verkoop militaria en militaria boeken

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
kaar1975
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2016, 10:05

verkoop militaria en militaria boeken

Bericht door kaar1975 »

Goedemorgen, misschien gekke vraag maar wij gaan de verzameling militaria van mijn vader verkopen. Nu wil ik graag weten waar ik dat het beste kan doen. Ik weet dat er een aantal dure boeken en spullen bij zitten. Mijn vader was vroeger ook zeer actief op beurzen waar hij veel gekocht heeft.
Hopelijk kan iemand mij hier meer informatie geven.
matthijsdedie
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 07 mar 2013, 18:18

Re: verkoop militaria en militaria boeken

Bericht door matthijsdedie »

ik heb je een prive berichtje gestuurd! ;)
Altijd op zoek naar duits!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: verkoop militaria en militaria boeken

Bericht door uniformverzamelaar »

kaar1975 schreef:Goedemorgen, misschien gekke vraag maar wij gaan de verzameling militaria van mijn vader verkopen. Nu wil ik graag weten waar ik dat het beste kan doen. Ik weet dat er een aantal dure boeken en spullen bij zitten. Mijn vader was vroeger ook zeer actief op beurzen waar hij veel gekocht heeft.
Hopelijk kan iemand mij hier meer informatie geven.

Heeft/ of had je vader geen lijst met de prijzen die hij ooit betaald heeft ?
Zoniet ;
Kan ik je maar een goede raad geven

Laat de zaken zien op een forum en vraag naar een waarde bepaling indien je er zelf niet te veel van kent.
Of zet de zaken op een verkoop site zodat er meerdere mensen een eventueel bod kunnen doen.

En vooral oppassen met opkopers van die steeds beweren dat ze de prijzen niet kennen :+ , maar niets is minder waar hoor !!
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: verkoop militaria en militaria boeken

Bericht door zjopske »

Een goede inventarisatie is denk ik het beste. Geen idee hoe omvangrijk de collectie is, welke grootte en het belangrijkste; de kwaliteit.
De ervaring leert dat veel boeken en literatuur niet zo heel spannend is. Uitzonderingen daargelaten.

Maak daarnaast de afweging of je zelf de moeite wilt nemen om alles te verkopen. In een keer verkopen is wellicht makkelijker.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: verkoop militaria en militaria boeken

Bericht door uniformverzamelaar »

Persoonlijk vind ik boeken met een degelijke inhoud wel een plus punt voor een verzamelaar.

Hoe dikwijls is hier al op het forum attent gemaakt dat boeken een belangrijke bron van info zijn en dat investeringen daarin geen verloren geld zijn.
En ik moet zeggen dat is toch zo voor de boeken die ik zoek, Belgishce militaria van voor 1914 vrij kostelijk en zeer moeilijk te vinden zijn.

Men is dikwijls beter dat men de goede stukken verkoopt en de rest voor een appel en een ei op 2de hands zet of zelfs weggeeft aan jonge beginnende verzamelaars die ook blij zijn met dergelijke giften.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: verkoop militaria en militaria boeken

Bericht door asjemenou »

kaar1975 schreef:Goedemorgen, misschien gekke vraag maar wij gaan de verzameling militaria van mijn vader verkopen. Nu wil ik graag weten waar ik dat het beste kan doen. Ik weet dat er een aantal dure boeken en spullen bij zitten. Mijn vader was vroeger ook zeer actief op beurzen waar hij veel gekocht heeft.
Hopelijk kan iemand mij hier meer informatie geven.
Zo te vernemen was je vader een serieuze verzamelaar dus kunnen er interessante stukken en boeken tussen zitten. Uit je reactie kan ik niet opmaken wat de reden is van de verkoop maar indien het mogelijk is kan je vader je misschien adviseren. Of misschien een verzamelaar uit z'n kennissenkring.
Zelf ben ik ook een aantal malen betrokken geweest bij de verkoop van militariaverzamelingen. Mijn raad is dan ook, verdiep je in de materie.
Neem de tijd ervoor het is het absoluut waard. Ga desnoods eens kijken op een militariabeurs; https://www.militariaplaza.nl/fairs .
Je zult zien dat een in jouw ogen simpele insigne een zeldzame uitgave kan blijken te zijn. Voorwerpen uit bijvoorbeeld WOII zijn per definitie niet altijd zeldzaam.
Je kunt de objecten ook fotograferen en op dit forum plaatsen. Een mogelijkheid is ook om de objecten direct op Marktplaats o.i.d te plaatsen.
Als je veel reacties op een bepaalde advertentie krijgt dan weet je dat je iets bijzonders hebt. :)
Reageer dan niet te snel en laat je niet afschepen met een bodemprijs maar drijf de prijs ook niet op tot het uiterste. Als je de advertentie te lang laat staan dan bestaat de kans dat een serieuze bieder zijn interesse verliest. Realiteit is dat je via Marktplaats o.i.d. meestal niet de prijs zal krijgen die een Internet verkoper/handelaar ervoor zal vragen. Het blijft een spelletje van vraag en aanbod.
Daarom nogmaals mijn advies; verdiep je in de materie!
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: verkoop militaria en militaria boeken

Bericht door Cas »

Ik zou je willen adviseren om hulp in te schakelen van een of meerdere experts (misschien wel forumleden die hiertoe bereid zijn). Zo weet je wat je in handen hebt.
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Plaats reactie