waffen ss camo parka

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

mooi verhaal...
incl de Parka :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik heb nog eens wat nagevraagd en gecontroleerd, en er blijkt tot nu toe nog geen enkele originele foto gevonden te zijn met dit soort parka's.

In de jaren '70 blijken er grote hoeveelheden van deze parka's (na)gemaakt te zijn en sindsdien misschien voor echt aangenomen?
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Nu ken ik niet zo veel van Duits/Italiaans maar onangs viel mij het volgende op:

OP de DVD 'From D-Day to Berlin', die allemaal kleurenbeelden bevat gedraaid door George Stevens is er een scene waarin ze soortgelijkeparka's dragen.
In de reportage in de Ardennen tonen ze eerst de Belgische vernielde huizen en daarna zie je Stevens met nog iemand voor een Jeep staan.
Op dat moment dragen ze allebei dergelijke parka's.....
Iemand die de DVD heeft moet de beelden daar maar eens stoppen.....

Ik zit mij al weken af te vragen wat ze daar dragen......

Johan
29th Let's Go!!!!!
sturmwehr
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jul 2004, 22:33
Locatie: Limburg

Bericht door sturmwehr »

antwerpx schreef:Ik heb nog eens wat nagevraagd en gecontroleerd, en er blijkt tot nu toe nog geen enkele originele foto gevonden te zijn met dit soort parka's.

In de jaren '70 blijken er grote hoeveelheden van deze parka's (na)gemaakt te zijn en sindsdien misschien voor echt aangenomen?

dit dacht ik dus ook al...en al eerder gehoord
Wij volgen het vaandel der leeuwen, door sikkel en hamer onteerd. Ons horen de komende eeuwen, te wapen, te wapen voor outer en heerd!
Plaats reactie