Leden stellen zich voor - deel 4

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door patrickh »

Hee, twee legendes van het ovo forum!! Welkom heren, we zullen hier veel van jullie kunnen leren !
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door michiel01 »

Welkom op het forum!
hansje
Lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 jan 2016, 12:26

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door hansje »

Dank je mannen
Wat een groot forum hier .
Prachtig om te lezen .
Nu nog een beetje weg wijs zien te worden .
Makker
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 okt 2013, 22:57
Gegeven: 8 keer
Ontvangen: 1 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Makker »

Hey Duvelke en Hansje.
Welkom hier heren.

Groeten van Uw Stormtrooper (Makker).
hansje
Lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 jan 2016, 12:26

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door hansje »

Dank je Makker stormtrooper
mooie naam kerel :)
Juggernaut
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2016, 10:46

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Juggernaut »

Hallo mede liefhebbers,
Ik ben Danny, leeftijd ben ik vergeten :bonk: (geintje natuurlijk; 27 jaar), en kom uit Nederland.
Intussen al een aantal jaartjes aan het verzamelen maar ben nog vrij 'groen'.
Het verzamelen van militaria is direct gelinkt aan mijn hobby van modelbouw.
Ik bouw voornamelijk materiaal van de asmogendheden; Vliegend, varend of rijdend. Soms maak ik weleens een uitstapje naar Brits of Amerikaans, maar meestal bouw ik Duits, Japans en een klein stukje Italiaans.
Van het een kwam het ander en nu heb ik er (weer) een hobby bij.
Ik zal binnenkort wat foto's posten van mijn verzameling.


Danny
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door patrickh »

Welkom Danny :)
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Bas ww2 »

Welkom hier!
altijd opzoek naar FLAK items
Juggernaut
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2016, 10:46

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Juggernaut »

Bedankt heren! :)
Het lijkt me een leuk forum met een hoop kennis. Dat er ook een hoekje voor de modelbouwers is ingericht maakt het voor mij helemaal compleet. :mrgreen:


Danny
WendyVersteeg
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 okt 2012, 21:08

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door WendyVersteeg »

Hoi,

Inmiddels al wat jaartjes lid, maar nu eindelijk tijd gemaakt om hier e.e.a. Te lezen en hopelijk ook nuttige bijdragen te leveren.
Ik ben Wendy en een kleindochter van een mei '40 veteraan.
J.A.J. Versteeg, dienstplichtig militair. Gevochten op vliegveld Ypenburg en daarna krijgsgevangen in Duitsland.
Via Amersfoort naar Stalag XI-A (Altengrabow) naar Stalag IV-B (Mühlberg) en vervolgens te werk gesteld via arbeitskommando Schönewalde op een boerderij in Knippelsdorf.
Door het onderzoek naar zijn geschiedenis ben ik in contact gekomen met jongere veteranen en als vrijwilliger gestart bij het Veteraneninstituut in Doorn.
Inmiddels werk ik daar nu 3 jaar.
Hobby's: militaire geschiedenis op persoonsbasis en probeer in mn vrije tijd mensen te helpen met de zoektocht naar familieleden die in WO2 en Nederlands Indie hebben gediend.
Tevens heb ik mijn opa's voetstappen gevolgd naar Duitsland en heb daar de kampen bezocht. Hierdoor heb ik veel geleerd over krijgsgevangenschap.
Ik ben boeken verslaafd en ben dan ook heel erg trots op mijn bibliotheek. Dit zijn voornamelijk specifieke krijgsgeschiedenis boeken. Geen romans.

Ik hoop hier van jullie ook weer een heleboel te leren en wie weet kan ik ook nog eens iemand helpen.
Voor een zoektocht naar de militaire geschiedenis van een familielid of voorouder kun je me uiteraard een pb sturen. Graag zelfs.

Groeten Wendy
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door uniformverzamelaar »

Hallo Wendy,

Het is toch fijn je even voor te stellen en te lezen dat je over je grootvader al een boeiende geschiedenis hebt samengesteld.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
hansje
Lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 jan 2016, 12:26

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door hansje »

hallo Wendy
leuk dat je interesse hebt in de de geschiedenis van je opa en je eigen er in verdiept hebt.
Mijns schoonvader heeft ook in Nederlands indie gezeten .
Is zeker mooi om uit te zoeken
Gr hans
JohanB89
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 feb 2016, 11:14

Nieuw hier en beginneling

Bericht door JohanB89 »

Hallo,

Ik ben Johan, 27 jaar en al vanaf mijn 15e geïnteresseerd in de 2e Wereldoorlog door o.a. verhalen van grootmoeder en grootvader en films en docu's, aangezien ik er steeds meer gefascineerd door raak door voornamelijk Duitse items wil ik het graag verzamelen en leek dit forum me de geschikte plaats om info te krijgen over verschillende spullen, je komt natuurlijk enorm veel fake tegen en dat wil je als verzamelaar eigenlijk zoveel mogelijk vermijden, ik heb er daarom ook nog geen verstand van hoe je fake en echt makkelijk kunt onderscheiden, waar ik sowieso mee wil beginnen zijn o.a. een jerrycan, een partijvlag van de NSDAP, een origineel SS uniform en het omstreden boek Mein Kampf. Nu weet ik dat jerrycans, vlaggen en Mein Kampf overal op internet te vinden zijn variërend van prijzen van €50 tot wel €9000 maar dan moet je er maar op vertrouwen dat het om een 100% origineel exemplaar gaat anders is het knap vervelend als je met een namaak zit, ik hoop dus dat jullie mij info kunnen geven hoe te onderscheiden, ik zal vast nog genoeg info hier vinden.
Gebruikersavatar
Sarfman
Lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 nov 2015, 07:48
Locatie: Stein

Re: Nieuw hier en beginneling

Bericht door Sarfman »

Hallo Johan,

Welkom bij de club. Zeer leuke en verslavende hobby. Zelf verzamel ik pas sinds kort dus echte tips over het herkennen van fakes etc kan ik je nog niet echt geven, dat laat ik liever aan de meer ervaren leden hier over. Wat ik je wel kan aanreden is veel te lezen. Dus boeken aan te schaffen en je bij verschillende fora aan te melden. Op internet is echt ontzettend veel te vinden. En probeer indien mogelijk bij je eerste aankopen iemand mee te nemen die al meer ervaring heeft. Dit maakt het soms een stuk makkelijker. En wat betreft het originele SS uniform.....begin maar te sparen :-). Dat zal je een aardige duit gaan kosten. Tip is daar ook om met de wat kleinere, en dus vaak goedkopere, zaken te beginnen. Daar kun je al heel veel plezier van hebben (althans ik dan)

Sander
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning" - Erwin Rommel
JohanB89
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 feb 2016, 11:14

Re: Nieuw hier en beginneling

Bericht door JohanB89 »

Sarfman schreef:Hallo Johan,

Welkom bij de club. Zeer leuke en verslavende hobby. Zelf verzamel ik pas sinds kort dus echte tips over het herkennen van fakes etc kan ik je nog niet echt geven, dat laat ik liever aan de meer ervaren leden hier over. Wat ik je wel kan aanreden is veel te lezen. Dus boeken aan te schaffen en je bij verschillende fora aan te melden. Op internet is echt ontzettend veel te vinden. En probeer indien mogelijk bij je eerste aankopen iemand mee te nemen die al meer ervaring heeft. Dit maakt het soms een stuk makkelijker. En wat betreft het originele SS uniform.....begin maar te sparen :-). Dat zal je een aardige duit gaan kosten. Tip is daar ook om met de wat kleinere, en dus vaak goedkopere, zaken te beginnen. Daar kun je al heel veel plezier van hebben (althans ik dan)

Sander
Bedankt voor de tip! Ik ga inderdaad ook met de wat goedkopere spullen beginnen en zo langzaam uitbreidden, een origineel SS uniform kost inderdaad een berg geld, op ioffer.com zag ik er twee voorbij komen eentje van €10.000 en een van €13.000 dus dat gaat hem de komende jaren nog niet worden helaas :P maar wat je zegd inderdaad ook op verschillende forums aansluiten en heel veel lezen en naar beurzen gaan etc, want op zo'n manier voorkom je dat je een kat in de zak koopt.
Plaats reactie