Fotoverslag Auschwitz II

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Ik denk dat je beide kampen pas kan vergelijken op het moment dat je het zelf hebt meegemaakt. Je kan uitgaan van een schrijver met deze ervaringen, maar die zullen nooit overeenkomen met de ervaringen die je eventueel zelf hebt gehad.

Het is moeilijk om kampen in gradaties van wreedheid in te delen, dat doet te kort aan de mensen die daar zijn gestorven. Ik weet dat je niemand te kort wil doen, maar het gevaar bestaat wel.

Mensen die in hetzelfde kamp hebben gezeten hebben totaal verschillende ervaringen. Mensen die "een stootje kunnen hebben" zullen anders denken dan mensen die snel breken. Ik denk dan dus ook dat je naar individuele ervaringen moet kijken en niet naar een kamp als geheel.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Dat zijn mooie en indrukwekkende foto's. Het laat weer eens zien dat het maar goed is dat Hitler de oorlog verloor.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

antwerpx schreef:Voor mij staat het vast dat Breendonk wreder was dan Auschwitz.
OK, goed dat je een eigen mening hebt en er zijn zeker mensen die jouw mening delen ; maar ik zei al dat we hierover beter niet kunnen discussieren. Want voor iemand die in Auschwitz eerst enkele medische experimenten heeft moeten doorstaan alvorens doodgeschopt te zijn door een bewaker, heeft het nu niet echt veel nut dat wij er uitkomen dat Breendonk wreder was. En zo zijn er in de omgekeerde richting natuurlijk ook voorbeelden genoeg.
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Tim schreef: OK, goed dat je een eigen mening hebt en er zijn zeker mensen die jouw mening delen ; maar ik zei al dat we hierover beter niet kunnen discussieren. Want voor iemand die in Auschwitz eerst enkele medische experimenten heeft moeten doorstaan alvorens doodgeschopt te zijn door een bewaker, heeft het nu niet echt veel nut dat wij er uitkomen dat Breendonk wreder was. En zo zijn er in de omgekeerde richting natuurlijk ook voorbeelden genoeg.
Helemaal mee eens.. laten we het weer over het fotoverslag hebben.
Plaats reactie