Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door asjemenou »

Beste Vuurpijl,

Voordat je je bewijsvoering op dit forum gaat publiceren wil ik je graag wijzen op de forumregels; viewtopic.php?f=16&t=76 .
Dit forum is niet bedoelt om ruzies uit te vechten. Dit soort meningsverschillen worden dan ook buiten het forum om besproken en opgelost.
Dit topic is gestart vanwege een oplichting. De persoon die schuil gaat achter het pseudoniem "Yuppie" adviseer ik dan ook om dit misverstand via een PB of buiten het forum om op te lossen met de betrokkene.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door Ivo Wilms »

Ik had eigenlijk voorgenomen om hier niet op te reageren, want het niveau van dhr. De Wilde is weer gekelderd tot een nieuw dieptepunt, maar allez...
vuurpijl schreef:Een heer Wilms,die met een metaaldetector zoekt op voormalige slagvelden.
Ik weet niet waarom je één van mijn hobby's/onderdeel van mijn werk erbij pakt, en ik snap de relevantie met jouw wanstaltige oplichtingspraktijken ook niet, maar voor de gebieden waar ik detectieonderzoek verricht heb ik gewoon toestemming. Ik begrijp ook niet wat je met deze opsomming wilt bereiken. Is dit een poging om jouw moreel verwerpelijke bezigheden te vergoelijken, omdat anderen in jouw ogen ook fout bezig zijn? Geef eens inhoudelijk antwoord op de vraag waarom je mensen moedwillig aan het oplichten bent, i.p.v. met het vingertje naar anderen te wijzen en in de slachtofferrol te kruipen. Ik weet niet waar je het lef vandaan haalt om hier deze zielige vertoning op te voeren, terwijl je jezelf ligt te verrijken over de ruggen van gesneuvelden... :r Ga je schamen. Er is inmiddels een hele waslijst met mensen die behoorlijk negatieve ervaringen met jou hebben, maar volgens jou ligt dat dus in alle gevallen aan de ander. Misschien moet je toch eerst zelf eens goed en lang in die spiegel kijken waar je het over hebt...
asjemenou schreef:Beste Vuurpijl,

Voordat je je bewijsvoering op dit forum gaat publiceren wil ik je graag wijzen op de forumregels; viewtopic.php?f=16&t=76 .
Dit forum is niet bedoelt om ruzies uit te vechten. Dit soort meningsverschillen worden dan ook buiten het forum om besproken en opgelost.
Dit topic is gestart vanwege een oplichting. De persoon die schuil gaat achter het pseudoniem "Yuppie" adviseer ik dan ook om dit misverstand via een PB of buiten het forum om op te lossen met de betrokkene.
Er valt niks meer op te lossen met deze persoon. Meneer blijft liegen over zijn bezigheden, terwijl er stapels bewijzen zijn (mijn eerste bericht spreekt toch al boekdelen, me dunkt). Het is me inmiddels ook wel duidelijk geworden dat meneer niet voor rede vatbaar is. De zaak ligt ondertussen al een tijdje bij de politie (ik heb aangifte van oplichting gedaan) en ik adviseer eenieder die door dhr. De Wilde is opgelicht en dit leest dan ook om aangifte te doen. Dat kan heel makkelijk en snel online: https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... gifte-doen Er is een dossier in de maak, dus hoe meer aangiftes er binnenkomen des te sneller de zaak wordt opgepakt. Jammer om te lezen dat er - ondanks dit topic - nog steeds mensen bedonderd worden.

Ik wil de forumstaf tot slot met klem verzoeken om dit topic niet te sluiten, want dat is precies wat dhr. De Wilde wil: de boel opstoken en mensen uit de tent proberen te lokken, zodat het topic gesloten wordt en meneer weer in alle rust verder kan met zijn praktijken. Dit blijkt ook wel uit zijn laatste reactie:
vuurpijl schreef:Ik zal je vandaag of morgen de bewijzen hier publiceren,en ga er vanuit dat dit topic dan ook compleet gesloten wordt.
Dit is ook bij een vorig topic gebeurd, dat ik ondertussen nog heb gevonden: viewtopic.php?f=89&t=30048 Het moet niet zo zijn dat over zes maanden of over een jaar wéér iemand een nieuw topic hoeft te openen voor de zelfde reden. Er zal een einde moeten komen aan deze praktijken en de beste manier is om iedereen voor deze persoon te waarschuwen. Misschien kan er wel een sticky van dit topic worden gemaakt?
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door Kugelblitz »

asjemenou schreef:Beste Vuurpijl,

Voordat je je bewijsvoering op dit forum gaat publiceren wil ik je graag wijzen op de forumregels; viewtopic.php?f=16&t=76 .
Dit forum is niet bedoelt om ruzies uit te vechten. Dit soort meningsverschillen worden dan ook buiten het forum om besproken en opgelost.
Dit topic is gestart vanwege een oplichting. De persoon die schuil gaat achter het pseudoniem "Yuppie" adviseer ik dan ook om dit misverstand via een PB of buiten het forum om op te lossen met de betrokkene.
Daar schaar ik mij achter :!:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door uniformverzamelaar »

Als ik het goed begrijp ;

Mag men dit niet meer posten als je "geklikt" wordt op een of andere site of beurs ?

Want daar gaat het in feite toch over in dit topic. Of ben ik daar mis in ?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
jappieyo
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mei 2008, 15:07

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door jappieyo »

Beste heren,

Cas heeft het prima verwoord, en onze stichting heeft allang afstand genomen van de woorden van deze wilde vuurpijl ( :lol: )

Ik kan als bewijsvoering laten zien wat voor persoon dit is, en dan zelf gaan klagen over dat men hem zou bedreigen, ...dan is er echt iets niet in orde in de bovenkamer van de heer de Wilde, die meerdere namen heeft op dit forum zag ik. Het is ook niet raar dat hij onder meerdere schuilnamen communiceert, want deuren gaan eerder dicht dan open als hij zijn eigen naam vermeld.
Yuppie ) Rekeningnr. NL87 ABNA 0464 7957 37
tnv. JAN J.M. de Wilde
Spearhead ) Rekeningnr. NL76 SNSB 0924 9940 88
tnv. JAN J.M. de Wilde te Sittard
Mustang1944 ) Rekeningnr. NL76 SNSB 0924 9940 88
tnv. JAN J.M. de Wilde te Sittard
Veelzeggend dat je onder meerdere namen items probeert te verkopen....

De leugens die hier staan, zijn precies in de trend zoals deze persoon altijd communiceerde. Ik lees hier weer hoe alles compleet verdraaid wordt, en kan alleen maar medelijden hebben met deze persoon, hoewel....aandacht kan voor hem als prettig ervaren worden, zelf negatieve aandacht. Ik denk dat we ook eens moeten kijken naar de zaken die hier door hem vermeld zijn, want er staan nu 100 % leugens en broodje aap verhalen op dit forum, wat we eigenlijk niet moeten en kunnen accepteren. Het is ook vervuiling voor de mensen die het juiste willen doen en het beste met elkaar voor hebben.

Ik heb met eigen ogen gezien hoe hij foto's, die ik persoonlijk heb gekregen van familie, op zijn facebook plaatste met heel groot "Copyright Jan de Wilde" er doorheen, terwijl ik persoonlijk de foto's heb gehad en in overleg met familie online heb gezet, iedereen mocht er gebruik van maken, en dan presteert hij het om er een persoonlijke copyright doorheen te zetten. Pas na klachten vanuit Amerika aan zijn adres, werd het verwijderd.

Zo heb ik vele voorbeelden inclusief ook nog bedenkelijke (en dat zeg ik netjes) communicatie waarmee het duidelijk is hoe hij in elkaar zit en dat het nu dus goed is dat we elkaar waarschuwen voor deze persoon. Wat ik nu net aangeef, is pas een klein voorbeeld wat deze man allemaal klaarspeelt, en dit doet zonder blikken en blozen alsof het normaalste zaak van de wereld is. Spreek je hem erop aan, dan ontploft hij. Maar andersom een waslijst van totaal inhoudsloze klachten hier op het forum gooien, die gewoonweg niet kloppen, en dan zeg ik nog niks over de leugens die nu naar voren komen.
Een database met vele fouten,maar hier mag niks over gezegd worden.Wel wil je een database maken,doe dan eerst eens goed onderzoek.
Eeen secretaris,die verteld,dat nabestaanden alleen mogen kijken,en geen klachten of opmerkingen mogen hebben wanneer er onvolledigheden of onjuistheden in hun database staan.
Ongeloofelijk..Geen woorden voor, en schandalig, maar ik dank Cas voor zijn weerwoord.
Ik kijk uit naar de bewijsvoering die hij denkt te hebben!

Daar laat ik het voor nu bij.


Met vriendelijke groet,

Jasper van Haren
Secretaris verenigde adoptanten Amerikaanse oorloggraven
Fields of Honor database
Laatst gewijzigd door jappieyo op 02 sep 2016, 08:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door Cas »

Ongeloofelijk..Geen woorden voor, en schandalig, maar ik dank Cas voor zijn weerwoord
Dank Jasper, ik draag de Fields of Honor database een warm hart toe, evenals alles wat met de adoptie te maken heeft (zie mijn onderschrift, dat zijn er vier van de negen.)

Overigens heeft Vuurpijl via pb naar mij toe gereageerd, op een nette manier (mag ook gezegd worden). Ik ga echter geen oordeel vormen omdat ik niet alles ken en de heer de Wilde niet persoonlijk ken, ik twijfel echter wel aan zaken die gesteld worden (o.a. over de database)

Daarnaast wil ik wel opmerken dat als je bij een koop waar je niet tevreden over bent, de koop uiteindelijk op een nette manier is opgelost, geld terug en goederen terug, je geen recht van spreken hebt. Je hebt er immers geen nadeel van. Dat je geen zaken meer wil doen met zo'n iemand, vooruit, maar daar moet het dan ook bij blijven qua opmerkingen.
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
RvL
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 aug 2016, 20:36
Ontvangen: 1 keer

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door RvL »

Verwacht eigenlijk toch nog wel een reactie van meneer De Wilde met bewijzen.
Gebruikersavatar
Kevinbes
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 03 jan 2015, 15:51
Locatie: Achterhoek

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door Kevinbes »

RvL schreef:Verwacht eigenlijk toch nog wel een reactie van meneer De Wilde met bewijzen.
Hij is verbannen
Always be happy!! :)
jappieyo
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mei 2008, 15:07

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door jappieyo »

Is hij echt verbannen?
Graag nadere uitleg, indien mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Jasper van Haren
Fields of honor database
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4839
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door patrickh »

jappieyo schreef:Is hij echt verbannen?
Graag nadere uitleg, indien mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Jasper van Haren
Fields of honor database

viewtopic.php?f=16&t=110&p=510865#p510865
RvL
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 aug 2016, 20:36
Ontvangen: 1 keer

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door RvL »

Vreemde gang van zaken. Dus als iemand zijn inloggegevens kwijt is, is het niet mogelijk om een nieuw account aan te maken?
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door Bert-Jan »

RvL schreef:Vreemde gang van zaken. Dus als iemand zijn inloggegevens kwijt is, is het niet mogelijk om een nieuw account aan te maken?
Dan stuur je een mailtje. En leg je uitvwat er aan dd hand is
bollen
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2016, 18:05

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door bollen »

hallo
ten eerste wil ik u mededelen dat ik dit zeer erg betreur deze man is familie althans dat dacht ik
maar toen ik dit las schaamde ik me voor wat hij allemaal heeft gedaan wat ik weet is dat hij pas getrouwd is
met een amerikaanse hij woont er nu ook voorlopig voor 5 jaar heb ik begrepen hij heeft geen werk mag ook niet met een verblijfs vergunning
ik vraag me af of zijn vrouw dit allemaal weet want hij wordt zover ik weet nu onderhouden door zijn vrouw
en misschien nog ddor zijn oplicht praktijken ik wou dit even kwijt nogmaals ik vind het schandelijk

m.v.g. bollen
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Oplichter Marktplaats - 'yuppie'

Bericht door Proos »

De betreffende persoon is verbannen (om een andere reden dan dit topic). Ik sluit daarom ook dit topic, aangezien persoon zich niet kan verweren alhier. Er is daarnaast voldoende over gezegd. Het conflict is verder is voor buiten dit forum.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gesloten