Oproep leden

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Oproep leden

Bericht door Proos »

uniformverzamelaar schreef:Als een ander lid zoiets doet wordt hij op de vingers getikt en misschien zelfs verbannen.
Wat bedoel je met "zoiets"? Ik ken geen voorbeelden van leden die we hebben verbannen omdat ze een bijna-dubbelpost plaatsten met onvoldoende intrinsieke nieuwswaarde.
uniformverzamelaar schreef:Het heeft lang geduurd eer de lezers het doorhadden in het eerste topic dat het om een volledig nieuw boek ging.
Als ik Uw reactie daarin lees denk ik ook dat je het niet door had. Misschien was de titel van het topic dan ook niet echt de juiste ?
Het gaat niet om het eerste topic, maar om het nieuwe topic van Graaff, in het onderdeel Actueel: het topic over de nieuwe becommentarieerde uitgave en hetgeen ik heb gesloten. Het duurde inderdaad wat lang voordat ik bij dat topic uitkwam. Ik kom helaas niet elke dag op het forum en beheer daarom ook maar een paar onderdelen. Mijn tijd gaat vooral uit naar het in de lucht houden van de server en de website. Daarnaast beantwoord ik alle vragen die we via het contactformulier krijgen. Dat zijn er meer dan je misschien verwacht. Daarnaast kijk ik naar de onderdelen die op mijn naam staan, maar het schiet er inderdaad wel eens bij in. Ik heb maar een paar minuten besteed aan het topic: toen ik het topic zag heb ik de openingspost gelezen om te zien of het in overeenstemming is met de regels en ik heb vastgesteld dat 't een dubbeling is - omdat er nauwelijks wat nieuws in staat. Daarop is het gesloten en er een korte toelichting geplaatst. Ik heb de reacties op het topic niet gelezen, dat kan ik nog wel doen, maar de tijd zit op dit moment in het beantwoorden in "Oproep leden".

Of de titel van het eerste topic wel/niet voldoet, staat los van de uiteindelijke vaststelling met betrekking tot de inhoud en mijn moderator-actie. Op basis van de inhoud van het bericht stelde ik vast dat hij beter zijn standpunt had kunnen toevoegen aan het bestaande topic. En vandaar het slotje.
uniformverzamelaar schreef:Ik heb telkens moeten schrijven dat het een nieuw boek was (dit in verband met het verbod !!). Maar ja sommige leden lezen echter niet wat er staat of willen het niet lezen en reageren dan als een kip zonder kop.
Communiceren op internet is en blijft altijd lastig, ook voor mij. Terecht punt. Het heeft echter geen gevolgen voor de moderatie op het topic. Het is terecht gesloten in mijn optiek.
uniformverzamelaar schreef:Trouwens U zegt zelf dat er al een topic bestond, waarom hebben dan de moderators er een nieuwe laten bijmaken door de Heer Graaff ?
Hij kon of de moderators konden dit dan toch ook ondergebracht hebben in het eerste topic.
We hebben er geen nieuwe laten bijmaken door Graaff, dat deed hij zelf.
Hij had inderdaad beter zijn standpunt kunnen toevoegen aan het bestaande topic, dat heeft hij niet gedaan.
Ik stel deze beide zaken vast, en dat is de reden dat het topic is gesloten.
uniformverzamelaar schreef:Maar het was juist de bedoeling van de heer Graaff om voor de zoveelste maal te komen provoceren op dit forum.(een nieuw topic heeft altijd meer aantrekking dan eentje dat al bestaat natuurlijk!!)
Maar schijnbaar heeft het forum team daar geen problemen mee.
In eerste instantie kijk ik naar de tekst en beoordeel of dat oké is. In de tweede instantie kun je proberen te reconstrueren wat zijn bedoeling was. Dat is vooral belangrijk voor je eigen strategie. Hoe wil je reageren op die bedoeling. Wil je hem wel of niet het voordeel geven om mee te werken aan die bedoeling. Het interpreteren is voor iedereen zelf. De reactie is dat ook. Je hebt namelijk ook de vrijheid om er op te reageren, mits het op een normale manier gaat. Sterker nog, wat is de bedoeling hoe de verzamelaars overkomen op de wereld die meekijkt? Dit is een openbaar internetforum. Als de verzamelaars niet inhoudelijk reageren, maar zich - volgens bedoeling - uit de tent laten lokken en op een slechte manier reageren, dan voorspel ik de uitkomst. Ik heb het topic nu gesloten om dat het in de openingspost niet voldeed. Los van de reacties. Ik kan die reacties nog gaan lezen, maar ik vrees dat 't waarschijnlijk ook reden is om te sluiten. De ervaring leert dat er doorgaans niet inhoudelijk wordt gereageerd, maar op de persoon gespeeld. Dat is jammer, want volgens mij is dat niet *onze* bedoeling. Ik kan me wel voorstellen dat 't de bedoeling van iemand ander is, maar nogmaals: dat is een afweging die je als verzamelaar zelf maakt. Ik trek echter de grens in overtredingen die ik op het forum zie. Ik ben zelf geen verzamelaar: dus voor mij blijft de kern om als moderator over te bepalen wat wel of niet in overeenstemming is met de forumregels. Kortom: wat staat er echt. Niet: wat is de bedoeling. Dat laatste is voor jullie strategie belangrijk, niet de mijne. Ik heb er wel al advies over gegeven, aan meerdere forumleden, in dit topic en elders. Mijn "two cents" dus.
uniformverzamelaar schreef:Maar zou het niet beter zijn dat de heer Graaff helemaal geen berichten meer post op dit forum ?
Dan is er zeker geen tekst verspilling als deze meer nodig ?
Dat is een heel slecht idee. Ik kan niet met twee maten meten. Als hij spreekt over neo-nazi's dan heeft hij het niet over onze forumleden. Als hij het heeft over nep-verzamelaars, dan heeft hij het ook niet over onze forumleden. Ik mag hopen dat iedereen het daar mee eens is. Wij weren neo-nazi's en we weren ook alles dat met nep te maken heeft. Daar is iedereen getuige van en dat is superbelangrijk. Want op het moment dat je hier aan kunt twijfelen dan bestaat het forum strakjes opeens niet meer. Want dan zijn wij in overtreding van de wet en dan is het forum weg.

Wat je wel kunt doen is inhoudelijk met hem oneens zijn en dat beargumenteren óf - het is eerder gezegd - gewoon niet reageren. Druk op de knop om het bericht te melden en we komen er als moderators eerder bij uit. Dat laatste kan zeker beter, maar wij zijn ook maar mensen. Als ik zie dat het topic niet voldoet aan de forumregels - zoals in dit geval - dan sluit ik het.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Oproep leden

Bericht door patrickh »

Proos, wie bedoelt hij dan met deze:

Ik qoute:

"• Ongezonde fascinatie tegengaan
De ongezonde fascinatie met nazispullen neemt volgens ons toe en moet in de openbare discussie komen en tegengegaan worden.
Opvallend is de terminologie waarin veel over hun nazispullen spreken. Daarbij is elke vorm van afkeer of afschuw volledig verdwenen. Hier een opsomming van veelgebruikte termen (veel in het Engels):
- extremely beautiful
- mooi
- aantrekkelijk
- zeer goede kwaliteit
- extremely nice
- truly very nice
- attractieve
- extra-klasse
- overall nice"

Dus wij hebben een ongezonde Fascinatie? Moet ik nu naar de dokter???

Om nog maar niet te spreken dat ik dit zéér beledigend vindt voor ons serieuze verzamelaars, of heb ik dat mis?
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Oproep leden

Bericht door uniformverzamelaar »

Proos schreef:
uniformverzamelaar schreef:Als een ander lid zoiets doet wordt hij op de vingers getikt en misschien zelfs verbannen.
Wat bedoel je met "zoiets"? Ik ken geen voorbeelden van leden die we hebben verbannen omdat ze een bijna-dubbelpost plaatsten met onvoldoende intrinsieke nieuwswaarde.

Neen, het gaat hier wel degelijk over de uitspraken van de heer Graaff en heeft dis niets met een dubbel-post te maken


uniformverzamelaar schreef:Het heeft lang geduurd eer de lezers het doorhadden in het eerste topic dat het om een volledig nieuw boek ging.
Als ik Uw reactie daarin lees denk ik ook dat je het niet door had. Misschien was de titel van het topic dan ook niet echt de juiste ?
Het gaat niet om het eerste topic, maar om het nieuwe topic van Graaff, in het onderdeel Actueel: het topic over de nieuwe becommentarieerde uitgave en hetgeen ik heb gesloten. Het duurde inderdaad wat lang voordat ik bij dat topic uitkwam. Ik kom helaas niet elke dag op het forum en beheer daarom ook maar een paar onderdelen. Mijn tijd gaat vooral uit naar het in de lucht houden van de server en de website. Daarnaast beantwoord ik alle vragen die we via het contactformulier krijgen. Dat zijn er meer dan je misschien verwacht. Daarnaast kijk ik naar de onderdelen die op mijn naam staan, maar het schiet er inderdaad wel eens bij in. Ik heb maar een paar minuten besteed aan het topic: toen ik het topic zag heb ik de openingspost gelezen om te zien of het in overeenstemming is met de regels en ik heb vastgesteld dat 't een dubbeling is - omdat er nauwelijks wat nieuws in staat. Daarop is het gesloten en er een korte toelichting geplaatst. Ik heb de reacties op het topic niet gelezen, dat kan ik nog wel doen, maar de tijd zit op dit moment in het beantwoorden in "Oproep leden".

Dit gaat wel degelijk over het eerste topic. gelieve dit dan nog een goed na te lezen.....Waar het om ging dat het een nieuw boek nieuw boek en niet een heruitgave van het originele boek. Dut topic werd trouwens niet gesloten.

Of de titel van het eerste topic wel/niet voldoet, staat los van de uiteindelijke vaststelling met betrekking tot de inhoud en mijn moderator-actie. Op basis van de inhoud van het bericht stelde ik vast dat hij beter zijn standpunt had kunnen toevoegen aan het bestaande topic. En vandaar het slotje.


De titel van heruitgave van een boek Mein Kampf was fout en had moeten zijn Herwerkt uitgave van Mein Kampf.
Op dit is geen slotje geplaatst dacht ik.
Daar had Graaf moeten bij aansluiten en niet zelf een topic starten.

uniformverzamelaar schreef:Ik heb telkens moeten schrijven dat het een nieuw boek was (dit in verband met het verbod !!). Maar ja sommige leden lezen echter niet wat er staat of willen het niet lezen en reageren dan als een kip zonder kop.
Communiceren op internet is en blijft altijd lastig, ook voor mij. Terecht punt. Het heeft echter geen gevolgen voor de moderatie op het topic. Het is terecht gesloten in mijn optiek.

Nogmaals dit topic werd niet gesloten

uniformverzamelaar schreef:Trouwens U zegt zelf dat er al een topic bestond, waarom hebben dan de moderators er een nieuwe laten bijmaken door de Heer Graaff ?
Hij kon of de moderators konden dit dan toch ook ondergebracht hebben in het eerste topic.
We hebben er geen nieuwe laten bijmaken door Graaff, dat deed hij zelf.
Hij had inderdaad beter zijn standpunt kunnen toevoegen aan het bestaande topic, dat heeft hij niet gedaan.
Ik stel deze beide zaken vast, en dat is de reden dat het topic is gesloten.


Denk dat je de tekst moet lezen zoals hij er staat. IK heb nergens geschreven dat U of een moderator dit topic heeft gemaakt.

uniformverzamelaar schreef:Maar het was juist de bedoeling van de heer Graaff om voor de zoveelste maal te komen provoceren op dit forum.(een nieuw topic heeft altijd meer aantrekking dan eentje dat al bestaat natuurlijk!!)
Maar schijnbaar heeft het forum team daar geen problemen mee.
In eerste instantie kijk ik naar de tekst en beoordeel of dat oké is. In de tweede instantie kun je proberen te reconstrueren wat zijn bedoeling was. Dat is vooral belangrijk voor je eigen strategie. Hoe wil je reageren op die bedoeling. Wil je hem wel of niet het voordeel geven om mee te werken aan die bedoeling. Het interpreteren is voor iedereen zelf. De reactie is dat ook. Je hebt namelijk ook de vrijheid om er op te reageren, mits het op een normale manier gaat. Sterker nog, wat is de bedoeling hoe de verzamelaars overkomen op de wereld die meekijkt? Dit is een openbaar internetforum. Als de verzamelaars niet inhoudelijk reageren, maar zich - volgens bedoeling - uit de tent laten lokken en op een slechte manier reageren, dan voorspel ik de uitkomst. Ik heb het topic nu gesloten om dat het in de openingspost niet voldeed. Los van de reacties. Ik kan die reacties nog gaan lezen, maar ik vrees dat 't waarschijnlijk ook reden is om te sluiten. De ervaring leert dat er doorgaans niet inhoudelijk wordt gereageerd, maar op de persoon gespeeld. Dat is jammer, want volgens mij is dat niet *onze* bedoeling. Ik kan me wel voorstellen dat 't de bedoeling van iemand ander is, maar nogmaals: dat is een afweging die je als verzamelaar zelf maakt. Ik trek echter de grens in overtredingen die ik op het forum zie. Ik ben zelf geen verzamelaar: dus voor mij blijft de kern om als moderator over te bepalen wat wel of niet in overeenstemming is met de forumregels. Kortom: wat staat er echt. Niet: wat is de bedoeling. Dat laatste is voor jullie strategie belangrijk, niet de mijne. Ik heb er wel al advies over gegeven, aan meerdere forumleden, in dit topic en elders. Mijn "two cents" dus.

Ben ik dus helemaal niet met akkoord. Hij geeft zaken aan die ongegrond zijn en bij vragen stuurt hij zijn kant....
Zijn tekst en zijn bedoelingen zijn volgens mij zeer duidelijk. Dit is schade toebrengen aan de gewone verzamelaar !

uniformverzamelaar schreef:Maar zou het niet beter zijn dat de heer Graaff helemaal geen berichten meer post op dit forum ?
Dan is er zeker geen tekst verspilling als deze meer nodig ?
Dat is een heel slecht idee. Ik kan niet met twee maten meten. Als hij spreekt over neo-nazi's dan heeft hij het niet over onze forumleden. Als hij het heeft over nep-verzamelaars, dan heeft hij het ook niet over onze forumleden. Ik mag hopen dat iedereen het daar mee eens is. Wij weren neo-nazi's en we weren ook alles dat met nep te maken heeft. Daar is iedereen getuige van en dat is superbelangrijk. Want op het moment dat je hier aan kunt twijfelen dan bestaat het forum strakjes opeens niet meer. Want dan zijn wij in overtreding van de wet en dan is het forum weg.

Hij heeft het over verzamelaars van Duitse spullen uit WW II . En niet over de gekende bendes nazi's, daar moet toch geen uitleg bij hoop ik
Proos maak zelf de som hoeveel er op je forum zitten die dat verzamelen ? Dus het gaar hier wel degelijk om die mensen. Natuurlijk kan hij geen namen noemen want hij zou er nog een hele boel vergeten... daarom spreekt hij met de term van "verzamelaars" dan heeft hij ze allemaal


Wat je wel kunt doen is inhoudelijk met hem oneens zijn en dat beargumenteren óf - het is eerder gezegd - gewoon niet reageren. Druk op de knop om het bericht te melden en we komen er als moderators eerder bij uit. Dat laatste kan zeker beter, maar wij zijn ook maar mensen. Als ik zie dat het topic niet voldoet aan de forumregels - zoals in dit geval - dan sluit ik het.
Proos, ik zit redelijk weel op je forum omdat dit draagt op de achtergrond van mijn pc. Als ik zie dat er dagelijks moderators op het forum zijn is het niet de taak aan de leden om dit aan te kaarten.
Maar als ze zulk iets melden gaat er toch geen reactie komen. Dan zien we best in Uw verderging.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Oproep leden

Bericht door uniformverzamelaar »

Nog even.

Proos, het is natuurlijk Uw forum en je doet natuurlijk waar je je goed bij voelt of wat je goed acht.

Maar het zijn wel de verzamelaars, deze die door Graaff worden beledigd langs alle kanten, die je forum maken.

Blijven die weg of gaan die naar andere fora gaat dit ten koste van de populariteit van het forum wat natuurlijk een spijtige zaak is.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Oproep leden

Bericht door Proos »

patrickh schreef:Proos, wie bedoelt hij dan met deze:

Ik qoute:

"• Ongezonde fascinatie tegengaan
De ongezonde fascinatie met nazispullen neemt volgens ons toe en moet in de openbare discussie komen en tegengegaan worden.
Opvallend is de terminologie waarin veel over hun nazispullen spreken. Daarbij is elke vorm van afkeer of afschuw volledig verdwenen. Hier een opsomming van veelgebruikte termen (veel in het Engels):
- extremely beautiful
- mooi
- aantrekkelijk
- zeer goede kwaliteit
- extremely nice
- truly very nice
- attractieve
- extra-klasse
- overall nice"

Dus wij hebben een ongezonde Fascinatie? Moet ik nu naar de dokter???

Om nog maar niet te spreken dat ik dit zéér beledigend vindt voor ons serieuze verzamelaars, of heb ik dat mis?

Ik lees 'm inderdaad anders.
Jij hebt toch geen ongezonde fascinatie met nazi-spullen?
Over wie heeft hij het dan? Over jou? Over verzamelaars?

Het gaat mis bij je opmerking "dus wij hebben een ongezonde fascinatie".
Als je op die manier in de discussie gaat kan ik je verklappen dat Graaff inderdaad zal winnen, ongeacht of hij wel of niet gelijk heeft.

Als iemand van mening is dat er mensen in mijn straat wonen met een ongezonde fascinatie voor vies avondeten, dan kan dat best waar zijn. Eigenlijk interesseert me die mening niet. Het is in dit geval kolder en het voegt ook nog eens weinig toe. Het is een mening waarmee geen wetten of regels worden overtreden. Ik kies er overigens voor om dan niet deel te nemen aan de discussie, maar dat is persoonlijk.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Oproep leden

Bericht door patrickh »

Proos, als je het hele bericht leest bij de link die ik eerder plaatste, wordt het ook jou duidelijk dat hij ALLE duits (in zijn ogen nazispul) wil laten verbieden, dus...Zijn eerste stap was Marktplaats, de tweede de beurzen. Snap je nu mss ook wie hij bedoelt met ongezonde fascinatie?
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Oproep leden

Bericht door Proos »

Ja, dat had ik ook begrepen. Echter, dat is een andere zaak dan hij jullie nu wel of niet aanspreekt. Dan hebben we het enkel over zijn mening. En, dat mag dus. Hij mág een standpunt hebben waar jij het mee eens bent. Zeker op een openbaar internetforum dat over de Tweede Wereldoorlog gaat. Ik ga niet iemand verbannen omdat mensen het met hem oneens zijn.

Je kunt proberen hem te overtuigen van je eigen gelijk: via een inhoudelijke discussie.
Je kunt denken dat 't geen zin heeft: en hem negeren.

Volgens mij zijn dat de opties, tenzij hij een regel of wet overtreed.
In dit geval was er dus aanleiding om zijn topic te sluiten.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Oproep leden

Bericht door patrickh »

Het gaat er niet om of we het eens zijn of oneens, het is pure onzin, ik verzamel oa Duits en ben geen Nazi, punt. Maar aangezien jij geen verzamelaar bent ontgaat dat bij jou waarschijnlijk waar het werkelijk om draait, namelijk vrijheid van verzamelen of het nu Duits, Engels of wat dan ook is. Daarvoor maak ik mij hard, niet om een ban.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Oproep leden

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste Proos,

Ik hou het in gedachten, dat men op dit forum zijn vrije mening mag geven :mrgreen:

U zegt zelf dat je geen verzamelaar bent, hoe kan je dan je verplaatsen in de schoenen van een verzamelaar ?

U schrijft "U kant proberen via een inhoudelijke discussie".

Toch is er verscheidene malen dit geprobeerd in verschillende topic van deze man.
Maar hij geeft nooit antwoord. Ga deze discussie gewoon uit de weg.....
Dus persoonlijk vind ik wat U aanhaalt een drogreden.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Oproep leden

Bericht door Proos »

patrickh schreef:Het gaat er niet om of we het eens zijn of oneens, het is pure onzin, ik verzamel oa Duits en ben geen Nazi, punt. Maar aangezien jij geen verzamelaar bent ontgaat dat bij jou waarschijnlijk waar het werkelijk om draait, namelijk vrijheid van verzamelen of het nu Duits, Engels of wat dan ook is. Daarvoor maak ik mij hard, niet om een ban.
Dat lijkt me een prima streven en fijn als je daar bij wilt helpen. Over de manier wat de beste is mogen we neem ik aan van mening verschillen. Desalniettemin kun je al ongeveer 15 jaar op dit forum terecht, zonder dat ik daar ooit iets voor teruggevraagd hebt. Misschien ben ik geen verzamelaar, maar volgens mij ben ik wel gekwalificeerd en ik loop al een tijdje mee. Maar ook daarover mag je van mening verschillen, maar dan zitten we inmiddels wel ver van de originele discussie af. Maak dan nieuw topic over mij als je van mening bent dat ik niet functioneer, overigens alleen als dat netjes kan.
uniformverzamelaar schreef:Beste Proos,

Ik hou het in gedachten, dat men op dit forum zijn vrije mening mag geven :mrgreen:

U zegt zelf dat je geen verzamelaar bent, hoe kan je dan je verplaatsen in de schoenen van een verzamelaar ?

U schrijft "U kant proberen via een inhoudelijke discussie".

Toch is er verscheidene malen dit geprobeerd in verschillende topic van deze man.
Maar hij geeft nooit antwoord. Ga deze discussie gewoon uit de weg.....
Dus persoonlijk vind ik wat U aanhaalt een drogreden.
Volgens mij ben ik de discussie niet uit de weggegaan, maar dit wordt een beetje een "welles-nietes". Ik denk jij je standpunt goed hebt uitgelegd en ik heb dat ook gedaan. Volgens mij worden wij het niet met elkaar eens, maar dat hoeft ook niet. Desalniettemin ben ik wel degene - samen met de andere moderators - die de regels bewaak en ik zal dat blijven doen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Oproep leden

Bericht door patrickh »

Proos, waardeer je inzet zeker, gekwalificeerd ben je ook, maarf een verzamelaar heeft net wat meer passie voor zijn interessegebied, als je begrijpt wat ik bedoel. Iig laat ik het hier nu bij, de toekomst zal het leren, ik heb mijn plicht gedaan.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Oproep leden

Bericht door uniformverzamelaar »

Proos schreef:
patrickh schreef:Het gaat er niet om of we het eens zijn of oneens, het is pure onzin, ik verzamel oa Duits en ben geen Nazi, punt. Maar aangezien jij geen verzamelaar bent ontgaat dat bij jou waarschijnlijk waar het werkelijk om draait, namelijk vrijheid van verzamelen of het nu Duits, Engels of wat dan ook is. Daarvoor maak ik mij hard, niet om een ban.
Dat lijkt me een prima streven en fijn als je daar bij wilt helpen. Over de manier wat de beste is mogen we neem ik aan van mening verschillen. Desalniettemin kun je al ongeveer 15 jaar op dit forum terecht, zonder dat ik daar ooit iets voor teruggevraagd hebt. Misschien ben ik geen verzamelaar, maar volgens mij ben ik wel gekwalificeerd en ik loop al een tijdje mee. Maar ook daarover mag je van mening verschillen, maar dan zitten we inmiddels wel ver van de originele discussie af. Maak dan nieuw topic over mij als je van mening bent dat ik niet functioneer, overigens alleen als dat netjes kan.
uniformverzamelaar schreef:Beste Proos,

Ik hou het in gedachten, dat men op dit forum zijn vrije mening mag geven :mrgreen:

U zegt zelf dat je geen verzamelaar bent, hoe kan je dan je verplaatsen in de schoenen van een verzamelaar ?

U schrijft "U kant proberen via een inhoudelijke discussie".

Toch is er verscheidene malen dit geprobeerd in verschillende topic van deze man.
Maar hij geeft nooit antwoord. Ga deze discussie gewoon uit de weg.....
Dus persoonlijk vind ik wat U aanhaalt een drogreden.
Volgens mij ben ik de discussie niet uit de weggegaan, maar dit wordt een beetje een "welles-nietes". Ik denk jij je standpunt goed hebt uitgelegd en ik heb dat ook gedaan. Volgens mij worden wij het niet met elkaar eens, maar dat hoeft ook niet. Desalniettemin ben ik wel degene - samen met de andere moderators - die de regels bewaak en ik zal dat blijven doen.

Beste Proos,

Lees nu echt eens wat er staat aub !!!!

Ik heb niet beweerd dat U de discussie uit de weg gaat maar de heer Graaff want over hem gaat heel dit topic. Ik denk dat dit echt niet zo moeilijk is volgens mijn tekst om dat te begrijpen.

Neen, ik ben akkoord met U. Aangezien ik een verzamelaar (zelfs niet van Duits materiaal) ben en U geen verzamelaar zullen we dat punt van elkaar niet kunnen begrijpen.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Oproep leden

Bericht door Proos »

Die zin heb ik inderdaad anders gelezen Guy. Dat hij (Graaff) de discussie uit de weg gaat is iets dat niet helemaal het gewenst gedrag is op een internetforum, maar is niet iets dat we in deze vorm (persberichten) hebben verboden. Ik denk echter dat 't niet handig is om 'm op dat punt te verwijderen: het enige wat dan verandert is hoe hij (Graaff) naar dit forum kijkt. Ik geloof niet dat dit in het voordeel van de verzamelaar is en ook niet van dit forum. Zijn aanvallen gaan gewoon door, lijkt me: met of zonder dit forum.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Oproep leden

Bericht door magicdutchmen »

Proos schreef:Die zin heb ik inderdaad anders gelezen Guy. Dat hij (Graaff) de discussie uit de weg gaat is iets dat niet helemaal het gewenst gedrag is op een internetforum, maar is niet iets dat we in deze vorm (persberichten) hebben verboden. Ik denk echter dat 't niet handig is om 'm op dat punt te verwijderen: het enige wat dan verandert is hoe hij (Graaff) naar dit forum kijkt. Ik geloof niet dat dit in het voordeel van de verzamelaar is en ook niet van dit forum. Zijn aanvallen gaan gewoon door, lijkt me: met of zonder dit forum.
Blijkbaar laat het je volkomen koud hoe anderen (de de NIET Graaffen onder ons) naar dit forum kijken. Ik heb geen glazen bol en kan niet in het hoofd van de man kijken maar volgens mij is dit forum evenals marktplaats in zijn opinie niks anders als een plaats waar Nazi memorabilia wordt verhandeld. Vind het toch bijzonder sympathiek van je om iemand aan te houden die druk bezig is om de poten onder je stoel weg te zagen. Ik vraag me serieus af wanneer er een keer daadkrachtig wordt opgetreden. Moeten we een poll openen waar het hele forum kan stemmen over het lot van de beste man. Of moeten we een anti- antifascisten club oprichten waar we regelmatig op het forum een tendentieus berichtje onder het kopje actueel neerzetten. Ik zoek voorlopig mijn heil ergens anders wel, dit gaat helemaal nergens meer over.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Re: Oproep leden

Bericht door arie »

Beste magicdutchmen,
Je slaat alweer de spijker op zijn kop :bonk:
Ook hier ziet hij in zijn ogen een broedplaats.
Maar vooral blijven negeren mensen :lol:
Nederlandse Civiele en Militaire Collaboratie WO 2
https://www.bezetting40-45.nl/
Plaats reactie