Wie weet wat dit is?

Identificatie van munitie, waaronder ook bodemvondsten indien herkenbaar als munitie.
Plaats reactie
LtCol_Bo
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2016, 20:27

Wie weet wat dit is?

Bericht door LtCol_Bo »

Gisteren gevonden op site met diverse engelse .303 en 9mm patronen.
Bovenaan schroefdraad, koperen ring rondom. Gevuld met wittte substantie, krijtachtig.
Wie weet wat dit is?
Grtz, Bo.
Bijlagen
IMG_0386.JPG
IMG_0385.JPG
IMG_0384.JPG
IMG_0383.JPG
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Wie weet wat dit is?

Bericht door ammo »

2 cm flak granaatje, sprengranate leuchtspur.
Waarom neem je zoiets mee de springstof zit er nog in?
Is hier al zo vaak gezegd afblijven en de politie bellen, en zeker niet meenemen!!!
Nemo Me Impune Lacessit
LtCol_Bo
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2016, 20:27

Re: Wie weet wat dit is?

Bericht door LtCol_Bo »

Hallo ammo,

Dank voor t antwoord. Waarom ik t meeneem? Om uit te zoeken wat het is. Ik snap alle waarschuwingen en doe geen domme dingen. Het ding is van onder en boven open, zit geen ontsteker aan of slaghoedje, gooi t niet in het vuur en sla er niet met een hamer op. Je kunt natuurlijk altijd aanvoeren dat alles gevaarlijk is. Dan moet je thuis op de bank blijven zitten in een huis waar geen weg langs ligt, zonder stroom en maar hopen dat er geen vliegtuig op je valt :-)

Hoe komt het , als je me nog wil antwoorden, dat alleen het binnenwerk over is. Er zal toch een kop op de schroefdraad hebben gezeten etc?

Grtz.
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Wie weet wat dit is?

Bericht door Jan m »

Deze dingen staan erom bekent dat ze zeer instabiel zijn. Ik zoek zelf ook, maar wanneer ik twijfel of iets gevaarlijk is laat ik het altijd liggen. Fouten maken we allemaal, maar leer ervan ;)
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Wie weet wat dit is?

Bericht door racefiets »

LtCol_Bo schreef:Ik snap alle waarschuwingen en doe geen domme dingen.
Slepen met granaatjrs noem jij geen domme dingen?
Zo te zien heb je hem schoon gemaakt. Wat als er nog een sprengkapsel in had gezeten?
Hoe je het ook wend of keert het blijft een hele domme actie van je om dit soort zaken mee naar huis te nemen.
Plaats reactie