Luger p08 (repro)

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robbert1976
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:02
Locatie: Den helder

Luger p08 (repro)

Bericht door Robbert1976 »

Heb deze vorig jaar aangeschaft bij het museum van la gleize !!

Ziet er echt uit en is qua gewicht ook hetzelfde als een orgineel, wil hem gaan gebruiken voor me display !

Ze hadden daar toen ook een mp40 repro te koop was bijna niet van echt te onderscheiden !
Bijlagen
IMG_2464.JPG
IMG_2463.JPG
GLUCK AB.....
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Luger p08 (repro)

Bericht door racefiets »

Leuk ding, is alleen zwaar verboden in Nederland.
Gebruikersavatar
senders221
Lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 09 jul 2014, 16:04
Locatie: Noord-Brabant

Re: Luger p08 (repro)

Bericht door senders221 »

Heel erg leuk en mooi allemaal maar zoals aangegeven: VERBODEN in Nederland!
Geïnteresseerd in Duitse militaria gerelateerd aan 's-Hertogenbosch en omgeving
712.Infanterie Divison (GR.732 & G.R 745 & Füs. Batl. 712 & Art. Regiment 1712)
59.Infanterie Division (GR.1034 & GR.1035 & GR.1036)
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Luger p08 (repro)

Bericht door Erik »

Misschien even ten overvloede een wat langer citaatje, te vinden op https://www.politie.nl/themas/nepvuurwapens.html
de politie schreef: Inhoudsopgave

Zijn nepvuurwapens verboden?
Zijn er uitzonderingen?
Wat doet de politie tegen nepvuurwapens?
Mag ik een airsoftwapen bezitten?
Welke straf krijg ik als ik met een nepvuurwapen rondloop?
Links

Zijn nepvuurwapens verboden?

Nepvuurwapens die lijken op echte vuurwapens zijn verboden. De wapenwetgeving verbiedt deze nepvuurwapens omdat ze dreigend kunnen overkomen.

Zijn er uitzonderingen?

Zoals vastgesteld in de Europese speelgoedrichtlijn die van kracht is in Nederland, is verkoop en bezit van speelgoedwapens die voorzien zijn van een CE-markering (op de verpakking en op het item zelf) toegestaan. Het is echter verboden deze wapens bij u te hebben in publieke ruimtes, zoals op straat, in winkelcentra, openbare gebouwen en scholen. Omdat ze dreigend overkomen en aangezien kunnen worden voor echte wapens, met alle gevolgen van dien. Houd ook bij gebruik binnenshuis rekening met toeschouwers van buiten die u kunnen zien en een verkeerde indruk kunnen krijgen.

Wat doet de politie tegen nepvuurwapens?

De politie zorgt voor veiligheid in de maatschappij en van haar mensen. Als een nepvuurwapen niet van een echt vuurwapen te onderscheiden is, handelen agenten alsof het een echt vuurwapen betreft. In deze gevallen kan het voorkomen dat agenten iemand onder schot nemen. Het nepvuurwapen wordt in beslag genomen.

Mag ik een airsoftwapen bezitten?

Airsoftapparaten zijn veer-, gas- of luchtdrukwapens met een maximum schotkracht van 3.5 joules. Als u lid bent van de Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging (NABV) en u houdt zich aan de regels, is een airsoftwapen toegestaan. Maar ook hiervoor geldt dat het niet in publieke ruimtes gebruikt mag worden.

Welke straf krijg ik als ik met een nepvuurwapen rondloop?

Als u met een nepvuurwapen rondloopt dat geschikt is om iemand mee te bedreigen, dan is dat een misdrijf. U kunt er een maandenlange gevangenisstraf voor krijgen of een geldboete die kan oplopen tot meer dan € 20.000. Als u met een goedgekeurd speelgoedwapen voor een dreigende situatie zorgt, dan is dat een overtreding. De straf die hierop staat is ook hoog, de boete loopt in de duizenden euros. Meer weten over boetes? Bekijk het boeteoverzicht van het Openbaar Ministerie.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Luger p08 (repro)

Bericht door racefiets »

Varhaaltje klopt alleen niet helemaal. Speelgoed is uitgezonderd en dar mag ke gewoon mee spelen in de openbare ruimte. Wettelijk mag je er zelfs mee in een bank spelen. Of het slim is in een compleet ander verhaal maar verboden is het zeker niet.
Gebruikersavatar
Robbert1976
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:02
Locatie: Den helder

Re: Luger p08 (repro)

Bericht door Robbert1976 »

Een maat van me is politieagent en heb hem om info gevraagd ben bezig om een verlof ervoor te krijgen dus daar word aan gewerkt !!

Kunnen we weer ontopic en dat is wat we ervan vinden
GLUCK AB.....
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Luger p08 (repro)

Bericht door racefiets »

Ik kan je nu al vertelln dat een verlofvervoor krijgen niet mogelijk is. Zelfs als wapenverzamelaar met alle vergunningen is het moeilijker om een replica aan te schaffen dan om je papieren te regelen voor volautomaten.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Luger p08 (repro)

Bericht door Erik »

racefiets schreef:Varhaaltje klopt alleen niet helemaal. Speelgoed is uitgezonderd en dar mag ke gewoon mee spelen in de openbare ruimte. Wettelijk mag je er zelfs mee in een bank spelen. Of het slim is in een compleet ander verhaal maar verboden is het zeker niet.
Dat verhaal is nog niet helemaal rond. Er is nu een boterharde leeftijd voor kinderspel vastgelegd: 14 jaar.
Als uit de situatie blijkt dat het duidelijk om een kinderspel gaat, gespeeld door kinderen, is het inderdaad 'vrij'. Van een jongen van zestien/zeventien, die het speelgoedpistool in de broekband draagt, kun je aannemen dat het niet om een kinderspel gaat en tik je 'm af.
Je krijgt dus de situatie "wanneer is de honkbalknuppel cat. IV en wanneer niet". Ofwel: omstandigheid regeert. Waarmee het in bepaalde omstandigheden wel degelijk verboden is! Verhaaltje klopt dus wel! Speelgoed is onder voorwaarden uitgezonderd. Wil hier ook even kijken naar de antwoorden van minJ&V op de vragen van een kaderlid, vrij vindbaar op internet.
De uitzonderingen gelden niet voor replica wapens. Het voorwerp moet voldoen aan de richtlijn speelgoed.
Zie ook de bepalingen t.a.v. de richtlijn speelgoed 2009/48/EG.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Luger p08 (repro)

Bericht door davy »

Robbert1976 schreef:Kunnen we weer ontopic en dat is wat we ervan vinden
Het zal bij mij hetzelfde zijn als bij veel verzamelaars: als het niet origineel is, komt het niet in de verzameling 8)
Anderen vinden dit wel kunnen, ieder zijn ding.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Luger p08 (repro)

Bericht door Erik »

Robbert1976 schreef:Een maat van me is politieagent en heb hem om info gevraagd ben bezig om een verlof ervoor te krijgen dus daar word aan gewerkt !!
Dat kon wel eens een lang werkje worden.
Die maat van jou heeft een meldingsplicht. Die weet dat een verlof voor een replica wapen (categorie I) niet mogelijk is dan behalve onder HEEL speciale omstandigheden. Jullie moeten wel hele goede vrienden zijn dat hij het risico loopt medeplichtig te zijn aan een misdrijf (kennisname van bezit van verboden goederen zonder melding)
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Luger p08 (repro)

Bericht door racefiets »

Erik, de Europese richtlijn kent geen leeftijdsgrens. Hoe gaat pappa anders het kadotje voor zijn zoontje aan schaffen?
De politieacademie schermt met die grens enkel is die nergens op gebaseerd. Europa zegt dat het speelgoed is en daar moet Nederland zich aan houden. En cat1 sub 7 gaat hem ook niet worden aangezien er ook vermeld ia dat CE speelgoed hier niet onder valt.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Luger p08 (repro)

Bericht door earlymb »

Ik geloof niet dat die Denix replicas dat CE-keurmerk hebben?
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Luger p08 (repro)

Bericht door Erik »

racefiets schreef:Erik, de Europese richtlijn kent geen leeftijdsgrens. Hoe gaat pappa anders het kadotje voor zijn zoontje aan schaffen?
Voor het 'dragen' is door MinJ&V wel degelijk de grens van 14 jaar vastgesteld en bekendgesteld. Dit blijkt uit de antwoorden van MinJ&V aan kamerlid Maroucech in 2015, vrij te lezen op internet. Uit mijn directe omgeving weet ik dat politie Armnhem deze leeftijdsgrens voor het dragen ook bekend gesteld heeft. Het betreft de NLD bepalingen t.a.v. de EUR speelgoed richtlijn. Boterhard, ja, dat klopt. Daar zijn we het met z'n tweeen wel eens denk ik ;-)
racefiets schreef:De politieacademie schermt met die grens enkel is die nergens op gebaseerd. Europa zegt dat het speelgoed is en daar moet Nederland zich aan houden. En cat1 sub 7 gaat hem ook niet worden aangezien er ook vermeld ia dat CE speelgoed hier niet onder valt.
Klopt. Het voorwerp rangeert niet onder de categorieen vermits duidelijk CE-gestempeld. De uitzondering hierop is de gedraging 'dragen' waar dus, zie bovenstaand, wel voorwaarden aan verbonden zijn. Het voorwerp is dus ongeveer (...) gelijkgesteld aan de artikel 18 1.a. RWM-wapens: geen wapen (meer) maar nog wel voor (af)dreiging geschikt.
Nationaliteiten mogen eigen voorwaarden verbinden aan EUR regelgeving dus dat is prima in orde. Nu alleen nog toegankelijk maken via wetgeving, want dat ontbreekt. Vandaar: boterhard!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
senders221
Lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 09 jul 2014, 16:04
Locatie: Noord-Brabant

Re: Luger p08 (repro)

Bericht door senders221 »

Robbert1976 schreef:Een maat van me is politieagent en heb hem om info gevraagd ben bezig om een verlof ervoor te krijgen dus daar word aan gewerkt !!

Kunnen we weer ontopic en dat is wat we ervan vinden
Verlof? Succes dat zal een lastig verhaal gaan worden maar goed. En idd wat te denken van de meldingsplicht die je maat de politie agent heeft... Je kunt beter lid worden van de NABV zodat je airsoft replica's in huis mag nemen. Een Luger is ook te vinden in een airsoft variant scheelt je een hoop gedoe en gezeik.. Al dien je je hierbij ook aan een aantal regels te houden. Maar je kunt ook de moeilijke weg bewandelen natuurlijk door verlof aan te gaan vragen..

Wat ik ervan vind? Niets speciaals.. niet origineel en voegt weinig toe aan een verzameling. Kan heel mijn muur volhangen met dit soort replica's maar voegt voor mij gewoon weg niets toe. Succes ermee!
Geïnteresseerd in Duitse militaria gerelateerd aan 's-Hertogenbosch en omgeving
712.Infanterie Divison (GR.732 & G.R 745 & Füs. Batl. 712 & Art. Regiment 1712)
59.Infanterie Division (GR.1034 & GR.1035 & GR.1036)
Plaats reactie