Luftwaffe officiers dolk

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Luftwaffe officiers dolk

Bericht door patrickh »

Ik heb nog geen één site gezien waar je ALLES zomaar kunt kopen, ook dealers hebben niet alle kennis in pacht. Heb je zin in een item, verdiep je je erin, stel vragen, vergelijk, vraag detailfoto's.
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: Luftwaffe officiers dolk

Bericht door johnfrost »

Weitze... maar aan de prijs ... je vindt er wel veel goede foto's zodat je kunt vergelijken. Betrouwbaar adres maar daar betaal je dan wel wat meer voor. Niet kopen bij dealers die dolk fragmenten los verkopen. Dat zijn vaak sporen. An uit elkaar gehaalde en samengestelde dolken.
Beter is ... eentje van een particulier uit Duitsland
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: Luftwaffe officiers dolk

Bericht door johnfrost »

Inderdaad bij dealers -ongeacht waar- moet je altijd zelfonderzoek blijven doen. Er zijn veel webshops maar ik vind ze aan de prijs meestal. Indien je zelf op zoek en onderzoek gaat is het avontuurlijker kopen. Word bijv lid van het Wehrmachts Award Forum. Dan kun je contacten leggen met collega verzamelaars waar ook ter wereld. Ook Kun je daar goede militaria aanbieden en kopen. Op plaats een "wanted" topic. Je dient wel in het Engels te communiceren, maar dat kan iedereen bijna tegenwoordig
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Luftwaffe officiers dolk

Bericht door patrickh »

johnfrost schreef:Weitze... maar aan de prijs ... je vindt er wel veel goede foto's zodat je kunt vergelijken. Betrouwbaar adres maar daar betaal je dan wel wat meer voor. Niet kopen bij dealers die dolk fragmenten los verkopen. Dat zijn vaak sporen. An uit elkaar gehaalde en samengestelde dolken.
Beter is ... eentje van een particulier uit Duitsland

Eén vd de dealers waar ik vaak de meeste fakes tegenkom...
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: Luftwaffe officiers dolk

Bericht door johnfrost »

@Patrick:
echt waar? Het is en blijft lastige materie. Eigenlijk moet je dus bij iedere dealer goed oppassen en zeer goed zelf vooronderzoek doen. Ik verdiep mij vaak eerst in materie voordat ik aanschaf overweeg. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Luftwaffe officiers dolk

Bericht door patrickh »

Weitze verkoopt alles, zo heft jij jaren lang een PTT jasje als NSB jasje te koop aangeboden gehad, om maar een voorbeeld te noemen. Ook enkele duitse helmen waaraan "gekloot"is. Hij neemt dan wel produkt terug, en heeft zo dan een goedkope lening gehad, nietwaar?
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: Luftwaffe officiers dolk

Bericht door johnfrost »

OK Patrick. Dat wist ik niet. Maar Weitze heeft tienduizenden items per jaar in de verkoop. Kan best eens iets tussendoor glippen. Zal denk ik overal gebeuren. Maar lijkt mij wel een handelaar te goeder trouw.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Luftwaffe officiers dolk

Bericht door patrickh »

Net zoals alle autoverkopers ;)
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Luftwaffe officiers dolk

Bericht door CollectorWo2 »

En marktplaats :P
Plaats reactie