Oproep leden

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Oproep leden

Bericht door Kugelblitz »

Ik heb mijn reactie hier al eerder gegeven, maar laat ik dit nog zeggen: ik begrijp de reacties van leden zoals patrickh, magicdutchmen en arie wel, maar laten we even kijken wat er gebeurt als we de heer de Graaff van het forum verbannen: hij zal alsnog alle berichten op het forum kunnen lezen, hij kan enkel niet meer af en toe een van zijn artikelen publiceren, zoals hij nu doet. Wat is dan de toegevoegde waarde van het verbannen van deze man? Enkel het feit dat wij dan niet meer geconfronteerd worden met zijn mening? Wat mij betreft is dit een te verwaarlozen vooruitgang.
Aan de andere kant kan het verbannen van deze man ook juist het verkeerde signaal afgeven en voor hem en de zijnen juist een bevestiging/extra aangrijpingspunt zijn het wo2forum nauw in het oog te houden en te proberen dit platform bij anderen (of in de media) zwart te maken of zelfs te verbieden.

Laat duidelijk zijn dat deze afweging niet onze hoofdreden is hem hier te houden, maar het is gewoon een feit dat een slecht beargumenteerde ban het forum alleen zal schaden. Momenteel blijft hij, althans volgens de normen die wij als forum(team) hanteren, binnen de perken. Wanneer deze grens in onze ogen wordt overschreden, dan zullen we ook actie ondernemen. In dat geval kan je een mogelijke ban ook heel duidelijk verantwoorden.

Bovenstaande is denk ik in korte lijnen het 'waarom' dat de heer de Graaff hier nog lid is en daarover mag van mening worden verschilt. Dit in acht nemend zie ik zelf echter geen enkele reden om hem op dit moment(!) de toegang tot het forum te ontzeggen. Ik mijn ogen zaag je je juist daarmee je eigen stoelpoten door. :) Ik verzamel zelf ook en voel me eigenlijk totaal niet beledigd of aangevallen. Ik heb mijn eigen beweegredenen om te verzamelen en kan die zeer goed tegenover mezelf verantwoorden en houd me aan de wet en dat is voor mij voldoende.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Oproep leden

Bericht door Auke »

Kugelblitz schreef:Ik heb mijn reactie hier al eerder gegeven, maar laat ik dit nog zeggen: ik begrijp de reacties van leden zoals patrickh, magicdutchmen en arie wel, maar laten we even kijken wat er gebeurt als we de heer de Graaff van het forum verbannen: hij zal alsnog alle berichten op het forum kunnen lezen, hij kan enkel niet meer af en toe een van zijn artikelen publiceren, zoals hij nu doet. Wat is dan de toegevoegde waarde van het verbannen van deze man? Enkel het feit dat wij dan niet meer geconfronteerd worden met zijn mening? Wat mij betreft is dit een te verwaarlozen vooruitgang.
Maar dat geldt toch voor iedere ban? Iemand die zich misdraagt wordt de toegang tot het forum ontzegd, maar zo iemand kan uiteraard nog wel als gast meelezen. Dergelijke figuren worden gestraft door niet meer te kunnen posten, en wij zijn van hun beledigende posts af. Dat is toch een grote vooruitgang?
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Kevinbes
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 03 jan 2015, 15:51
Locatie: Achterhoek

Re: Oproep leden

Bericht door Kevinbes »

Auke schreef:
Kugelblitz schreef:Ik heb mijn reactie hier al eerder gegeven, maar laat ik dit nog zeggen: ik begrijp de reacties van leden zoals patrickh, magicdutchmen en arie wel, maar laten we even kijken wat er gebeurt als we de heer de Graaff van het forum verbannen: hij zal alsnog alle berichten op het forum kunnen lezen, hij kan enkel niet meer af en toe een van zijn artikelen publiceren, zoals hij nu doet. Wat is dan de toegevoegde waarde van het verbannen van deze man? Enkel het feit dat wij dan niet meer geconfronteerd worden met zijn mening? Wat mij betreft is dit een te verwaarlozen vooruitgang.
Maar dat geldt toch voor iedere ban? Iemand die zich misdraagt wordt de toegang tot het forum ontzegd, maar zo iemand kan uiteraard nog wel als gast meelezen. Dergelijke figuren worden gestraft door niet meer te kunnen posten, en wij zijn van hun beledigende posts af. Dat is toch een grote vooruitgang?

Auke Ben het volkomen met je eens!!

Groeten Kevin
Laatst gewijzigd door Kevinbes op 21 jan 2016, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Always be happy!! :)
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Oproep leden

Bericht door patrickh »

Kugelblitz schreef:Ik heb mijn reactie hier al eerder gegeven, maar laat ik dit nog zeggen: ik begrijp de reacties van leden zoals patrickh, magicdutchmen en arie wel, maar laten we even kijken wat er gebeurt als we de heer de Graaff van het forum verbannen: hij zal alsnog alle berichten op het forum kunnen lezen, hij kan enkel niet meer af en toe een van zijn artikelen publiceren, zoals hij nu doet. Wat is dan de toegevoegde waarde van het verbannen van deze man? Enkel het feit dat wij dan niet meer geconfronteerd worden met zijn mening? Wat mij betreft is dit een te verwaarlozen vooruitgang.
Aan de andere kant kan het verbannen van deze man ook juist het verkeerde signaal afgeven en voor hem en de zijnen juist een bevestiging/extra aangrijpingspunt zijn het wo2forum nauw in het oog te houden en te proberen dit platform bij anderen (of in de media) zwart te maken of zelfs te verbieden.

Laat duidelijk zijn dat deze afweging niet onze hoofdreden is hem hier te houden, maar het is gewoon een feit dat een slecht beargumenteerde ban het forum alleen zal schaden. Momenteel blijft hij, althans volgens de normen die wij als forum(team) hanteren, binnen de perken. Wanneer deze grens in onze ogen wordt overschreden, dan zullen we ook actie ondernemen. In dat geval kan je een mogelijke ban ook heel duidelijk verantwoorden.

Bovenstaande is denk ik in korte lijnen het 'waarom' dat de heer de Graaff hier nog lid is en daarover mag van mening worden verschilt. Dit in acht nemend zie ik zelf echter geen enkele reden om hem op dit moment(!) de toegang tot het forum te ontzeggen. Ik mijn ogen zaag je je juist daarmee je eigen stoelpoten door. :) Ik verzamel zelf ook en voel me eigenlijk totaal niet beledigd of aangevallen. Ik heb mijn eigen beweegredenen om te verzamelen en kan die zeer goed tegenover mezelf verantwoorden en houd me aan de wet en dat is voor mij voldoende.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Kugel, zou eigenlijk niet meer reageren, maar deze keer dan nog: Vergeet je uniformverzamelaar niet? Hij is 'toch één vd belangrijkste discussiepartners in deze. Ere wie ere toekomt.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Oproep leden

Bericht door Auke »

Proos schreef:Ik kan niet met twee maten meten. Als hij spreekt over neo-nazi's dan heeft hij het niet over onze forumleden. Als hij het heeft over nep-verzamelaars, dan heeft hij het ook niet over onze forumleden. Ik mag hopen dat iedereen het daar mee eens is. Wij weren neo-nazi's en we weren ook alles dat met nep te maken heeft. Daar is iedereen getuige van en dat is superbelangrijk.
Nee, hij scheert iedere verzamelaar van Duits materiaal uit WO2 over één kam. In het eerder geciteerde 'rapport' noemt hij dit forum bovendien bij naam. Uit alles wat hij op dit forum en elders heeft gepubliceerd spreekt een grote afkeer van de volledige gemeenschap van verzamelaars van nazi-Duitse voorwerpen. Hij beschouwt deze verzamelaars als een laaggeletterd clubje met "moeilijk te doorgronden motieven" en een "ongezonde fascinatie" voor Duits materiaal, ze "vertonen tekenen van reguliere verslaving", ze "ontberen vrijwel altijd kennis van de gruwelijkheden van de oorlog" en ga zo maar door. Je kunt je als verzamelaar niet aangesproken voelen, maar feit is dat hij ons als collectief op grove wijze beschuldigt en beledigt. Dat gaat de op dit forum geldende omgangsnormen ver te buiten.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Oproep leden

Bericht door uniformverzamelaar »

Hallo Patrick;

Ik wil gewoon zoals U de standpunten van vele stilzwijgende leden verdedigen.(want dat heb ik via pb ondervonden)

Maar U hebt het topic geopend en U heeft mij de kans gegeven om ook mijn mening hier te uiten.

Dus de eer komt volledig aan U toe. :!:

Daar het forum team duidelijk standpunten heeft ingenomen en deze met geen enkel standpunt te overtuigen zijn (zoals Graaff zelf ook niet) stopt dit topic hier ook voor mij. :(
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Kevinbes
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 03 jan 2015, 15:51
Locatie: Achterhoek

Re: Oproep leden

Bericht door Kevinbes »

Het forum is inderdaad niet voor iemand die zegt dat ALLE duits verzamelaars nazis zijn!

Groeten Kevin
Always be happy!! :)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Oproep leden

Bericht door Kugelblitz »

Auke schreef:
Kugelblitz schreef:Ik heb mijn reactie hier al eerder gegeven, maar laat ik dit nog zeggen: ik begrijp de reacties van leden zoals patrickh, magicdutchmen en arie wel, maar laten we even kijken wat er gebeurt als we de heer de Graaff van het forum verbannen: hij zal alsnog alle berichten op het forum kunnen lezen, hij kan enkel niet meer af en toe een van zijn artikelen publiceren, zoals hij nu doet. Wat is dan de toegevoegde waarde van het verbannen van deze man? Enkel het feit dat wij dan niet meer geconfronteerd worden met zijn mening? Wat mij betreft is dit een te verwaarlozen vooruitgang.
Maar dat geldt toch voor iedere ban? Iemand die zich misdraagt wordt de toegang tot het forum ontzegd, maar zo iemand kan uiteraard nog wel als gast meelezen. Dergelijke figuren worden gestraft door niet meer te kunnen posten, en wij zijn van hun beledigende posts af. Dat is toch een grote vooruitgang?
Natuurlijk geldt dit voor elke ban. Maar in dit geval vinden wij een ban nog niet nodig, vandaar dat een overhaaste beslissing/niet voldoende beargumenteerde ban hoogstwaarschijnlijk enkel na- inplaats van voordelen zal opleveren. We hebben hier wel vaker onruststokers gehad waar we ook lange tijd veel geduld mee hebben gehad. Uiteindelijk is de maat vol, maar soms reguleert het zichzelf ook.

Ik laat het hier nu ook weer even bij, niet om de discussie te vermijden, maar omdat mijn mening en die van het forumteam inmiddels wel duidelijk is. Laten we gewoon doen wat we hier altijd doen en het gewoon gezellig en informatief houden. Samen bepalen we wat de focus van het forum is en ik denk dat er wel boeiendere onderwerpen zijn dan Graaff...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
ike75
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:13

Re: Oproep leden

Bericht door ike75 »

eerste vraag waar draait dit forum om of op ?
1ste Voor de verzamelaars die plezier beleven in hebben en verzamelen
2de kennissenkring verbreden
ten 3de het mogen aanschouwen andermans collectie hoe groot deze ook is.
ten 4de elkaar met respect behandelen en mekaar niet bejegenen.

Of draait het erom om zoveel klikken te krijgen en advertenties binnen te halen om eraan te verdienen. Dan zou je blij zijn met de reacties op de topic van de graaf. Want mensen reageren daar op van wege emoties wat deze persoon los weet te maken.

gegroet
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Oproep leden

Bericht door Proos »

ike75 schreef:eerste vraag waar draait dit forum om of op ?
1ste Voor de verzamelaars die plezier beleven in hebben en verzamelen
2de kennissenkring verbreden
ten 3de het mogen aanschouwen andermans collectie hoe groot deze ook is.
ten 4de elkaar met respect behandelen en mekaar niet bejegenen.

Of draait het erom om zoveel klikken te krijgen en advertenties binnen te halen om eraan te verdienen. Dan zou je blij zijn met de reacties op de topic van de graaf. Want mensen reageren daar op van wege emoties wat deze persoon los weet te maken.

gegroet
Dit klopt niet. Het forum is in de eerste plaats voor iedereen die onderwerpen wil bespreken die te maken hebben met de Tweede Wereldoorlog. Daar zitten ook verzamelaars bij. Het is wel zo dat dit over de loop der jaren een grote groep is geworden, maar dat wil niet zeggen dat dit daardoor automatisch een verzamelaarsforum is. In de tweede plaats is het mijn forum. Dat heeft tot gevolg dat ik aansprakelijk ben met betrekking tot wat er op het forum staat. Daarom beslis ik dat op dit internetforum aan de Nederlandse en Europese wetgeving moet worden voldaan, want ik ben aldaar woonachtig. Verder vind ik het belangrijk dat ik als forumbestuurder een neutrale plek in neem, dus ik ga niet zomaar iemand verbannen omdat een groep op het forum het met die persoon oneens is.

Als het gaat om bannen omwille van het argument dat je dan iemand niet meer hoeft te zien is overigens een simpel alternatief voorhanden:
  • Klik op het gebruikerspaneel
  • Ga naar tab "vrienden en vijanden"
  • Klik links op "vijanden"
  • Voeg de gebruikersnaam van de betrokkene toe
  • Druk op "Bevestig"
Ten laatste kan ik melden dat er aan dit forum niet wordt verdiend. Het omgekeerde is het geval.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Oproep leden

Bericht door Der Blitz »

Proos, ik begrijp en respecteer u mening heel zeker ivm de wetgeving en aansprakelijkheid, maar lees de laatste post van auke nog eens, mij lijken dat toch ook voldoende redenen voor een ban. dat zijn geen andere meningen meer, maar beledigingen of tewel trolling genaamd. In elk forum regelement staat in dat dat niet toegestaan is... Volgens mijn bescheiden mening heb je daarmede wel degelijk een onderbouwde en duidelijke reden voor een ban.

Mvg, der blitz
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Plaats reactie