Vragen over twee foto's met duitse dames

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Vragen over twee foto's met duitse dames

Bericht door Roel R. »

deze twee foto's komen uit mijn verzameling, ik heb ze nog niet zo lang maar ik heb er een aantal vragen over:

de eerste: eerst dacht ik dat deze dame van een politieke jeugdorganisatie was zoals de jungmadel maar de kleding lijkt niet op de kleding die daar gedragen werd, iemand een idee? helaas kan ik het arminsignia niet onderscheiden.

Afbeelding

de tweede: deze dames worden begeleid door een wehrmacht (heer) soldaat of onderofficier. ze dragen uniformen zonder verdere insignia. wel lijkt er op de hoofddeksels een teken te zitten. de uniformen doen me denken aan omgevormde nederlandse uniformen, wie kan me iets meer vertellen over deze foto. zaten deze dames echt in het leger of is het een grapje?

Afbeelding
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Heb je enig idee waar deze foto's genomen zijn en wat de nationaliteit is van de mensen op de foto's?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

nee, helemaal geen aanknopingspunten, de eerste foto is gedrukt op agfa brovira en de tweede op velor overigens
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

De vrouw in de eerste foto lijkt wel een RAD insigne te hebben :shock:
De tweede foto toont volgens mij HEER Helferinnen.

Die indruk heb ik toch.


Adrian
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

ik meende in eerste instancie ook dat het een rad unit schield was, maar ik heb er een in mijn verzameling en die lijken er toch niet echt op. het rad insignia heeft de bekende schep vorm met rode letters er in. maar dit lijkt een soort cirkel te zijn.
Plaats reactie