stuk gereedschap uit put spanner? wie kan het mij vertellen

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

stuk gereedschap uit put spanner? wie kan het mij vertellen

Bericht door soldaat »

Dit stuk gereedschap uit een put gehaald waar een luftwaffe eet bord bij lag, en een kachel maar ik heb op deze akker ook veel Engels en Amerikaans gevonden. Wie heeft een idee wat het kan ijn zelf heb ik een vermoeden dat het misschien voor tracks kan zijn maar weet het niet of dit zo is het deel is 72 cm lang met haken van 18 cm er aan alvast bedankt
Bijlagen
IMG-20170402-WA0018.jpg
IMG-20170402-WA0019.jpg
IMG-20170402-WA0020.jpg
IMG-20170402-WA0021 (1).jpg
IMG-20170402-WA0017.jpg
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: stuk gereedschap uit put spanner? wie kan het mij vertellen

Bericht door Erik »

Dat was mijn eerste gedachte ook: track assembly tool. Kan 'm alleen nergens weervinden!
Voor het samenstellen van tracks worden in de regel alleen simplexen gebruikt: een gereedschap met twee haken aan beiden kanten die middels een krig- of schoefmechanisme naar elkaar toe worden gebracht.
Het spannen van een rupsband gebeurt met het spanwiel: het gladde wiel aan de track.

Dus, weet het ook niet zo een-twee-drie! En toch komt het mij bekend voor!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: stuk gereedschap uit put spanner? wie kan het mij vertellen

Bericht door soldaat »

Erik schreef:Dat was mijn eerste gedachte ook: track assembly tool. Kan 'm alleen nergens weervinden!
Voor het samenstellen van tracks worden in de regel alleen simplexen gebruikt: een gereedschap met twee haken aan beiden kanten die middels een krig- of schoefmechanisme naar elkaar toe worden gebracht.
Het spannen van een rupsband gebeurt met het spanwiel: het gladde wiel aan de track.

Dus, weet het ook niet zo een-twee-drie! En toch komt het mij bekend voor!
ja die simplexen die ken ik deze heb ik ook een thuis liggen ook ooit gevonden maar deze word door meerdere mensen al gezegd komt me bekend voor maar tot nu toe kan het me niemand zeggenmaar wie weet we hebbn geduld. Alvast bedankt Erick
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: stuk gereedschap uit put spanner? wie kan het mij vertellen

Bericht door soldaat »

ik heb hem ondertussen op een paar plaatsen geplaatst maar wat Eric zegt er zijn meerdere mensen die het bekent voor komt maar nog niet kunnen zeggen wat het nou pressies, is maar wie weet komen we er nog achter
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: stuk gereedschap uit put spanner? wie kan het mij vertellen

Bericht door soldaat »

Krijg ook info binnen dat het voor een spoor gebruikt kan zijn voor rails te verplaatsen of te saboteren maar nog geen 100 procent uitsluitsel
Plaats reactie