Mogelijk explosief circa 80 cm lang

Identificatie van munitie, waaronder ook bodemvondsten indien herkenbaar als munitie.
Sebasti@@n
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2017, 09:02

Re: Mogelijk explosief circa 80 cm lang

Bericht door Sebasti@@n »

viewtopic.php?f=75&t=36675

Een gietijzeren kabelmof van een communicatieverbinding uit de oorlog zou inderdaad kunnen , zie ook bovenstaand topic.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4871
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Mogelijk explosief circa 80 cm lang

Bericht door asjemenou »

Sebasti@@n schreef:@Asjemenou: Voor de duidelijkheid: het projectiel lag al aan de oppervlakte, kennelijk is het met het naastgelegen graafwerk daar terecht gekomen zonder dat de machinist het doorhad.
Uit je eerdere reacties kon ik niet opmaken of dat je het voorwerp zelf had opgegraven of niet. Ik heb je dus ten onrechte hiervan beschuldigd. Ik neem mijn woorden dan ook terug.

Of de gietijzeren kabelmof uit de oorlogsperiode stamt durf ik niet te zeggen. Het ligt er maar helemaal aan of waar deze is aangetroffen. Ik heb ze wel eens vervangen zien worden in een jaren vijftig gebouwde woonwijk.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Mogelijk explosief circa 80 cm lang

Bericht door patrickh »

Sebasti@@n schreef:Nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Jammer, ik had toch iets meer kennis verwacht op dit forum.

Dus toch wel kennis op dit forum, of niet :wink:
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Mogelijk explosief circa 80 cm lang

Bericht door Haplo »

Inderdaad een kabelmof.
Zie uitsparingen/ nokken aan de zijkant voor de bouten.
Mvg/Best regards, Sipke
Plaats reactie