munt van zink met groot swastika aan een kant en getal 20 aan andere kant geen jaartal

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
morado
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2017, 00:02

munt van zink met groot swastika aan een kant en getal 20 aan andere kant geen jaartal

Bericht door morado »

Heb munt gevonden met aan een kant groot swastika en aan andere kant nr 20 verder geen jaartal of tekst?
Lowice
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:03

Re: munt van zink met groot swastika aan een kant en getal 20 aan andere kant geen jaartal

Bericht door Lowice »

Plaats dan een foto ?
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: munt van zink met groot swastika aan een kant en getal 20 aan andere kant geen jaartal

Bericht door asjemenou »

Hallo Morado,
Beter zou het zijn als je bij je vraag een foto van de munt plaatst. Het wordt anders zo'n quizvraag en het vergemakkelijkt de identificatie van de munt.
Als de munt van zink is dan lijkt het mij dat het om een Duitse WOII gedateerde munt gaat. Heb je hier al gekeken; https://www.catawiki.nl/catalogus/munte ... =na&view=g .
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
John8
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 jan 2014, 14:46

Re: munt van zink met groot swastika aan een kant en getal 20 aan andere kant geen jaartal

Bericht door John8 »

Er bestaan bij mijn weten niet direct munten van 20 Reichsmark of 20 Pfennig, ik vermoed dat het niet echt iets officieels zal zijn geweest. Misschien is de "munt" deel van een medaille, badge of dergelijk?

Foto zou inderdaad veel duidelijk maken
Plaats reactie