Dealer/Verkoper Feedback

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Fahnenjunker »

Goede zaken gedaan met Nico Roelofs, twee kleinoden voor de wo1 sectie erbij!
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Nico Roelofs »

Fahnenjunker schreef:Goede zaken gedaan met Nico Roelofs, twee kleinoden voor de wo1 sectie erbij!
Ook vanuit mijn kant goede zaken met jou gedaan! :D
bertwijck
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 okt 2017, 17:23
Locatie: NL

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door bertwijck »

uniformverzamelaar schreef:Even waarschuwen. Op 2 augustus 2017 kocht ik bij Big M internetshop uit Ouddorp 50 kledinghangers met verbrede schouders. Maar tot op heden 25 augustus 2017 verder nog niets meer vernomen van deze Big M internetshop.
Anno 2017 kunnen consumenten ongedurig zijn, niet alle winkels werken 24 uur per dag hebben geen groot magazijn of beperkte voorraad. Niet elke webshop wil of is bol.com :)
Indien de aankoop bij een webshop betreft, dan hebben deze tot 30 dagen na betalen de gelegenheid om producten te leveren. En tot 14 dagen na de datum van kennisgeving/uw verzoek van restitutie, om het bedrag terug te betalen.
Verbeter de wereld begin dan eerst bij je zelf
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste vriend bertwijck

Denk dat je alles moet lezen wat ik daarover heb geschreven voordat je gaat beweren dat consumenten geen geduld meer hebben.
Nochtans beloven zij zelf een levering zowel in België als in Nederland binnen de 3 werkdagen. Als ze dit niet kunnen waarmaken moeten ze dit niet schrijven. Hebben ze deze niet in stock moeten zij de betaling er niet voor vragen anders is er iets mis met hun software of stockbeheer. Zij werken geen 24/24 maar aanvaarden wel bestellingen 24/24 h.

Ik kan u ondertussen zeggen dat er een levering (meer dan 30 dagen na bestel- en betaaldatum, na verschillende mails, telefonisch contact en een aangetekend)van 30 van de 50 is gedaan, maar zonder enige vorm excuses voor de niet volledige levering of de reden waarom het zo lang heeft geduurd.

Nu 15 oktober heb ik de resterende 20 nog steeds niet ontvangen. Ook eventueel het teveel betaalde bedrag is nooit terugbetaald.

De waarschuwing voor dit bedrijf is dan ook terecht.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door patrickh »

Goede zaken gedaan met Rutger, bedankt!
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door rutger »

patrickh schreef:Goede zaken gedaan met Rutger, bedankt!
Insgelijks!
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door D_Dutch »

Goede zaken gedaan met Uncle_Sam. :)
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door michiel01 »

omdat je aankoopfraude maar zelden ziet, hier een mooi voorbeeld:
JATSHADE <janetdolapo@gmail.com>
wo 1/11, 19:58

Hoi nogmaals,
Bedankt voor uw snelle reactie en ik waardeer ook uw product, ben een marine officer en ik ben momenteel op een boot cruise en ik koop dit als een cadeau voor mijn vriend, ik wil het een verrassings cadeau maken voor mijn vriend en laat niemand iets over het cadeau weten tot ze geleverd worden ...... Dus ik wil dat je me gerust stelt dat je item in goede staat is zoals je hebt beschreven. Ik kan alleen via PayPal betalen. Dus alsjeblieft, neem dan onmiddellijk terug naar me, zodat ik met de betaling kan doorgaan en nadat de betaling is gedaan.
Als u geen paypal account hebt, kunt u eenvoudig een account op hun website zetten op www.paypal.com en terugkomen naar mij met uw PayPal-e-mail ID, dit is wat ik nodig heb om de betaling uit te voeren.
- Ophaalplaats
- Uw PayPal EMAIL ID om betaling te maken
- Uw eindprijs:
Ik heb een ophalen agent die eromheen komt om het onmiddellijk na betalingen op te halen ....... Stuur me alstublieft een PayPal Money Request nu, zodat ik onmiddellijk betaling kan doen.

Ik kijk ernaar uit u snel te horen
bedankt
de truc die men toepast is;
"het geld wordt overgemaakt" daar krijg je dan een mailtje van (fake uiteraard) maar of je dan een aanbetaling van een X-bedrag voor de koerier wilt overmaken, uiteraard met een ontraceerbare methode.
je geld bent je kwijt en de betaling die "is gedaan" bleek toch niet echt.

Dit pareltje kwam van 2dehands.be
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door patrickh »

Bedankt voor de tip. Maar eerlijk gezegd, als ik zo een verhaal lees kap ik er sowieso al mee. Alleen al die rompslomp.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door michiel01 »

patrickh schreef:Bedankt voor de tip. Maar eerlijk gezegd, als ik zo een verhaal lees kap ik er sowieso al mee. Alleen al die rompslomp.
Uiteraard! heb er toch ook zeker even hard om moeten lachen, maar schijnbaar trappen er toch een hoop mensen in. Omdat dit pas de tweede keer dat ik het bij mezelf tegenkwam, vond ik het wel de moeite waard te delen.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door asjemenou »

Dit soort frauduleuze e-mails (phishing) moet je niet plaatsen op een social media of op een forum zoals deze. Mogelijk kijken de oplichters mee. Beter is het om de website 2dehands.be hierover te berichten.
Frauduleuze e-mails kun je ook sturen naar; https://www.fraudehelpdesk.nl .
Op de laatst genoemde website staat ook een leuke quiz over het herkennen van phishing.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door CollectorWo2 »

Geen frauduleuze koop gedaan met patrickh, toch betrouwbaar! :mrgreen: :lol:
Laatst gewijzigd door CollectorWo2 op 10 nov 2017, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door patrickh »

:lol: Jij ook bedankt, kerel!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Erik »

thunderbird schreef:Geen frauduleuze koop gedaan met de patrickh, toch betrouwbaar! :mrgreen: :lol:
Kan ik over meepraten! Tinnen troepen keurig aangekomen!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door patrickh »

En ook Erik bedankt!
Plaats reactie