wat is dit???

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wo2zoeker
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2016, 19:50

wat is dit???

Bericht door Wo2zoeker »

ik heb dit voorwerp ongeveer 1 jaar geleden gevonden, eerst dachten we dat het een landmijn was. maar dat denk ik niet en andere ook niet,
weet misschien iemand wat dit is? hier zijn de foto:https://imageshack.com/i/pmuJicgyj

https://imageshack.com/i/pl4LECerj


https://imageshack.com/i/pnab8RnTj
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: wat is dit???

Bericht door Erik »

Misschien beter als je afbeelding zelf even plaatst. Nog veel beter als je er wat bijzonderheden bij vermeldt zoals diameter, materiaal etc.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: wat is dit???

Bericht door patrickh »

En nóg beter als de moderator erop wijst of het wel slim is wat vragensteller mee naar huis denkt te hebben genomen...
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: wat is dit???

Bericht door Erik »

Misschien wel Patrick. Ik heb zelf geen flauw idee maar heb ook mijn tijd in mijnenrijk Bosnië gediend. Goede opmerking dus!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Wo2zoeker
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2016, 19:50

Re: wat is dit???

Bericht door Wo2zoeker »

Erik schreef:Misschien beter als je afbeelding zelf even plaatst. Nog veel beter als je er wat bijzonderheden bij vermeldt zoals diameter, materiaal etc.
zou ik doen het is in ieder gevaal van metaal
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: wat is dit???

Bericht door patrickh »

Erik schreef:Misschien wel Patrick. Ik heb zelf geen flauw idee maar heb ook mijn tijd in mijnenrijk Bosnië gediend. Goede opmerking dus!
Metaaldetecteren is één ding, maar om spul mee naar huis te nemen waarvan je niet zeker weet of het munitie is kun je gewoon beter daar laten, er gebeuren helaas nog steeds te veel ongelukken, daarom mijn opmerking. Ik wil niet betweterig overkomen, vandaar dat ik liever heb dat de Moderators daarop wijzen om irritaties te voorkomen :wink:
Gebruikersavatar
Wo2zoeker
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2016, 19:50

Re: wat is dit???

Bericht door Wo2zoeker »

patrickh schreef:
Erik schreef:Misschien wel Patrick. Ik heb zelf geen flauw idee maar heb ook mijn tijd in mijnenrijk Bosnië gediend. Goede opmerking dus!
Metaaldetecteren is één ding, maar om spul mee naar huis te nemen waarvan je niet zeker weet of het munitie is kun je gewoon beter daar laten, er gebeuren helaas nog steeds te veel ongelukken, daarom mijn opmerking. Ik wil niet betweterig overkomen, vandaar dat ik liever heb dat de Moderators daarop wijzen om irritaties te voorkomen :wink:
Klopt maar dit lijkt toch niet op een landmijn?
Gebruikersavatar
Wo2zoeker
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2016, 19:50

Re: wat is dit???

Bericht door Wo2zoeker »

En ik heb het al aan een archeloog laten zien die wist niet wat het was. In iedergeval geen lansmijn.
Gebruikersavatar
Wo2zoeker
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2016, 19:50

Re: wat is dit???

Bericht door Wo2zoeker »

Het is 32 cm ront en 3 cm dik
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: wat is dit???

Bericht door Erik »

Wo2zoeker schreef:En ik heb het al aan een archeloog laten zien die wist niet wat het was. In iedergeval geen lansmijn.
Blijft gewoon dat Patrick gelijk heeft. Jij weet niet zeker of iets wel of geen mijn is. Je neemt het dan toch mee naar huis, en dat kan gevaarlijk zijn. Mijnen lijken niet altijd op dat wat je in Suske en Wiske ziet of bij BoB.
Een archeoloog is niet bij uitstek deskundig op het gebied van explosieven.
Ik denk dat het al een paar honderd keer op dit forum is vertelt, maar goed: bij onbekende zaken als dit geldt de BMW-regel: Blijf eraf, Markeer de plaats, Waarschuw de autoriteiten.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Wo2zoeker
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2016, 19:50

Re: wat is dit???

Bericht door Wo2zoeker »

k schreef:
Wo2zoeker schreef:En ik heb het al aan een archeloog laten zien die wist niet wat het was. In iedergeval geen lansmijn.
Blijft gewoon dat Patrick gelijk heeft. Jij weet niet zeker of iets wel of geen mijn is. Je neemt het dan toch mee naar huis, en dat kan gevaarlijk zijn. Mijnen lijken niet altijd op dat wat je in Suske en Wiske ziet of bij BoB.
Een archeoloog is niet bij uitstek deskundig op het gebied van explosieven.
Ik denk dat het al een paar honderd keer op dit forum is vertelt, maar goed: bij onbekende zaken als dit geldt de BMW-regel: Blijf eraf, Markeer de plaats, Waarschuw de autoriteiten.
Je hebt gelijk. Maar weet je wat het is?
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: wat is dit???

Bericht door Jim »

Zou je ook info kunnen geven van de cijfers letters er bovenop? Ik zelf zat te denken richting afsluiter van een tank luchtinlaat.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Wo2zoeker
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2016, 19:50

Re: wat is dit???

Bericht door Wo2zoeker »

Jim schreef:Zou je ook info kunnen geven van de cijfers letters er bovenop? Ik zelf zat te denken richting afsluiter van een tank luchtinlaat.
a312 slecht lees baar maar ik denk dat dat hier op staat.
Plaats reactie