Alleen verzenden, terwijl ze om de hoek wonen :|

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
ww2 freak
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:00

Alleen verzenden, terwijl ze om de hoek wonen :|

Bericht door ww2 freak »

Iemand van jullie al eens meegemaakt op marktplaats ofzo of een andere verkoop site?

Mensen die iets verkopen en dan erbij zetten alleen verzenden? Terwijl ze dan soms gewoon letterlijk om de hoek wonen en dan alsnog mag je het niet ophalen :? :lol:
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Alleen verzenden, terwijl ze om de hoek wonen :|

Bericht door davy »

Ja, voorzichtige mensen, die niet willen dat vreemden zo maar in hun huis komen.
Ik heb ooit bij iemand gekocht die altijd afsprak op een parking. Zo kwam er niemand bij hem binnen om zijn verzameling te komen verkennen en het later te gaan stelen.
ww2 freak
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:00

Re: Alleen verzenden, terwijl ze om de hoek wonen :|

Bericht door ww2 freak »

davy schreef:Ja, voorzichtige mensen, die niet willen dat vreemden zo maar in hun huis komen.
Ik heb ooit bij iemand gekocht die altijd afsprak op een parking. Zo kwam er niemand bij hem binnen om zijn verzameling te komen verkennen en het later te gaan stelen.
Ja ik ga er dan meestal van uit dat jet oplichters zijn, geld overmaken en niks ontvangen.
Ik had dus gewoon echt dat die gene een wijk verder woonde en het gewoon absoluut niet wou
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Alleen verzenden, terwijl ze om de hoek wonen :|

Bericht door asjemenou »

Maar heb je datgene wat je wilde kopen uiteindelijk ook gekocht en ontvangen?

Veroordeel mensen die hun online koopwaar alleen maar willen verzenden niet te snel. Dit kan voor hen verschillende redenen hebben ook al wonen ze bij je om de hoek.
Zoals Davy al vermeldt kan het een reden zijn dat ze liever geen vreemden in of aan huis willen hebben.
Het kan ook zo zijn dat een verkoper weinig thuis is of wanneer een verkoper meerdere aanbiedingen heeft dat hij z'n vrije tijd niet kwijt wil zijn aan het wachten op kopers aan huis.
Zelf geef ik er ook de voorkeur aan om mijn koopwaar te verzenden.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
LeSkittle
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 nov 2017, 22:56
Locatie: Heerlen

Re: Alleen verzenden, terwijl ze om de hoek wonen :|

Bericht door LeSkittle »

Ik snap het wel, mijn vriendin verkoopt veel kleding via marktplaats. Sommige mensen reageren zo raar en ongepast dat je die figuren niet aan de deur wil hebben staan. Aan de andere kant is dat natuurlijk jammer, gezien kostenbesparing en dat er grotendeels wel fatsoenlijke en degelijke mensen zijn...
Beyond the call of duty
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Alleen verzenden, terwijl ze om de hoek wonen :|

Bericht door earlymb »

Ik doe eigenlijk alleen versturen hoewel ik soms uitzonderingen maak. Ik heb ook al meegemaakt dat je inderdaad voor niets zit te wachten omdat ze gewoon niet op komen dagen en ook niet de moeite nemen om zich even af te melden, dus als ik het laat afhalen dan alleen nadat het geld is overgemaakt & ontvangen. Dan heb je toch iets van een spoor voor als er rare dingen gebeuren.
Gebruikersavatar
John8
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 jan 2014, 14:46

Re: Alleen verzenden, terwijl ze om de hoek wonen :|

Bericht door John8 »

Lijkt me inderdaad begrijpelijk, afhankelijk van wat het is wel natuurlijk.

Breekbare of er zware, grote dingen heb ik liever afgehaald natuurlijk.
Maar kleinere, goedkopere verstuur ik liever, zelfde reden als bij earlymb.
We moeten het postbedrijf toch ook draaiende houden? ;-) Hun winst komt vandaag niet meer van die briefkaarten hoor... :D
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Alleen verzenden, terwijl ze om de hoek wonen :|

Bericht door uniformverzamelaar »

Ik kan begrijpen dat ze niet aan huis willen. Maar dan moet er wel een plaats kunnen afgesproken worden waar het gekochte goed kan overhandigd worden, zeker als het in de buurt is.
Daar volg ik Davy wel in.
Kan dit niet, dan mag de verkoper voor mij part het zaakje houden.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Alleen verzenden, terwijl ze om de hoek wonen :|

Bericht door Erik »

uniformverzamelaar schreef:Ik kan begrijpen dat ze niet aan huis willen. Maar dan moet er wel een plaats kunnen afgesproken worden waar het gekochte goed kan overhandigd worden, zeker als het in de buurt is.
Eens, en vaak gaat verkoper daar ook mee accoord. Op deze wijze nog niet zo lang terug een set Feldfernsprechgeräte Modell 16B overgenomen. Kun je ook nog even met elkaar een shaggie roken en meer wederwaardigheden uitwisselen!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie