101ste helm waarden?

Vaststellen van echtheid en de waarde van geallieerde militaria
Plaats reactie
LeroyHezemans
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 nov 2010, 14:26

101ste helm waarden?

Bericht door LeroyHezemans »

Ik had een vraag ik heb deze originele 101ste helm deze is gevonden in de bossen van son als je het serienummer op zoekt staat er ook dat deze persoon KIA in Son wat is deze helm waard?
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Pvt L. Hezemans.
101st airborne
506 P.I.R 'E' company
http://www.Band-of-brothers.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fidoo
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2015, 13:28
Locatie: Enschede

Re: 101ste helm waarden?

Bericht door Fidoo »

Hij is erg mooi, Maar hopelijk is hij 75 jaar gelelden uit de bossen gehaald en niet pas.
waarde geen idee.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4837
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: 101ste helm waarden?

Bericht door patrickh »

Ga ervan uit dat dit een grapje is...
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: 101ste helm waarden?

Bericht door johan willaert »

Gooi'm op ebay.com met een startprijs van 1 Euro... Na 7 of 10 dagen weet je de waarde...
29th Let's Go!!!!!
LeroyHezemans
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 nov 2010, 14:26

Re: 101ste helm waarden?

Bericht door LeroyHezemans »

Deze helm is inderdaad 75 jaar geleden gevond ga hem niet op ebay zetten dan moet ik hem dadelijk nog verkopen :p
Pvt L. Hezemans.
101st airborne
506 P.I.R 'E' company
http://www.Band-of-brothers.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: 101ste helm waarden?

Bericht door Bas ww2 »

met het nummer en de naam kan je meer info vinden over der drager. Maar ik twijfel aan of hij echt is.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4837
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: 101ste helm waarden?

Bericht door patrickh »

Met een stift erin geschreven, no change...
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: 101ste helm waarden?

Bericht door Bas ww2 »

Hahaha dan zou ik hem lekker aan een re actor schenken
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: 101ste helm waarden?

Bericht door Jim »

Deze helm stond in mei 2013 ook op het Triggertime forum zag ik.

Waaraan zou je nou zien dat het stift is? Kan net zo goed potlood zijn.
Ik zie niet in waarom hij nep zou moeten zijn? Maar zonder de geschiedenis te kennen kan een net zo goed een "opgeleukt" origineel zijn.
Dit zijn zo van die dingen waar je veel details zou moeten zien om een enigszins goed oordeel te kunnen vellen.

Ik ben bij verschillende 101 airborne verzamelaars geweest. En er zijn genoeg juweeltjes van uniform en uitrustingsstukken in omloop. Als je spullen krijgt van mensen uit die omgeving die het altijd thuis hebben gehad. Veel van die mensen beschouwen het niet als heel bijzonder maar willen het ook niet in de vuilnisbak gooien. Kortom er zijn genoeg verzamelaars die spullen kunnen laten ziens die ze gratis of voor weinig hebben verkregen van mensen uit die omgeving.

Dat er veel vervalst wordt wil niet zeggen dat alles wat je te zien krijgt ook meteen vals is. Ik durf hier geen waarde oordeel over te geven. Maar waarom zou je het vragen? Rondkijken op een paar verkoop websites en je kan een redelijk gemiddelde prijs maken. Ik weet wat ik voor een van mijn (Britse) helmen heb betaald dus dat is hij minimaal waard!
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: 101ste helm waarden?

Bericht door asjemenou »

Jim schreef:En er zijn genoeg juweeltjes van uniform en uitrustingsstukken in omloop. Als je spullen krijgt van mensen uit die omgeving die het altijd thuis hebben gehad. Veel van die mensen beschouwen het niet als heel bijzonder maar willen het ook niet in de vuilnisbak gooien. Kortom er zijn genoeg verzamelaars die spullen kunnen laten ziens die ze gratis of voor weinig hebben verkregen van mensen uit die omgeving.
Over de originaliteit van de US helm durf ik niets te zeggen maar met de bewering van Jim ben ik het helemaal eens.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
dg1983
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 okt 2012, 15:42
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: 101ste helm waarden?

Bericht door dg1983 »

Hierbij de link naar de Archives met wat meer info

https://aad.archives.gov/aad/record-det ... id=4156145
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: 101ste helm waarden?

Bericht door johan willaert »

Ik spreek me niet uit over de markeringen, want dat weet je uiteindelijk nooit...

Een begin om het geheel te beoordelen als origineel of niet is kijken naar de helm liner (binnenhelm)... Afgaande op de foto's zou het een Inland AB Liner moeten zijn, maar de foto's tonen niet voldoende detail om de originaliteit te bepalen...

Als je met zekerheid wil weten of de binnenhelm origineel Inland is zou je foto's moeten posten van de markering in de dome van de helm, close-ups van de buckles en de bevestiging van de A-straps en een totaal beeld van de liner zelf...

Als de liner origineel blijkt heb je in ieder geval al iets van relatief hoge waarde in de hand... Laatste Inland AB liner in quasi perfecte staat die ik te koop zag is verkocht voor 3000Euro... Maar als de liner niet origineel is, dan zou dat het geheel niet ten goede komen...
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie