Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
chrisje110
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2013, 22:33

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door chrisje110 »

Zo bedoel ik het niet, de bank belt de klant om het probleem voor te leggen ze nemen helemaal geen geld terug..
Lees dit maar eens door: http://www.metronieuws.nl/nieuws/binnen ... foutje-was
En dan vooral de laatste alinea,

„En het gekke is dat wanneer je per ongeluk geld naar de verkeerde rekening overmaakt de bank veel minder moeilijk doet in het verstrekken van gegevens”, zegt Heemstra. „Ik ben soms bijna genoodzaakt om te adviseren om de bank te bellen en te zeggen dat je per ongeluk geld naar de verkeerde hebt over gemaakt. Dat is vaak nog echt zo ook, want de oplichter is iemand anders dan degene waarnaar je dacht geld te sturen.”
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door uniformverzamelaar »

Inderdaad er bestaat een regel dat de bank de betrokkene zal contacteren.

Maar het is nog aan de betrokkene om het geld terug te storten of niet.

Indien hij dit niet doet bestaat er een wetgeving die hem VERPLICHT dit te doen, maar dan moet het slachtoffer (die gene die een fout heeft gemaakt bij het overschrijven van het geld) toch via gerechtelijke weg gaan en zijn fout zwart of wit bewijzen.

Wat ik leer uit het artikel is dat de bank GEEN persoonlijke gegevens mag geven. Dit in gelijk welke omstandigheden die niet op een gerechtelijk of politionele basis berusten.

Aangifte doen is het advies.

Wat in de laatste alinea staat is naar mijn menig een persoonlijk idee van die heer.

Indien de betrokkene daartegen klacht indient heeft deze mijnheer problemen met zijn werkgever en heeft hij kans om ontslagen te worden.
Dan zullen de kleine lettertjes in zijn contact de bovenhand halen. (waarin ook staat dat strikte geheimhouding van persoonlijke gegevens tegenover niet leden van de bank en niet officiële instanties moet gegarandeerd blijven).

Het is van deze regel dat de oplichter gebruik maken indien het om kleine bedragen gaat. Niemand geeft meer geld uit voor een zaak die niets of minder opbrengt dan ze kost.

Bij ebay bv zal een klachten onder een bedrag van 28 euro geen gevolg hebben.
Boven de 28 euro zal er wel gevolg geven worden aan de klacht.

Betere tip is : betalen met een krediet kaart. Ben je veel meer gedekt, ook bij niet ontvangst van een bepaald goed, dan bij een bankoverschrijving.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
chrisje110
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2013, 22:33

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door chrisje110 »

Het beste is inderdaad betalen via Paypal of creditcard.
Maar mits je toch word opgelicht, zou ik mijn methode altijd proberen ! Ikzelf heb ik succes mee gehad, en heb 1 oplichter de schrik van zijn leven bezorgt toen ik aan zijn deur stond !
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door uniformverzamelaar »

Het is natuurlijk een manier om dit trachten op te lossen. :?

Een amateur oplichter zou daarop misschien ingaan en je geld terug geven, maar iemand die de slagen van het vak kent wijst U gewoon de deur.

Maar zelf zou ik dergelijke wijze NOOIT aanraden aan gelijk wie.

Door zulke onbezonnen daden zou je zelfs wel eens in het verliezende kamp komen te liggen met de nodige gevolgen van dien. :bonk:
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
dg1983
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 okt 2012, 15:42
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door dg1983 »

Met Dhr. de Wilde heb ik hier op dit forum al eens een flink oplopende discussie gehad en is zeker niet onbekend geloof dat ik zelfs nog ergens zijn adres gegevens heb liggen.

Als je verder nog wat wilt weten stuur maar even pm is wat netter
jappieyo
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mei 2008, 15:07

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door jappieyo »

Heren,

De heer de Wilde is op zijn zachts gezegd een persoon met problemen. Onze stichting heeft er heel wat mee te stellen gehad, en zo ook de voormalige assistent superintendent van de Amerikaanse begraafplaats Henri-Chapelle (Caroline Oliver was dat) waar ik een goede band mee heb.
Als iets niet naar zijn zin is, dan wordt de heer de Wilde een opgefokt standje, en daar valt niet mee te communiceren. Hij gebruikt spullen van anderen en zet daar zijn eigen copyright overheen, en durft dan nog te stellen dat anderen dat juist bij hem doen, zo ook met spullen op marktplaats waarbij je niet weet of je iets krijgt en of het wel origineel is dan. Niets kopen bij deze man...al weet je met al die schuilnamen natuurlijk niet of hij het is.

Met vriendelijke groet,

Jasper van Haren
Secretaris stichting verenigde adoptanten Amerikaanse oorlogsgraven.
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door Cas »

Overigens heb ik de foto van de 2 Amerikaanse Parachutisten in 2009 aan mede forumlid N2 verkocht.. Ik weet niet of hij de foto nog heeft ? Misschien dat hij ook kna helpen
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door Bert-Jan »

Hier er ook ingetrapt.

Had nog dit topic gelezen een tijdje terug maar niet goed genoeg dus..

Het is "maar" €5,73 maar gaan om het principe vind ik.
WW2 in South-Limburg
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2016, 11:15

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door WW2 in South-Limburg »

Zie hier foto's van onze stichting en ook van mijn andere website verschijnen die door Jan te koop worden aangeboden!
Jan de Wilde is en blijft een onbetrouwbaar persoon! Kijk dus uit wanneer je zaken met hem doet!
Ken inmiddels meerdere bekenden die door hem zijn opgelicht..

Mvg,

Ruud Scholten
Voorzitter stichting War Cemetery Brunssum
http://www.warcemetery.nl
+
Eigenaar/webmaster
WW2 in South-Limburg
http://www.ww2insouthlimburg.nl
vuurpijl
Lid
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:03

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door vuurpijl »

Goedenmorgen,

Vandaag zal ik jullie allemaal eens uit wakker schudden. Ieder van jullie doet zich hier voor als nette heren,maar hetw ordt eens tijd dat jullie jezelf een spiegel gaan voorhouden,en jullie eigen straat beginnen echoon te vegen.

Een heer Wilms,die met een metaaldector zoekt op voormalige slagvelden.
Een heer,die zegt dat hij € 60,00 betaald heeft voor foto's. Wel hij heeft zijn geld teruggekregen. Daarbij verteld hij niet dat hij dreigemails gestuurd heeft,met de tekst "wanneer ik je tegenkom,ben je voor mij".
Daarnaast wou hij eerst in plaats van € 60,00,€ 75,00 terug betaald hebben.
EEn verening,averenigde adoptanten van Margraten,die een lid in hun vereniging heeft,die probeerde mij eerst copies uit hun database te verkopen,en naderhand bedreigde met de tekst, "je dagen zijn geteld".,dit is tevens op Facebook toendertijd gezet.
Een voorzitter,die opeens een dialoog met mij wou,en mij al bij het begin van de vereniging,gevraagd heeft om aan hun database te werken,maar geen beveiliging voor de database wou.
Een database met vele fouten,maar hier mag niks over gezegd worden.Wel wil je een database maken,doe dan eerst eens goed onderzoek.
Foto's in de database,van een graven die compleet zijn opgetuigd en behangen met een helm en medailles. Zogenaamd in overeenstemming met nabestaanden. Het lijken we kerstbomen.(Dit alles heeft niets met respect te maken).
Eeen secretaris,die verteld,dat nabestaanden alleen mogen kijken,en geen klachten of opmerkingen mogen hebben wanneer er onvolledigheden of onjuistheden in hun database staan.
EEn stichting,die foto's zogenaamd bestempeld als zijn Begraafplaats,Margraten,waar zwarte soldaten in ontbloot bovenlichaam,graven delven onder palmbomen.(Complete onzin).
Een heer die voorzitter is zich bezig houdt met de adoptie van de graven in Brunssum,die een etalgepop op de begraafplaats zet,compleet met Uniform,zogenaamd ter vermaak van de gehandicapten.
En deze heer,weet me wel te bereiken als hij foto's nodig heeft voor zijn website,en zegt ik ben niet te vertrouwen,maar wel uitnodigen stuurt.

Jullie,wilen liever iemand geloven,die probeert al mijn bezittingen te verkwanselen,en zicht wederom over mijn rug te verrijken. Daarnaast mij meerdeer malen bedreigt. Mij nu overal probeert zwart te maken,met allerlei schunnige leugens.
Als de heer,die bij menheer John de Wilde op visite geweest is,al deze onzin gelooft. wordt het tijd dat hij zijn ogen eens opent. In plaats van een geboren grove,gemene insect aan te horen. Iemand die software besteld op mijn naam,geprobeert heeft om verzekeringsgeld achter te houden,maar pas na te horen,dat ik de politue,de verzekering en de belasting zou inschakelen,besloot eieren voor zijn geld te kiezen,en het geld op mijn rekening te storten. En nu verteld dat hij niet weet hoe hij mij kan bereiken,terwijl ik verschillende dreigemails heb. Met de tekst : Als je verhaaltjes gaat vertellen,breek ik je af tot op het bot".Een email met de tekst ik ga nu niet meer dreigen,maar ga mijn dreigementen waarmaken".
Mijnheer was nooit deel van wargravessittard.org. Wel er zijn foto's dat hij aanwezig is bij een herdenking in Sittard,bij een uitnodiging in België.
EEn heer,die 2 van mijn mailboxen hackt,en dan berichten op mijn pagina zet,dat mijn vrouw een slet is. En dan bericht in het engels,bij nabestaanden plaats.

Zo beste,get a life,look in the mirror,en leave me alone.Willen jullie bewijzen door middel van emails hebben,dat kan,ik heb alle bewijzen in mijn handen.
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door Cas »

vuurpijl schreef:Goedenmorgen,

Vandaag zal ik jullie allemaal eens uit wakker schudden. Ieder van jullie doet zich hier voor als nette heren,maar hetw ordt eens tijd dat jullie jezelf een spiegel gaan voorhouden,en jullie eigen straat beginnen echoon te vegen
jij bent dus die 'yuppie' waarover men het heeft, respect dat je reageert, al had ik meer respect gehad voor iemand die dat met zijn eigen naam deed.
Een heer Wilms,die met een metaaldector zoekt op voormalige slagvelden.
Ik snap de relevantie niet in de context met het verhaal van oplichting, maar goed. Volgens mij is zoeken met een metaaldetector niet verboden tenzij lokaal aangegeven (omgeving Arnhem enz). Verduidelijk even waar deze zin relvant is voor het verhaal dat over yuppie wordt verteld.
Een heer,die zegt dat hij € 60,00 betaald heeft voor foto's. Wel hij heeft zijn geld teruggekregen. Daarbij verteld hij niet dat hij dreigemails gestuurd heeft,met de tekst "wanneer ik je tegenkom,ben je voor mij".
Daarnaast wou hij eerst in plaats van € 60,00,€ 75,00 terug betaald hebben.
Waarom wilde deze meneer € 75 hebben ?

Heb je aangifte van bedreiging gedaan ?
EEn verening,averenigde adoptanten van Margraten,die een lid in hun vereniging heeft,die probeerde mij eerst copies uit hun database te verkopen,en naderhand bedreigde met de tekst, "je dagen zijn geteld".,dit is tevens op Facebook toendertijd gezet.
Welke stichting precies, er zijn er meerdere ? Heb je melding bij het bestuur gedaan ?
Een voorzitter,die opeens een dialoog met mij wou,en mij al bij het begin van de vereniging,gevraagd heeft om aan hun database te werken,maar geen beveiliging voor de database wou.
Kan een overwogen keuze zijn, maar goed is de voorzitter hier ook lid ? Anders zie ik de context niet met het topic niet ?

Een database met vele fouten,maar hier mag niks over gezegd worden.Wel wil je een database maken,doe dan eerst eens goed onderzoek.


Database wordt regelmatig aangepast, veel gegevens zijn ook niet juist, maar worden met hulp van adoptanten en familieleden aangevuld. Maar goed,waar is de relevantie met dit topic ?
Foto's in de database,van een graven die compleet zijn opgetuigd en behangen met een helm en medailles. Zogenaamd in overeenstemming met nabestaanden. Het lijken we kerstbomen.(Dit alles heeft niets met respect te maken).
Daar kunnen meningen over verschillen, maar goed ieder zijn mening, wat is de relevantie met dit topic ?
Eeen secretaris,die verteld,dat nabestaanden alleen mogen kijken,en geen klachten of opmerkingen mogen hebben wanneer er onvolledigheden of onjuistheden in hun database staan.
Aardige beschuldiging aan het adres van deze secretaris, m.i. niet juist, zie mijn opmerking onder de quote van de onjuiste database. Ik heb in de praktijk iets anders meegemaakt, maar goed relevantie met dit topic ?

Dit zal dan over Jasper van Haren gaan gok ik, heb ik alleen maar positieve ervaringen mee en met mij enkele anderen.

EEn stichting,die foto's zogenaamd bestempeld als zijn Begraafplaats,Margraten,waar zwarte soldaten in ontbloot bovenlichaam,graven delven onder palmbomen.(Complete onzin).
Die wil ik dan graag zien met bronvermelding, maar goed relevantie met dit topic ?

Een heer die voorzitter is zich bezig houdt met de adoptie van de graven in Brunssum,die een etalgepop op de begraafplaats zet,compleet met Uniform,zogenaamd ter vermaak van de gehandicapten.
En deze heer,weet me wel te bereiken als hij foto's nodig heeft voor zijn website,en zegt ik ben niet te vertrouwen,maar wel uitnodigen stuurt.
Persoonlijke vete met Ruud Scholten ?
Jullie,wilen liever iemand geloven,die probeert al mijn bezittingen te verkwanselen,en zicht wederom over mijn rug te verrijken. Daarnaast mij meerdeer malen bedreigt. Mij nu overal probeert zwart te maken,met allerlei schunnige leugens.
Als de heer,die bij menheer John de Wilde op visite geweest is,al deze onzin gelooft. wordt het tijd dat hij zijn ogen eens opent. In plaats van een geboren grove,gemene insect aan te horen. Iemand die software besteld op mijn naam,geprobeert heeft om verzekeringsgeld achter te houden,maar pas na te horen,dat ik de politue,de verzekering en de belasting zou inschakelen,besloot eieren voor zijn geld te kiezen,en het geld op mijn rekening te storten. En nu verteld dat hij niet weet hoe hij mij kan bereiken,terwijl ik verschillende dreigemails heb. Met de tekst : Als je verhaaltjes gaat vertellen,breek ik je af tot op het bot".Een email met de tekst ik ga nu niet meer dreigen,maar ga mijn dreigementen waarmaken".
Mijnheer was nooit deel van wargravessittard.org. Wel er zijn foto's dat hij aanwezig is bij een herdenking in Sittard,bij een uitnodiging in België.
EEn heer,die 2 van mijn mailboxen hackt,en dan berichten op mijn pagina zet,dat mijn vrouw een slet is. En dan bericht in het engels,bij nabestaanden plaats.

Zo beste,get a life,look in the mirror,en leave me alone.Willen jullie bewijzen door middel van emails hebben,dat kan,ik heb alle bewijzen in mijn handen
Pas op met waar je iemand van beschuldigt, smaad en laster is iets dat niet lichtelijk op te vatten is en zeker niet zomaar openbaar gemaakt moet worden zonder enige bewijs.

Maar goed beste Vuurpijl, wat je eigen naam dan ook zou mogen zijn,

Het topic gaat over iemand die anderen op marktplaats dingen verkoopt die niet blijken te zijn wat ze zouden moeten zijn of niet geleverd krijgen waarvoor ze betaald hebben. Daar ga je niet op in, in tegendeel een aantal mensen wordt aangevallen door jou met beschuldigingen (waar of niet waar laat ik het midden), waardoor je bericht gevuld is met een emotioneel betoog over zaken die eigenlijk niet relevant zijn aan het topic.

Maar goed hoe kom je eigenlijk om je hier te registreren en juist op dit topic te reageren, heb je je zelf gegoogled ? (nieuwgierigheid)

In mijn boekje is iemand onschuldig tot het tegendeel is bewezen en ik beide kanten van het verhaal heb mogen horen.

Je mag als je dat wil (op een nette manier) mij contacteren via PB als je dat liever hebt

Groet

Cas
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door uniformverzamelaar »

Indien er een vete is tussen bepaalde personen en daar zijn beschuldigingen geuit dat ze dan naar de politie stappen en niet uitvechten op een forum.
Maar, vuurpijl, als je als verkoper in de fout gaat, moet je ook op de blaren durven zitten en je fout herstellen of rechtzetten zonder daar veel tamtam over te maken.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
vuurpijl
Lid
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:03

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door vuurpijl »

Een beschuldiging van iemand die zegt dat hij is opgelicht voor € 60,oo,is geheel ten onrecte,dit is inmiddels al enkele weken geleden rechtgezet. Alleen deze heer,weet niet van ophouden.
En naar de politie stappen wanneer er bedreigingen zijn geuit,helaas tot mijn verbazing als Nederlands Staatsburger,wordt er niets aan gedaan.
Enige suggesties,hoe te handelen.
Er wordt zomaar door een persoon gegooid met privegegevens,over welke bankrekeningen,en de bedragen dat deze bankrekeningen hebben. Daarnaast wordt er spullen op mijn naam besteld,met mijn inloggegevns.
Enige suggestie hoe nu verder te handelen ?
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste.

Wij kunnen enkel afgaan wat er op het forum wordt geschreven.
De leden van dit forum vragen aan niemand om leugens te posten, want vroeg of laat keert dat toch tegen zich.

Ik zou U toch aanraden om met de mails en de bewijzen die je hebt naar de politie te stappen en eisen dat ze een onderzoek instellen.

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar als zoiets gebeurd in België dat de politie een onderzoek weigert na het neerleggen van een klacht. Kan zich altijd wenden tot Commité P. Dit is een orgaan dat de werking van de politie in België controleert.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
vuurpijl
Lid
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:03

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door vuurpijl »

Ik zal je vandaag of morgen de bewijzen hier publiceren,en ga er vanuit dat dit topic dan ook compleet gesloten wordt.
En verbaas u niet over de bewijsvoering,die ik hier ga publiceren,hopelijk,wordt dan het een en ander duidelijk
Gesloten