaar raken) om zijn zin te krijgen.

Ik ga nog maar eens terug naar de waarschuwing die ik gegeven heb over de beurs in Duiven. Veel lachten me gewoon uit met wat ik schreef en namen het niet ernstig. Tot de bewuste beurs gesloten werd en toen was het stil aan die kant van het forum die niet konden geloven dat zoiets ging gebeuren. :bonk:
Voorlopig is daar inderdaad een oplossing voor gevonden, maar wat als er van een hoger politiek niveau een algemeen verbod komt; wie gaat dan nog lachten ?

Een forum wordt gemaakt door leden en niet door mensen die hun gal komen uitspuwen en tweedracht trachten te zaaien onder de leden !

Daarom roep ik de leden van dit forum ook nogmaals op om hier nu hun mening te kennen te geven en geen schrik te hebben van iets of iemand.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Oproep leden

Bericht door Kugelblitz »

Ha Guy,

Over dat eerste hoeven we het wat mij betreft niet meer te hebben. Dat is toen zo besloten en daarmee is het afgehandeld. Wie daar nu wel of niet tevreden mee is, dat zij zo.

Ik ben het met je eens wat je zegt in het tweede deel. Maar ik denk niet dat het wel of niet verbannen van deze man op ons forum ook maar enige positieve invloed zal hebben op de toekomst van onze hobby. Hij kan toch altijd de berichten hier lezen, wel of geen lid en als hij niet hier van zich laat horen, dan wel elders. Dat is overigens niet de reden dat we hem hier als lid toestaan.
Ik heb hierboven al tweemaal uitgelegd waarom hij momenteel nog lid is en daar laat ik het bij. Iedereen die hier duidelijk te ver gaat, krijgt een waarschuwing en/of zal afscheid moeten nemen.

Dit forum gaat helemaal niks veranderen aan wat wel of niet mag wat betreft verzamelen van Duitse militaria. Het forum is niet boeiend voor de mensen die daarover beslissingen nemen. Het enige wat wij kunnen doen en wat we altijd hebben gedaan, is het goede voorbeeld geven en het serieuze verzamelen stimuleren. Ieder die zich geroepen voelt om actie te ondernemen tegen deze man of om zich in de politiek te mengen staat niets in de weg, maar het forum speelt daarbij gewoon geen rol. Wij zijn een online platform voor geïnteresseerden in en verzamelaars van items uit de Tweede Wereldoorlog. En als dat niet meer mogelijk is in de toekomst dan zij dat zo. Dan kijken we terug op geweldige, gezellige en leerzame jaren en zullen er ongetwijfeld andere mogelijkheden komen om alsnog contact te onderhouden. De overheid doet toch wel wat zij wil en ik voel me persoonlijk niet geroepen om tijd en moeite te spenderen aan het 'redden' van mijn hobby. Ik zou zeggen, als je actie wilt ondernemen, schrijf zelf een brief aan je gemeente, een ministerie of de minister, wie weet haalt het wat uit, maar ik denk het niet.

Ik kan mijn interesse tegenover mezelf en anderen verantwoorden, dus waarom zou ik me zorgen maken? Als men hier in de buurt 500 kerngezonde bomen kapt, staat ook de hele wijk op z'n kop, maar ze worden toch gekapt. Zo gaat het gewoon. Triest maar de realiteit.

Ik wil het hier voor mij ook graag bij laten, anders zou ik in herhaling vallen.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Oproep leden

Bericht door uniformverzamelaar »

Hij zaait hier gewoon tweespalt tussen de verzamelaars van Duits en diegene die daar moeite mee hebben.
Dit al verschillende maken bewezen in topics waar dan een discussie uit voortvloeit.

Ik weet dat het eerste wat ik aanhaalde niet relevant is maar het toont nogmaals aan hoe stompzinnig een forumteam kan zijn in vergelijking met de nu gevoerde discussie.
(dat was wel informatief terwijl dit het niet is !!)

Uit goede bron weet ik dat er toen zeker geen ""eens :frownno: gezindheid" was onder het forumteam en dat er geen gegronde reden waren om het voorstel van verschillende leden niet te aanvaarden. Verder ga ik daarover in dit topic niets zeggen maar toont toch bepaalde zaken aan.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Uncle Goose
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 22 jul 2009, 20:41
Locatie: Gentbrugge (België)
Contacteer:

Re: Oproep leden

Bericht door Uncle Goose »

Ach, zulke pipo's zijn te blind om te zien waar de echte problemen liggen. Ze kiezen de weg van de minste weerstand want het is makkelijker om zich te stellen tegen een groep verzamelaars dan een groep echte neo nazi's. Bij die laatste zou hij niet moeten komen snuisteren want ze zouden hem gewoon lam slaan. Het is gewoon de realiteit dat antifascisten gewoon even erg zijn als fascisten want beiden zitten aan het extreme uiteinde van het spectrum.

Ikzelf verzamel gasmaskers, alle landen alle tijden, zowel industrieel, civiel als militair. Daar zitten ook Duitse gasmaskers tussen natuurlijk. Vind ik deze gasmaskers mooi? Ja natuurlijk (hoewel ik bijvoorbeeld de Tsjechische gasmaskers van voor WO2 eigenlijk veel mooier vind) maar dat wil niet zeggen dat ik daarvoor specifiek een aanhanger ben van enige politiek gedachtegoed. Waar trek je trouwens de grens van "Nazi-spul", ik heb gasmaskers liggen die bedoeld waren voor de industriële markt maar die gebruikt zijn door de brandweer en dus ook door de officiële controles zijn gegaan en dus "Nazi stempels" hebben, zijn dat dan ook "Nazi atrributen"? Als je deze strekking doortrekt dan zijn alle auto's ook moordenaars omdat ze ook gebruikt zijn om mensen dood de rijden. Of zijn alle Volkswagen Kever eigenaars ook nazi's omdat ze met een auto rijden die ontworpen is in opdracht van Hitler.

En al dat gezeik van oorlogsmisdaden waar men mee aandraaft. Beide kanten hebben zich vergrepen aan oorlogsmisdaden, de Amerikanen en Britten zagen geen problemen in het doodschieten van drenkelingen die uit een gebombardeerde U-boot kwamen, daar zijn talloze voorbeelden van te vinden. Laten we dan nog maar zwijgen wat de Russen gedaan hebben tijdens en na de oorlog met niet alleen militair personeel maar ook met de Duitse (voornamelijke vrouwelijke) bevolking.

Ikzelf zit a meer dan 20 jaar in het militaria verzamelmilieu en heb nog nooit racistische opstootjes gezien (of zelfs opstootjes in het algemeen) gezien op beurzen, ik heb geen weet van mensen die op etnische of religieuze ooit problemen gehad hebben op beurzen. Zie je soms eens een halve hare lopen op een beurs? Jazeker, maar zulke halve garen zie je overal wel lopen.

Een object op zichzelf heeft geen opinie of geen overtuiging, het is een levenloos object. Het is wat de mens eraan hangt of wil aan hangen.
Verzamelaar van gasmaskers, alle landen en alle tijden. Momenteel ongeveer 400 verschillende gasmaskers in de collectie.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Oproep leden

Bericht door earlymb »

Kugelblitz schreef: Ik zou zelf niet te veel aandacht besteden aan deze man, dat is wat mij betreft geen zwakke houding, maar het beste wat je kunt doen. Niet op ingaan (heeft immers geen zin, zoals is gebleken) en juist proberen het tegendeel bewijzen. Laat mensen om je heen maar merken dat jij wel een serieuze verzamelaar bent.
Of je moet echt de media gaan opzoeken en vol in de verdediging gaan, maar welk werkend persoon heeft daar nu tijd voor? En de schijn heb je nu eenmaal altijd tegen, dus verspilde tijd en moeite wat mij betreft.
Ik denk dat dit de beste houding is. Het betreffende topic zou nog vele pagina's doorgaan met verontwaardigde reacties die allemaal op hetzelfde neerkomen (en terecht), maar feit is dat zijn propaganda daardoor elke keer weer bovenaan staat. Hij is hier duidelijk alleen om te trollen en niet geïnteresseerd in enige discussie, en het beste antwoord daarop is om gewoon je schouders op te halen en het te negeren. Niet voor niets plaatste ikzelf in dat topic een illustratie van die strekking. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we niet alert moeten zijn op zijn streken, maar boze reacties geven op zijn posts hier zijn volstrekt zinloos en kunnen hem zelfs onbedoeld helpen!

Dit valt in de categorie 'je weet toch wie het zegt'... :wink:
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Oproep leden

Bericht door utmi »

-Zolang ik mij aan de wet houd, hoef ik aan niemand te verantwoorden of mij te verdedigen wat ik privé verzamel, wat mijn redenen ervoor zijn, wat ik ervan vind en hoe ik het waardeer.
-Een forum is een plek waar mensen elkaar ontmoeten en mogen discussiëren, voor- én tegenstanders, mits het in dit geval wo2 gerelateerd is en mits het binnen de gestelde forum regels/normen past. Dit laatste beoordeeld de staf/eigenaar forum, daar vertrouw ik op en vergt dus geen reactie van mij.
-Tijd is mij kostbaar, ik lees zijn berichten niet eens, laat staan dat ik op dhr. ga reageren.
-Wordt ik Nazi genoemd? Bekrompen, maar ben wel voor meer uitgemaakt. Blijkbaar zit de ander met een probleem, niet ik.
-Verzamelen zal doorgaan, er zijn nog genoeg gemeenten en anders landen om ons heen om maar niet te spreken van internet! Maak ik me dus niet druk om.
-Politiek op macro niveau doet wat zij willen, dat houd ik, zelfs wij, niet tegen zoals eerder gezegd. Ga ik me dus ook niet druk om maken.

Kortom: geniet van het verzamelen van historische objecten en ben daarbij bewust van de geschiedenis. Besteed je tijd aan relevante zaken.
Laatst gewijzigd door utmi op 14 jan 2016, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Oproep leden

Bericht door uniformverzamelaar »

Utmi,

Ik weet niet of je beseft wat de reikwijdte van zulke berichten kan betekenen ?

Klein voorbeeldje. (ik ken de Nederlandse wetgeving niet daaromtrent en ook niet wat er ooit daarover is beslist geworden)
Maar in België bestaat er een wet dat het verboden is om miliaria te bezitten.

Deze wet is in feite nog nooit ergens toegepast op een verzamelaar, maar met zulk heerschap al Graaff die niet zal nalaten om aan een politiek terreur te doet kan zoiets zonder problemen onder het stof vandaan gehaald worden en gewoon toegepast worden. Ook als dit een wet is die misschien meer dan 100 jaar oud is blijft ze van kracht.

Ik denk voor je gaat beweren dat je volledig in orde bent met de wet, zou je toch even een geschiedkundig nazicht moeten doen van de Nederlandse wetgeving betreffende het in bezit hebben van militaire zaken.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Oproep leden

Bericht door utmi »

Uniformverzamelaar, ik ben afgestudeerd in NL strafrecht, dus meen de wet aardig te kennen :wink:
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Oproep leden

Bericht door uniformverzamelaar »

Zegt helemaal niets.

85 % van de Belgische advocaten en rechters weten nog niet eens dat er in België een dergelijke wet ooit in het leven is geroepen.......
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Plaats reactie