Nog een paar tracks wie helpt me welke alvast bedankt

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Nog een paar tracks wie helpt me welke alvast bedankt

Bericht door soldaat »

Heb nog een paar tracks kunnen krijgen maar weet nog niet welke heb het vermoede dat ze duits zijn maar ben niet zeker de maten zijn 32 cm lang 22cm breed wie me kan helpen graag ik verzamel ze en weet altijd graag welke wie het weet laat het me weten s.v.p alvast bedankt
Bijlagen
003.JPG
002.JPG
001.JPG
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Nog een paar tracks wie helpt me welke alvast bedankt

Bericht door Erik »

Waar komen ze vandaan?
Als je ze verzamelt, weet je toch wat je koopt? Welk onderzoek pleeg je zelf voordat je, ten einde raad, het forum opzoekt? En als jet het forum opzoekt, wat prima is, moet je toch met wat meer gegevens komen. Onderzoek plegen is één ding, zoekplaatjes en raadseltjes is een ander.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Nog een paar tracks wie helpt me welke alvast bedankt

Bericht door ammo »

Zijn geen Duitse tracks.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Nog een paar tracks wie helpt me welke alvast bedankt

Bericht door soldaat »

Erik schreef:Waar komen ze vandaan?
Als je ze verzamelt, weet je toch wat je koopt? Welk onderzoek pleeg je zelf voordat je, ten einde raad, het forum opzoekt? En als jet het forum opzoekt, wat prima is, moet je toch met wat meer gegevens komen. Onderzoek plegen is één ding, zoekplaatjes en raadseltjes is een ander.
ik heb ze zelf van een chauffeur was een pool hij had ze van een boer die ze had gevonden met de grond bewerken voor de rest heb ik hier helaas weinig info over de rest van de tracks van mijn verzameling weet is de herkomst wel van dit zijn namelijk allemaal eigen bodemvondsten en zou alleen graag willen weten waar ze van zijn dit vind ik gewoon interessant en weet ook dat op dit forum best wat kenners op zitten die dat wel kunnen weten
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Nog een paar tracks wie helpt me welke alvast bedankt

Bericht door ammo »

Ik zou het boek Panzerketten kopen.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Nog een paar tracks wie helpt me welke alvast bedankt

Bericht door soldaat »

ammo schreef:Ik zou het boek Panzerketten kopen.
ok bedankt voor de tip kende het boek nog niet
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Nog een paar tracks wie helpt me welke alvast bedankt

Bericht door ammo »

soldaat schreef:
ammo schreef:Ik zou het boek Panzerketten kopen.
ok bedankt voor de tip kende het boek nog niet
Graag gedaan , ik heb het boek zelf ook .
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Nog een paar tracks wie helpt me welke alvast bedankt

Bericht door soldaat »

ammo schreef:
soldaat schreef:
ammo schreef:Ik zou het boek Panzerketten kopen.
ok bedankt voor de tip kende het boek nog niet
Graag gedaan , ik heb het boek zelf ook .
Ben je zelf ook verzamelaar van tracks en tankonderdelen?
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Nog een paar tracks wie helpt me welke alvast bedankt

Bericht door ammo »

Alleen als ik het zelf vind of als het bij mij in de buurt word gevonden.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Nog een paar tracks wie helpt me welke alvast bedankt

Bericht door soldaat »

ammo schreef:Alleen als ik het zelf vind of als het bij mij in de buurt word gevonden.
Ja zelf vinden is het beste daarom zijn mijn tracks voor de rest eigenlijk allemaal zelf gevonden deze kwamen me per toeval in de hand en zijn dus niet zelf gevonden
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Nog een paar tracks wie helpt me welke alvast bedankt

Bericht door Erik »

soldaat schreef:... ik heb ze zelf van een chauffeur was een pool hij had ze van een boer die ze had gevonden met de grond bewerken ...
Oostblok dus. Van ammo begreep ik al "niet Duits" (hebben inderdaad niet die stijl) dus moeten we in na-oorlogse Oostblokvoertuigjes gaan denken! Inclusief landbouwmateriaal op ketting!
Eens zien: a-symmetrische tracks, zonder geleidetand(en), met een gripgat voor zo te zien een enkelvoudige sprocket. Loopvlakken voor dubbele loopwielen. Voertuig doet niet te wild want geleidetanden ontbreken. Landbouw?

Ik denk dat je het moet zoeken in de richting van half tracked voertuigen met overlappende loopwielen, waarbij de loopwielen getand zijn. Kan bijna niet anders bij dit type track zonder geleidetanden.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Nog een paar tracks wie helpt me welke alvast bedankt

Bericht door soldaat »

Ok bedankt vast heb de gene nog gesproken waar ik ze van heb ze zijn wel op een akker gevonden waar al ooit vaker oorlogsspul uitgekomen is maar heel veel meer info heb ik helaas niet misschien dat iemand het toch nog gaat zien
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Nog een paar tracks wie helpt me welke alvast bedankt

Bericht door asjemenou »

Vermoedelijke vindplaats van de track is Polen. Wat daar aan militaire rupsvoertuigen heeft rondgereden is veelal van Sovjet-Russische of Duitse makelij.
Duitse (militaire) makelij wordt al uitgesloten. Voor wat de Sovjet-Russische makelij betreft, ik herken er ook niets in.
Zoals Erik al vermeld, de track heeft geen geleidetand en slechts één gripgat. De meeste tracks van WOII-tanks zijn voorzien van één of twee geleidetanden. Het ligt voor de hand dat het om een lichter voertuig moet gaan.
De Sovjets (Russen) hebben een breed scala aan militaire rupsvoertuigen gefabriceerd maar veelal zijn deze tracks voorzien van geleidetanden.
Mocht je er toch achter komen waar de tracks van zijn laat het ons weten. We zijn benieuwd.
soldaat schreef:Ok bedankt vast heb de gene nog gesproken waar ik ze van heb ze zijn wel op een akker gevonden waar al ooit vaker oorlogsspul uitgekomen is maar heel veel meer info heb ik helaas niet misschien dat iemand het toch nog gaat zien
Dit is een uitspraak waar ik al een schuur vol van heb liggen. "Volgens zeggen is het daarvan of is het daar gevonden". Achter sommige objecten zitten de meest fantastische verhalen die je niet kan verifiëren.
Als je iets koopt, weet dan ook wat je koopt. Laat je niet misleiden door het verkoperspraatje.

Tot slot nog even een tip. Gebruik leestekens in je reactie. Voor de overige forumleden is dit prettiger lezen; http://www.beterspellen.nl/website/index.php?pag=28 .
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Nog een paar tracks wie helpt me welke alvast bedankt

Bericht door soldaat »

asjemenou schreef:Vermoedelijke vindplaats van de track is Polen. Wat daar aan militaire rupsvoertuigen heeft rondgereden is veelal van Sovjet-Russische of Duitse makelij.
Duitse (militaire) makelij wordt al uitgesloten. Voor wat de Sovjet-Russische makelij betreft, ik herken er ook niets in.
Zoals Erik al vermeld, de track heeft geen geleidetand en slechts één gripgat. De meeste tracks van WOII-tanks zijn voorzien van één of twee geleidetanden. Het ligt voor de hand dat het om een lichter voertuig moet gaan.
De Sovjets (Russen) hebben een breed scala aan militaire rupsvoertuigen gefabriceerd maar veelal zijn deze tracks voorzien van geleidetanden.
Mocht je er toch achter komen waar de tracks van zijn laat het ons weten. We zijn benieuwd.
soldaat schreef:Ok bedankt vast heb de gene nog gesproken waar ik ze van heb ze zijn wel op een akker gevonden waar al ooit vaker oorlogsspul uitgekomen is maar heel veel meer info heb ik helaas niet misschien dat iemand het toch nog gaat zien
Dit is een uitspraak waar ik al een schuur vol van heb liggen. "Volgens zeggen is het daarvan of is het daar gevonden". Achter sommige objecten zitten de meest fantastische verhalen die je niet kan verifiëren.
Als je iets koopt, weet dan ook wat je koopt. Laat je niet misleiden door het verkoperspraatje.

Tot slot nog even een tip. Gebruik leestekens in je reactie. Voor de overige forumleden is dit prettiger lezen; http://www.beterspellen.nl/website/index.php?pag=28 .
Wat de tracks betreft die heb ik niet gekocht maar gekregen omdat ik hem vaker geholpen heb dit had ik aangegeven in mijn topic. Mocht ik er achter komen wat het is laat ik het hier zeker weten, mocht er hier iemand achter komen hoor ik het ook nog zeker graag, nog bedankt vast voor de suggesties
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Nog een paar tracks wie helpt me welke alvast bedankt

Bericht door soldaat »

ben er tot nu toe nog niet achter gekomen nog effe een schopje naar boven
Plaats reactie