’Oorlog’ antifascisten en militaire verzamelaars

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: ’Oorlog’ antifascisten en militaire verzamelaars

Bericht door uniformverzamelaar »

En, nog geen nieuws ?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: ’Oorlog’ antifascisten en militaire verzamelaars

Bericht door earlymb »

Staat op dit moment nog niets op Rechtspraak.nl... Maar dat kan inderdaad wel even duren.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: ’Oorlog’ antifascisten en militaire verzamelaars

Bericht door jurgen »

Ik acht persoonlijk de relevantie van dit non-event van nul en generlei waarde.

Vervelend voor de organisator van de beurs dat hij weggezet wordt als iets wat hij volstrekt niet is, maar ik geloof niet dat deze rechtszaak en het geblaat van De Graaff -wat het resultaat ook is- een concreet gevolg zal hebben voor welke verzamelaar of geïnteresseerde dan ook.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: ’Oorlog’ antifascisten en militaire verzamelaars

Bericht door patrickh »

jurgen schreef:Ik acht persoonlijk de relevantie van dit non-event van nul en generlei waarde.

Vervelend voor de organisator van de beurs dat hij weggezet wordt als iets wat hij volstrekt niet is, maar ik geloof niet dat deze rechtszaak en het geblaat van De Graaff -wat het resultaat ook is- een concreet gevolg zal hebben voor welke verzamelaar of geïnteresseerde dan ook.
Schijnbaar heb je dan niet goed gelezen, het HEEFT al gevolgen gehad, namelijk er was al een beurs verboden, die van Huizen namelijk. Dus resultaat kan wel degelijk belangrijk zijn, namelijk door een uitspraak, voor of tegen, is er een leidraad waarmee gemeten kan worden...
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: ’Oorlog’ antifascisten en militaire verzamelaars

Bericht door jurgen »

patrickh schreef:
jurgen schreef:Ik acht persoonlijk de relevantie van dit non-event van nul en generlei waarde.

Vervelend voor de organisator van de beurs dat hij weggezet wordt als iets wat hij volstrekt niet is, maar ik geloof niet dat deze rechtszaak en het geblaat van De Graaff -wat het resultaat ook is- een concreet gevolg zal hebben voor welke verzamelaar of geïnteresseerde dan ook.
Schijnbaar heb je dan niet goed gelezen, het HEEFT al gevolgen gehad, namelijk er was al een beurs verboden, die van Huizen namelijk. Dus resultaat kan wel degelijk belangrijk zijn, namelijk door een uitspraak, voor of tegen, is er een leidraad waarmee gemeten kan worden...
Dat heb ik wel degelijk gelezen hoor.

Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt. Ik ben niet van mening dat de uitspraak hiervan -verder dan het lokale niveau waar het nu om draait en waar al eens uitspraken over gedaan zijn- gevolgen zal hebben voor het verzamelen van militaria in eender welke vorm. Ongeacht het precedent waarvoor gevreesd wordt. Maar dat is puur mijn aanvoelen natuurlijk.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: ’Oorlog’ antifascisten en militaire verzamelaars

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste Jurgen,

Mijn gevoel ligt geheel anders en denk dat de Heer Graaff die ook al aangegeven heeft.(kijk het topic verbod op verzamelen van nazi zaken)
Mocht hij gelijk krijgen zal hij niet aarzelen om verder te gaan dan alleen de militaria beurzen, maar tot een totaal verbod van Derde Rijk spullen.
Ook de mensen van de "levende geschiedenis" zijn met hem al in aanraking gekomen.Zelfs herdenkingen zijn niet veilig voor dit heerschap.
Waar stopt zijn manie dan ?

Dit is zijn stelling die hij op dit forum ook al geuit heeft.

Zijn redenering ;
'Nazi spullen horen enkel thuis in musea en niet bij privé personen"
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: ’Oorlog’ antifascisten en militaire verzamelaars

Bericht door Jim »

Een evenement die hier plaatselijk afspeelde, daar heeft hij gedeeltelijk effectief een stokje voor weten te steken. De burgemeester persoonlijk gebeld en andere hooggeplaatsten.
De lokale politie en de organisator van het evenement. Met als gevolg dat Duitse uniformen / toneelgebeuren /reenactment niet doorging. Het zou wel eens op rellen kunnen uitdraaien als het zo doorging! Dus publiekelijke activiteiten waar men iets van Duits kon zien gingen niet door. Zelf onklaar gemaakte wapens waarvoor we toestemming hadden die publiekelijk te dragen daar durfde de organistoren niet meer aan te beginnen.
Hoewel ze dag 2 daar gedeeltelijk is op teruggekomen zijn.
Als hij Duitse spullen op zijn manier verbannen krijgt van de beurzen dan zie ik dat dat als stok gebruikt kan worden voor Duits reenactment.
Als hij deze rechtzaak verliest dan kan hij dit niet meer gebruiken om overheids personen /organisatoren de vuur aan de schenen te leggen.
Eerder andersom.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: ’Oorlog’ antifascisten en militaire verzamelaars

Bericht door uniformverzamelaar »

Kan je je laatste zin even verklaren aub ?

"eerder andersom"
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: ’Oorlog’ antifascisten en militaire verzamelaars

Bericht door Jim »

uniformverzamelaar schreef:Kan je je laatste zin even verklaren aub ?

"eerder andersom"
Als Hr Graaf de rechtzaak wint kan hij dat als argument gebruiken bij andere overheden overheden om alle activiteiten waar een hakenkruis te zien zou zijn te verbieden.
Als hij verliest dan kunnen organisatoren dat als argument gebruiken om te laten zien dat er wettelijk geen probleem is om een activiteit door te laten gaan. Een van de drukmiddelen die Hr Graaf en consorten gebruiken is het dreigen met een kort geding tegen gemeenten, organisaties en personen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: ’Oorlog’ antifascisten en militaire verzamelaars

Bericht door uniformverzamelaar »

ok, bedankt. :)
Dat is wat ik reeds had geschreven en waar ik voor vrees.

Ik dacht dat die zin op de voorlaatste zin was bedoeld en daarom snapte ik hem niet zo dadelijk.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Old guy
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 mar 2014, 14:24

Re: ’Oorlog’ antifascisten en militaire verzamelaars

Bericht door Old guy »

Is er al iets bekend geworden vandaag?
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: ’Oorlog’ antifascisten en militaire verzamelaars

Bericht door LDO »

Uitspraak was om 15:00 uur gepland maar voor er dan iets naar buiten komt.
Ik wacht nog op bericht.
Ik ben plaatsvervangend zenuwachtig voor de Stichting SMV.
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: ’Oorlog’ antifascisten en militaire verzamelaars

Bericht door LDO »

Uitspraak uitgesteld tot maandag hoor ik net van de betrokkenen. :x
Dus doorgaan met duimen maar allemaal.
Moed houden maar....
Pfffff...
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: ’Oorlog’ antifascisten en militaire verzamelaars

Bericht door uniformverzamelaar »

Zo ik horen geen gemakkelijke beslissing.

Goed of slecht teken ?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: ’Oorlog’ antifascisten en militaire verzamelaars

Bericht door uniformverzamelaar »

Naar het schijnt zou de uitspraak bekend zijn.

Graaff zou de beurzen nazi beurzen mogen noemen, maar de rechter heeft ook beslist dat er geen strafbare of verboden zaken worden verkocht.

Iemand meer info over deze uitspraak ?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Plaats reactie