Catawiki

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Catawiki

Bericht door patrickh »

Er staat veel troep op, dat is zeker, maar als ik wik kan ik wel bij elke militariadealer op zijn site enkele items vraagtekens bijzetten. Zoals al eerder gezegd: Weet wat je koopt, geldt overal!! Zelfs bij de grootste veilingbedrijven zijn al enkele keren een valse grootmeester verkocht....
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Catawiki

Bericht door uniformverzamelaar »

Ben volledig met U eens Patrick, men moet weten wat men koopt. Men moet ook bij zijn voorgestelde prijs blijven en dat is op elke veiling zo.

Maar als men de veilingmeester erop wijst dat de beschrijving onjuist is dan zou men toch kunnen verwachten dat deze de verkoper daarvan op de hoogte brengt en dat de oorspronkelijk advertentie wordt aangepast.

Ik zal voor dit bericht geen bedankje krijgen van A Koster :lol:
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Catawiki

Bericht door patrickh »

Daar heb je gelijk in, Guy, met meldingen doen ze zo goed als niets, helaas.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Catawiki

Bericht door uniformverzamelaar »

Als er goed nieuws is meld ik het hier ook mijnheer Koster.

Vandaag is de advertentie van de brandweerhelm, hier op de vorige pagina aangehaald, verwijderd.
Dit heeft A Koster laten weten aan die gene die hem daarop attent maakte.

Hopelijk blijven ze dit doen bij cata.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
faithless
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 feb 2011, 12:44

Re: Catawiki

Bericht door faithless »

Wat is dan het nut van een veilingmeester ?
Neem aan dat die veilingkosten betaald moeten worden o.a. om de inzet van een veilingmeester te bekostigen, als dan blijkt dat bij meerdere foutieve veilingen er niets of zeer traag iets aan gedaan word........... tja vrij kansloos lijkt me dit dan.
leuk zo'n fotootje van een veilingmeester (geeft ook nog iets van een veilig of betrouwbaar gevoel) maar heb het idee dat deze persoon die erbij staat geen knowhow heeft van wat er op de veiling staat.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Catawiki

Bericht door uniformverzamelaar »

faithless schreef:Wat is dan het nut van een veilingmeester ?
Neem aan dat die veilingkosten betaald moeten worden o.a. om de inzet van een veilingmeester te bekostigen, als dan blijkt dat bij meerdere foutieve veilingen er niets of zeer traag iets aan gedaan word........... tja vrij kansloos lijkt me dit dan.
leuk zo'n fotootje van een veilingmeester (geeft ook nog iets van een veilig of betrouwbaar gevoel) maar heb het idee dat deze persoon die erbij staat geen knowhow heeft van wat er op de veiling staat.
Nu een veilingmeester kan ook niet alles kennen. Een verzamelaar die reeds vele jaren bezig is ontdekt ook nog zaken waarvan hij het bestaan niet kende.

Maar als er op iets foutief wordt gereageerd moet dit wel aangetoond worden met gefundeerde of verifieerbare elementen. Want anders is het ook nog dikwijls koffiedik kijken.

Maar men moet uitgaan van zijn eigen kennis als men iets wenst te kopen, navraag doen , uitzoeken of het klopt enz.... dat is ook een groot en een belangrijk onderdeel van een verzameling.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Fidoo
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2015, 13:28
Locatie: Enschede

Re: Catawiki

Bericht door Fidoo »

Ik heb enkele keren een melding van een bepaalde kavel gemaakt.
En meestal kreeg ik een reactie terug en werd het op korte termijn gewijzigd.

Zelf vind ik dan ook voor dat je iets aankoop en hier niet alles over weet vraag of zoek het op.
Het is mij opgevallen dat de mede verzamelaars graag uitleg geven/ helpen.
Jp74
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jul 2018, 10:21
Locatie: poperinge
Contacteer:

Re: Catawiki

Bericht door Jp74 »

Ik weet dat dit een ouder topic is en weet niet of dit nog van toepassing is maar Catawiki is niet altijd even betrouwbaar. Ik heb vorige week een 5 tal items aangeboden waaronder een Origineel Duits kruis in goud. Kreeg vandaag een mailtje waarin staat dat ze vermoeden dat het een replica is en deze wordt geweigerd en dit terwijl ik in het verleden al een paar replica's heb gekocht die als origineel werd aangeboden. Dan stel ik mij de vraag of die "experts" wel echte experts zijn .

Ik moet het kavel terug aanbieden en met bewijzen dat het wel degelijk over een origineel gaat. Bewijzen??? hahaha heb 12 gedetailleerde foto's erop gezet, welke bewijzen willen ze nog meer?? Volgens mij is het allemaal vriendjes politiek.

Dit is de mail die ik kreeg.

"We begrijpen dat dit een teleurstelling kan zijn, maar zorgvuldige curatie helpt de kwaliteit van onze veilingen te waarborgen.

“We hebben helaas het vermoeden dat uw kavel een replica is en daarom niet in onze veilingen kan worden opgenomen. Als experts doen we voortdurend ons best om onze kopers en verkopers een eerlijk en betrouwbaar platform te bieden. Ze vertrouwen erop dat we onze veilingen vullen met originele kavels van hoge kwaliteit. Daarom kunnen we een kavel bij de geringste twijfel over de echtheid helaas niet opnemen in onze veilingen. Als u van mening bent dat uw kavel een origineel is, dien deze dan opnieuw in met voldoende bewijsmateriaal of achtergrondinformatie om dit te ondersteunen. We overwegen dan graag opnieuw om uw kavel in een van onze veilingen op te nemen. Bedankt voor uw begrip.”

Als u geïnteresseerd bent in het indienen van meer kavels, dan nemen we die graag in overweging.
Nieuw kavel aanmaken


Met vriendelijke groet,
Francesco Paganini
Catawiki Expert" :bonk:
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Catawiki

Bericht door uniformverzamelaar »

Het is zeker geen geheim dat vele van de zo genaamde experts van Catawiki er de geen ballen van kennen.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Bertus Bunker
Lid
Berichten: 584
Lid geworden op: 11 okt 2017, 11:33
Locatie: Alkmaar
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: Catawiki

Bericht door Bertus Bunker »

Vraag eens of ze inzichtelijk kunnen maken waar uit blijk dat het een replica betreft , zoals gezegd heeft Catawiki geen experts op dit gebied waarmee ze met ongefundeerde opmerkingen het niveau van Catawiki hoog proberen te houden.
Jp74
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jul 2018, 10:21
Locatie: poperinge
Contacteer:

Re: Catawiki

Bericht door Jp74 »

Bertus Bunker schreef:Vraag eens of ze inzichtelijk kunnen maken waar uit blijk dat het een replica betreft , zoals gezegd heeft Catawiki geen experts op dit gebied waarmee ze met ongefundeerde opmerkingen het niveau van Catawiki hoog proberen te houden.
Ik heb onmiddellijk een mail teruggestuurd met de vraag om de reden, maar nog geen antwoord gekregen en of ik die zal krijgen dat weet ik niet.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Catawiki

Bericht door Auke »

Klinkt een beetje als omkering van de bewijslast. Bewijzen dat iets wél origineel is lijkt me nagenoeg onmogelijk. Negativa non sunt probanda?
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
rookie
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jul 2017, 14:35

Re: Catawiki

Bericht door rookie »

Catawiki is ***** !!!!! Rotsite moet je niet willen kopen/verkopen.
Ik geef de voorkeur aan Ebay.de of Ebay.com maar je moet zelf eerst items goed onderzoeken voor je koopt, maar dat geldt tegenwoordig ook voor kopen via dealers/webshops.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Catawiki

Bericht door asjemenou »

Je mag een mening hebben over Catawiki maar let daarbij wel een beetje op het taalgebruik a.u.b. Ook al vervang je slechts één letter door een asterisk (*). Dan nog blijft het woord herkenbaar. Dit forum wordt ook bezocht door jeugdige leden.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
rookie
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jul 2017, 14:35

Re: Catawiki

Bericht door rookie »

asjemenou schreef:Je mag een mening hebben over Catawiki maar let daarbij wel een beetje op het taalgebruik a.u.b. Ook al vervang je slechts één letter door een asterisk (*). Dan nog blijft het woord herkenbaar. Dit forum wordt ook bezocht door jeugdige leden.

Begrepen beste moderator! Inderdaad verstandig dat je hebt aangepast. Ben nu ook iets afgekoeld. Nu staat het wat prettiger geformuleerd door een woord de deleten.
Plaats reactie