Duitse Waffen SS Helm

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Boeve
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2015, 21:12

Re: Duitse Waffen SS Helm

Bericht door Boeve »

Op vriendelijk verzoek nog een aantal foto's in daglicht en een aantal close-ups van de decals! Op de foto is het misschien slecht te zien maar het woordje, of misschien zelfs wel de naam van de eigenaar, staat in het leer gedrukt met de letters "PIEPEN" Of "PIEPER". Daarbij zijn de witte delen van de decals aardig vergeeld. Ik hoop dat dit nog van toegevoegde waarde heeft qua informatie. Het is nagevraagd en de helm is daadwerkelijk sinds de oorlog in familiebezit. Ik hoop dat de fanatiekelingen onder ons er weer een mooi verhaal over kunnen toevoegen aan dit topic! En mocht iemand dermate geïnteresseerd zijn en de helm in het echt willen zien, voorstellen zijn altijd welkom!
Bijlagen
1432304058979-1792070321.jpg
1432303933603-1475215455.jpg
1432303768885-264034475.jpg
1432303702119-1654013443.jpg
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Duitse Waffen SS Helm

Bericht door patrickh »

Ik moet zeggen dat de kleur vd helm nu er anders uitziet, mss een reissue helm. Decals bekoren mij nog steeds niet.
Boeve
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2015, 21:12

Re: Duitse Waffen SS Helm

Bericht door Boeve »

Ik heb de helm nog eens goed in het daglicht gehouden en het ziet er uit alsof het SS logo ook zilver bevatte. Kan het kloppen dat, voordat het zo verweerd is geraakt, dat dit logo inderdaad van zilver was gemaakt? Al dan geen verklaring hiervoor?

Bij voorbaat dank!
Hunter2000
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2018, 20:45

Re: Duitse Waffen SS Helm

Bericht door Hunter2000 »

Hoi,
Is deze helm nog beschikbaar?

Mvg
Boeve
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2015, 21:12

Re: Duitse Waffen SS Helm

Bericht door Boeve »

Beste Hunter2000,

Deze helm is op het moment niet in de verkoop.

Groetjes!
Hunter2000
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2018, 20:45

Re: Duitse Waffen SS Helm

Bericht door Hunter2000 »

Oke geen probleem.
Verkoopt u nog meer helmen? Of is dit de enige die u hebt.
Boeve
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2015, 21:12

Re: Duitse Waffen SS Helm

Bericht door Boeve »

Dit is de enige in mijn bezit. Ik heb deze gekregen door middel van een erfenis, verder ben ik ook geen verzamelaar of kenner dus helaas moet ik u teleurstellen.
Hunter2000
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2018, 20:45

Re: Duitse Waffen SS Helm

Bericht door Hunter2000 »

Oke prima!
chris92
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jul 2011, 17:01

Re: Duitse Waffen SS Helm

Bericht door chris92 »

Is er toevallig al meer duidelijkheid geschept over de helm vanuit het WAF-forum?
Boeve
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2015, 21:12

Re: Duitse Waffen SS Helm

Bericht door Boeve »

Het WAF-forum heeft helaas niks opgeleverd. Ik heb in het verleden een post op de Facebook groep geplaatst 'German Helmets of the Second World War' (kan helaas geen linkje plaatsen naar het stuk). De reacties liepen nogal uiteen. Lotnummers van Quist konden niet achterhaald worden, maar dit was volgens diegene een veel voorkomend probleem. Er werd door iemand beweerd dat het een Pocher decal is in plaats van de gebruikelijke QSS decal. Iemand anders beweerd weer dat de groene verf en decals na de oorlog aangebracht zijn. Meer informatie dan dit is er niet helaas. Sommigen schreeuwen gelijk dat 'ie nep is, anderen waren er volkomen van overtuigd dat het 'the real deal' is.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Duitse Waffen SS Helm

Bericht door Kugelblitz »

Ik zou wellicht, enkel jaren verder, nog eens een poging wagen. Het lijkt me toch wel dat er op het WAF leden zitten die deze helm moeten kunnen beoordelen... Een tweede poging doet soms wonderen, ze zijn daar niet altijd zo behulpzaam.
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Duitse Waffen SS Helm

Bericht door earlymb »

Probeer ook het War Relics Forum eens, daar zitten ook veel kenners en de sfeer is er beter dan op WAF
Madman
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 mei 2007, 15:29
Locatie: Kubaard
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: Duitse Waffen SS Helm

Bericht door Madman »

Dit is ook een prima forum om je helm te laten beoordelen: http://www.ghw2.com/
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Duitse Waffen SS Helm

Bericht door Schwerpunkt »

De decals zijn zo beschadigt dat enkel super hoge resolutie foto's misschien iets opleveren , ook het lot nummer anders zal het een in de hand inspectie moeten worden vooral op basis van wat er van het partijschild nog overblijft. De SS decal lijkt me te ver heen om nog iets van te maken.
De groene verf op basis van de kleine foto's hier lijkt mij er na-oorlogs opgezet.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Duitse Waffen SS Helm

Bericht door patrickh »

Dat zou dan toch betekenen dat decals niet goed zijn, immers, ik zie op de foto niet dat eromheen geschilderd is, en ook niet dat ze weer tevoorschijn zijn "geschuurd"? Maar je hebt gelijk, via de foto's alles lastig te beoordelen.
Plaats reactie