Ammo box waterdicht 2cm patrone

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
koenver
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2016, 21:42

Ammo box waterdicht 2cm patrone

Bericht door koenver »

Hoi Allemaal,
Ik ben hier nieuw op het forum. Van mijn overleden oma heb ik een munitie kist ge-orven. Zij hadden in 1944 een FLAK in de tuin staan in st-Michelsgestel en het huis is daarom toen ook plat gegooid. Deze kist zou toebehoren bij het FLAK geschut; echter op internet heb ik eigenlijk nooit dit soort houten kisten gezien. Zwart , met rubbers en waterdicht middels zinken binnen doos.

Op de kist staat 2cm Patr en de moeilijk leesbare papier deel..is nog 100 stuck ..sprenggranate te lezen.

Kent iemand deze ammo boxen en evt interesse ?

koenver
Bijlagen
Afbeelding2.jpg
Afbeelding1.jpg
Opgeheven account 5919

Re: Ammo box waterdicht 2cm patrone

Bericht door Opgeheven account 5919 »

Dag Koen! En welkom.

EDIT : Deze net gevonden, hier heb je meer info over de kist : http://www.questmasters.us/2cm_FLAK38_Crates.html

Dit soort items vindt ik altijd geweldig interessant, zeker met zo'n boeiend verhaal.
Het zou best voor een FLAK kunnen zijn, maar ik gok niet voor een '88. Volgens het etiket zat er gele lichtspoormunitie in. ( L'Spur (Gelb) Lichtspurmunition ) Dit werd volgens mij niet gebruikt in een 88'. Wellicht 2 cm Flak 30/38/Flakvierling? Daar zou ik me meer bij voor kunnen stellen. Zeker met lichtspoormunitie heeft een snellere rate of fire meer doel.

Om een beeld te schetsen.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kevinbes
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 03 jan 2015, 15:51
Locatie: Achterhoek

Re: Ammo box waterdicht 2cm patrone

Bericht door Kevinbes »

pb!
Always be happy!! :)
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Ammo box waterdicht 2cm patrone

Bericht door Jim »

Het bijzondere aan jouw kist is dat hij compleet is. Zwarte Duitse kisten is niet apart echter kompleet met rubber en zinken binnenkist (en ook geschiedenis) wel.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie