Vlag, 28 jaar geleden gekocht in normandie

Vaststellen van echtheid en de waarde van geallieerde militaria
Plaats reactie
cheryl
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2016, 09:52

Vlag, 28 jaar geleden gekocht in normandie

Bericht door cheryl »

Amerikaanse vlag, 28 jaar geleden gekocht in normandie, d-day gerelateerd, 48 sterren, hersteld schotgat, scheurtjes aan einde van vlag. Is er te achterhalen of er een verhaal achter zit?
20160827_112717.jpg
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Vlag, 28 jaar geleden gekocht in normandie

Bericht door johan willaert »

cheryl schreef:Amerikaanse vlag, 28 jaar geleden gekocht in normandie, d-day gerelateerd, 48 sterren, hersteld schotgat, scheurtjes aan einde van vlag. Is er te achterhalen of er een verhaal achter zit?
20160827_112717.jpg
Met die info??? Neen...
29th Let's Go!!!!!
cheryl
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2016, 09:52

Re: Vlag, 28 jaar geleden gekocht in normandie

Bericht door cheryl »

Ok, toch bedankt voor het reageren. Dan zoek ik er een mooi plekje voor. Ik ga zelfs binnenkort naar normandie, misschien kan ik het daar vragen.
Swan
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 jun 2016, 20:15

Re: Vlag, 28 jaar geleden gekocht in normandie

Bericht door Swan »

Je had beter die vraag gesteld 28 jaar geleden waar je hem gekocht hebt. Nu ga je daar nooit achter komen waar deze vlag vandaan komt.
cheryl
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2016, 09:52

Re: Vlag, 28 jaar geleden gekocht in normandie

Bericht door cheryl »

Haha, ik heb hem uiteraard gekregen van een oud tante, als ik hem zelf had gekocht had ik dat wel nagevraagd, ben niet helemaal simpel ;)
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Vlag, 28 jaar geleden gekocht in normandie

Bericht door earlymb »

Militaire vlaggen waren nog wel eens gemarkeerd aan de linker zijde van de vlag (aan de kant van de vlaggenmast). Ook van civiele vlaggen staat daar nog wel eens een stempel van de maker, kijk maar eens of er nog iets van te zien is.
cheryl
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2016, 09:52

Re: Vlag, 28 jaar geleden gekocht in normandie

Bericht door cheryl »

Bedankt voor de respons! Helaas is er op mijn vlag niets te vinden, jammer,was een leuke leidraad geweest
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4872
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Vlag, 28 jaar geleden gekocht in normandie

Bericht door asjemenou »

Het is sowieso een mooie vlag.
Zoals al eerder vermeld kun je eigenlijk niets achterhalen over de vlag zolang je deze niet van de oorspronkelijke eigenaar zelf hebt. Dat de vlag "ergens in Normandië" is gekocht zegt daarom ook niets. Ik heb in WOII souvenierwinkeltjes (en niet alleen in Normandië) wel meer WOII objecten gezien die absoluut geen WOII aanmaak konden zijn.
Een bekende uitspraak van militaria verzamelaars is dan ook; "Buy the item, not the story". Anders gezegd, weet wat je koopt, doe onderzoek en laat je niet leiden door het verkoperspraatje.
Wat wel over de vlag te vertellen is, is dat deze in de periode van 4 juli 1912 tot 3 juli 1959 de officiële vlag van de Verenigde Staten van Amerika was. De vlag zal dus van voor 1959 zijn. Nogmaals het is een mooie vlag maar uitermate bijzonder lijkt mij de vlag niet.
Een "Stars and stripes" met 49 sterren is daarentegen wel wat zeldzamer. :wink:
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie