Onbekend Duits jasje

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Onbekend Duits jasje

Bericht door Jules95 »

Onlangs is me dit jasje aan de vingers blijven plakken. Graag zou ik willen weten waardoor dit jasje gedragen zou kunnen zijn. Het model lijkt sterk op een m34. Zelf dacht ik in eerste instantie aan reichsbahn vanwege het insigne maar die jasjes waren zwart. Polizei is ook een optie maar ik kon niet zo snel een foto vinden van hetzelfde model. Wat denken jullie?

Alvast dank.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: Onbekend Duits jasje

Bericht door Jules95 »

Heb het jasje in de ontkleurder gehad. Hierna kwam ik erachter dat er nog papier in een van de zakken zat. Het jasje is naoorlogs doorgedragen. Mss kan dit formulier helpen bij identificatie, het kan echter ook naoorlogs zijn.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Opgeheven account 5919

Re: Onbekend Duits jasje

Bericht door Opgeheven account 5919 »

Interessant verhaal! Altijd leuk dit soort opzoek-avonturen.

Het is voor zover ik kan zien een bouwakte, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al gezien. Wellicht zou je een mailtje kunnen doen aan Landkreis Miesbach?

Ik heb zitten kijken of ik een gelijksoort formulier vind, maar dat lijkt me sterk : http://www.landkreis-miesbach.de.

Als je onder het kopje Burgerservice kijkt bij Formulare und Merkblätter staan er allerlei PDF'jes.

Laat ons weten hoe het verloopt :)

Mooi jasje hoor.
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Onbekend Duits jasje

Bericht door laurens jan »

Geen oplossing maar beperk je in dit geval niet alleen tot Duitse jasjes maar doe ook even onderzoek naar Zwitserse en Oostenrijkse jassen van de periode 1914-1960 wie weet waar je tegenaan loopt!

Cheers!
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: Onbekend Duits jasje

Bericht door Jules95 »

Bedankt voor de reacties! Het formulier is na-oorlogs. Ik vermoed de wederopbouwperiode. Dit omdat ik in mijn enthousiasme over de DM heenlas.

Knopen zijn Duits gemerkt dus de kans is het grootst dat het een Duits jasje is. Zelf vermoed ik dat het een vroeg (m34) polizei jasje is
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Onbekend Duits jasje

Bericht door Jasper J »

Dan heb je hem aardig omzeep geholpen met die ontkleurder van groen naar tja waat voor kleur is het....
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Timster
Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 mar 2013, 18:19

Re: Onbekend Duits jasje

Bericht door Timster »

Idd!! Zonde man.
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: Onbekend Duits jasje

Bericht door Jules95 »

op de foto was hij nog nat. In werkelijkheid heeft hij de olijfkleur weer terug ipv de donkere dennenkleur. Dit is dezelfde kleur als een ander Duits jasje wat ik heb.
Gebruikersavatar
Timster
Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 mar 2013, 18:19

Re: Onbekend Duits jasje

Bericht door Timster »

Ah gelukkig. ;-)
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: Onbekend Duits jasje

Bericht door Jules95 »

Hij was duidelijk geverfd, als ik hier niet zeker van was had ik het niet gedaan haha.
Jasje is waarschijnlijk een vroege m34 van een polizei, welke precies zal lastig te achterhalen zijn.
Plaats reactie