Ritje gehad met de politie auto

Forum over het zoeken met een metaaldetector naar overblijfselen uit de Tweede Wereldoorlog, ervaringen, reisverslagen en dergelijke.
Plaats reactie
Alley's
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 mei 2016, 20:57

Ritje gehad met de politie auto

Bericht door Alley's »

Ik had vorig jaar een handgranaat gevonden in het bos, In Almelo maar staat gemarkeerd als gevaarlijk terrein en is eigenlijk ook verboden te lopen. Hoe dan ook, Ik had er een handgranaat gevonden (pineapple Amerikaans) Object opgegraven, laten liggen! (Was makkelijk te vinden) Naar huis gegaan om te douchen en daarna persoonlijk naar het politie buro gestapt om te melden gezien het een feestdag was en ze eigenlijk dicht zaten. (Er zijn altijd wel agenten,) Toen kwamen er mensen aan om mijn verhaal aan te horen en die reden met mij mee, Ik mocht achter in de politie auto :lol: Van te voren verteld dat het verboden terein was maar dat ik het gewoon even wilde "proberen" Was geen probleem, Eenmaal daar kwamen er ook deskundigen aan uit oldenzaal van de politie, En die bevestigden dat ik erg veel mazzel heb gehad gezien de borgpin was verrot!!!!!! :!: _/-\o_


Hoe dan ook, Als je ergens zoekt waar je niet mag lopen,,,, ALTIJD MELDEN!!!!!! Ze hebben liever dat je het meld dan laat liggen en ze zullen je echt niet voor je eerlijkheid straffen, De politie in nederland is zo beetje het beste hier op deze aardkloot (Vergelijk maar met andere landen)

Zie foto, Is gemaakt door de politie, En mag gepubliceerd worden.
Zoals je ziet lag de handgranaat echt naast het paaltje
Bijlagen
klaBOOEEMM!!!!.jpg
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Ritje gehad met de politie auto

Bericht door Jan m »

Top dat je het gemeld hebt. Toch zijn ze er niet altijd zo blij mee als je het meld, heb ik zelf ervaren.
Alley's
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 mei 2016, 20:57

Re: Ritje gehad met de politie auto

Bericht door Alley's »

Jan m schreef:Top dat je het gemeld hebt. Toch zijn ze er niet altijd zo blij mee als je het meld, heb ik zelf ervaren.
Dit zal denk ik wel per omgeving kunnen verschillen,

In Almelo stimuleren ze dat altijd.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Ritje gehad met de politie auto

Bericht door asjemenou »

Alley's schreef:En die bevestigden dat ik erg veel mazzel heb gehad gezien de borgpin was verrot!!!!!! :!: _/-\o_
Goed dat je de vondst hebt gemeld. Van een oud-EOD'er heb ik dikwijls vernomen dat ze daar een grote hekel hebben aan het ruimen van handgranaten. De borgpen bij veel opgegraven handgranaten zijn door de tand des tijds weggerot. Wanneer zo'n handgranaat in de grond zit blijft hij door de druk van de grond geborgd.
Graaf je zo'n ding op en leg je hem aan de oppervlakte dan droogt hij op door o.a. het zonlicht. Omdat de borgpen is weggerot kan de slagpin van de handgranaat alsnog naar binnen slaan.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Ritje gehad met de politie auto

Bericht door Der Blitz »

mooi dat je het gemeld hebt en dat het opgeruimd word, zo hoort het. maar van die borgpin is beetje onzin, kans is klein dat dat gebeurd.
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Ritje gehad met de politie auto

Bericht door Erik »

Der Blitz schreef:... maar van die borgpin is beetje onzin, kans is klein dat dat gebeurd.
Het is gebeurd (Bosnië, België) dus wordt het risico 'meegenomen'. Maar je hebt wel gelijk, normaal gesproken is de veer van het mechanisme dan ook verrot en staat er geen spanning meer op de pen. Maar... het is gebeurd.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Alley's
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 mei 2016, 20:57

Re: Ritje gehad met de politie auto

Bericht door Alley's »

De deskundige gaf aan dat de handgranaat ieder moment kon knappen,
Het kon 5 min wezen maar een een week
Of een maand,

Hij stond ook op scherp... :shock: :?
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Ritje gehad met de politie auto

Bericht door Erik »

Alley's schreef:Hij stond ook op scherp... :shock: :?
Zo heet dat als de borging niet meer aanwezig is!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Alley's
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 mei 2016, 20:57

Re: Ritje gehad met de politie auto

Bericht door Alley's »

Erik schreef:
Alley's schreef:Hij stond ook op scherp... :shock: :?
Zo heet dat als de borging niet meer aanwezig is!
iig donders gevaarlijk. :zapped:
Wil het niet graag nog een keer vinden.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Ritje gehad met de politie auto

Bericht door Erik »

Alley's schreef:iig donders gevaarlijk. :zapped:
Wil het niet graag nog een keer vinden.
De grap is, het gaat altijd goed. Tot op het moment dat jij er bij betrokken bent.
Een maatje van me vond in Frankrijk (Picardie) een mills handgranaat. Vond-ie schitterend, had-ie ook eens iets gevonden en hij wilde 'm meenemen in de auto. Ik heb 'm gezegd dat ik er dan wel achteraan zou rennen maar dat ik niet met hem en de granaat in dezelfde kleine ruimte wilde zitten.
Via krantenarchieven (of knipselkranten die wel eens worden bijgehouden in Frankrijk, met name bij musea) kun je leren dat het wel eens fout afloopt. Vaste kreet in het leger:

Wees vertrouwd met munitie
maar vertrouw munitie nooit.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Ritje gehad met de politie auto

Bericht door Der Blitz »

Erik schreef:
Der Blitz schreef:... maar van die borgpin is beetje onzin, kans is klein dat dat gebeurd.
Het is gebeurd (Bosnië, België) dus wordt het risico 'meegenomen'. Maar je hebt wel gelijk, normaal gesproken is de veer van het mechanisme dan ook verrot en staat er geen spanning meer op de pen. Maar... het is gebeurd.
klopt, daarom dat ik zei kans is klein, dus niet onbestaande ;)
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Ritje gehad met de politie auto

Bericht door christiaan1989 »

En dus geen onzin :wink:.
Kom op het werk soms tientallen uxo‘s per dagtegen. Kans in inderdaad klein dat er een explodeert maar het risico kun je gewoon niet nemen.
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Alley's
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 mei 2016, 20:57

Re: Ritje gehad met de politie auto

Bericht door Alley's »

Liever 100 keer melden dan 1 keer de lucht in gaan denk ik zelf ;)
Plaats reactie