aankoop overweging

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Jp74
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jul 2018, 10:21
Locatie: poperinge
Contacteer:

aankoop overweging

Bericht door Jp74 »

Beste forum leden,

ik heb de mogelijkheid om bepaalde items aan te kopen, nu zou ik graag een paar dingen willen weten. Alles is te koop in 1 lot.

1. origineel of Replica
2. welke prijs een redelijke is.

ik heb foto's gevraagd en deze heb ik gekregen.

alvast bedankt

mvg

JP
Bijlagen
IMG_8391.jpg
image10.jpeg
image9.jpeg
image8.jpeg
image7 - kopie.jpeg
image6.jpeg
image5.jpeg
image5 - kopie.jpeg
image4.jpeg
image3.jpeg
image2.jpeg
image1.jpeg
Laatst gewijzigd door Jp74 op 02 aug 2018, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Jp74
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jul 2018, 10:21
Locatie: poperinge
Contacteer:

Re: aankoop overweging

Bericht door Jp74 »

Dit alles is in 1 lot.
Bijlagen
IMG_8393.jpg
IMG_8392.jpg
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: aankoop overweging

Bericht door LDO »

Ik zie veel dat niet deugt en daarom zou ik met alles heel voorzichtig worden.
Of weinig geld bieden...
De tuniek en helmen durf ik echt niet te zeggen vanaf een paar kleine fotootjes.
De stoffen adelaartjes zou ik ook vast willen houden en eens langs een aansteker halen.
Maar daar worden verkopers altijd zenuwachtig van.
Vooral als het geen origineel materiaal betreft. :lol:

De spelden en medailles zijn niet super spannend en niet van allemaal van mooie kwaliteit.
Oostfront, Verwundeten in zilver en zwart, Parteitag speld, 3 Treffen / Gautag spelden, KVK 2 met zwaarden, WHW speld, incompleet stoffen DAF petinsigne
Even snel geschat als het allemaal origineel is een euro of 200?
Wat je biedt ligt natuurlijk beneden wat het in de winkel kost en je wilt het totaal plaatje zo gunstig mogelijk houden.
En ik kan echt niet zien of alles deugt zonder duidelijke foto's inclusief de achterkantjes natuurlijk.

Deutsche Feld-Ehrenzeichen, die is wel mooi met doosje en certificaat, euro of 100.
Misschien wat meer.

De Ridderkruis display van Remi Schrijnen is volledig reproductie.
Foto, handtekening, kraagspiegel, kruis en lint, nepperdepep.
Gestapo Dienstausweis Marke is vals.
SS vlag is ook bogus.
Swastika armband is zwaar namaak.
Franse verzetsarmband vrees ik ook voor met die kunstmatige verouderingsvlekken en uitgelopen rode kleur.

Blijft over een tuniek en 2 helmen waar ik geen advies over durf geven.
Maar wat ik zei: als er zoveel bij zit dat niet goed is dan heeft de verkopende verzamelaar niet alles op alles gezet om uitsluitend origineel te verzamelen en zou ik achter mijn over krabben voor je biedt op alles.
Tenzij je het voor zo'n prijs krijgt dat het goed verkoopbaar is.

Het is niet mijn bedoeling om iemands verzameling af te kraken hoor, maar als jij een aanzienlijk bedrag uit wilt geven mag je er iets voor terug verwachten.
Je kan je geld maar één keer uitgeven.
Is het je als allemaal origineel aangeprezen of is er bij gezegd dat niet alles origineel was?
Jp74
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jul 2018, 10:21
Locatie: poperinge
Contacteer:

Re: aankoop overweging

Bericht door Jp74 »

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. De persoon heeft niet gezegd of het origineel is of replica, hij contacteerde mij met de vraag of ik ook dingen opkoop, wat ik natuurlijk altijd overweeg. Maar zoals ik hier heb geleerd neem ik geen overhaaste beslissingen meer en vraag raad op dit forum.

Ik heb de verkoper ook gezegd dat ik eerst raad ging inwinnen voor ik ook maar een bod doe.

Zal hem een mail sturen en vragen of alles origineel is kijken of hij eerlijk antwoord.

mvg

Andy
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: aankoop overweging

Bericht door Schwerpunkt »

Van de helmen heb je veel betere foto’s nodig , details , alle zijden. Maker en lot nummer.
De camo ziet er mij wel niet goed uit , op deze foto’s toch.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Arjen81
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 dec 2016, 17:30

Re: aankoop overweging

Bericht door Arjen81 »

LDO schreef:Ik zie veel dat niet deugt en daarom zou ik met alles heel voorzichtig worden.
Of weinig geld bieden...
De tuniek en helmen durf ik echt niet te zeggen vanaf een paar kleine fotootjes.
De stoffen adelaartjes zou ik ook vast willen houden en eens langs een aansteker halen.
Maar daar worden verkopers altijd zenuwachtig van.
Vooral als het geen origineel materiaal betreft. :lol:

De spelden en medailles zijn niet super spannend en niet van allemaal van mooie kwaliteit.
Oostfront, Verwundeten in zilver en zwart, Parteitag speld, 3 Treffen / Gautag spelden, KVK 2 met zwaarden, WHW speld, incompleet stoffen DAF petinsigne
Even snel geschat als het allemaal origineel is een euro of 200?
Wat je biedt ligt natuurlijk beneden wat het in de winkel kost en je wilt het totaal plaatje zo gunstig mogelijk houden.
En ik kan echt niet zien of alles deugt zonder duidelijke foto's inclusief de achterkantjes natuurlijk.

Deutsche Feld-Ehrenzeichen, die is wel mooi met doosje en certificaat, euro of 100.
Misschien wat meer.

De Ridderkruis display van Remi Schrijnen is volledig reproductie.
Foto, handtekening, kraagspiegel, kruis en lint, nepperdepep.
Gestapo Dienstausweis Marke is vals.
SS vlag is ook bogus.
Swastika armband is zwaar namaak.
Franse verzetsarmband vrees ik ook voor met die kunstmatige verouderingsvlekken en uitgelopen rode kleur.

Blijft over een tuniek en 2 helmen waar ik geen advies over durf geven.
Maar wat ik zei: als er zoveel bij zit dat niet goed is dan heeft de verkopende verzamelaar niet alles op alles gezet om uitsluitend origineel te verzamelen en zou ik achter mijn over krabben voor je biedt op alles.
Tenzij je het voor zo'n prijs krijgt dat het goed verkoopbaar is.

Het is niet mijn bedoeling om iemands verzameling af te kraken hoor, maar als jij een aanzienlijk bedrag uit wilt geven mag je er iets voor terug verwachten.
Je kan je geld maar één keer uitgeven.
Is het je als allemaal origineel aangeprezen of is er bij gezegd dat niet alles origineel was?
Hallo LDO,
Leg mij de 'truck' met de aansteker eens uit als u doen wil.
Ik ben benieuwd wat je ermee bewijst of uitsluit.
Alvast bedankt. :)
Arjen81
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 dec 2016, 17:30

Re: aankoop overweging

Bericht door Arjen81 »

Arjen81 schreef:
LDO schreef:Ik zie veel dat niet deugt en daarom zou ik met alles heel voorzichtig worden.
Of weinig geld bieden...
De tuniek en helmen durf ik echt niet te zeggen vanaf een paar kleine fotootjes.
De stoffen adelaartjes zou ik ook vast willen houden en eens langs een aansteker halen.
Maar daar worden verkopers altijd zenuwachtig van.
Vooral als het geen origineel materiaal betreft. :lol:

De spelden en medailles zijn niet super spannend en niet van allemaal van mooie kwaliteit.
Oostfront, Verwundeten in zilver en zwart, Parteitag speld, 3 Treffen / Gautag spelden, KVK 2 met zwaarden, WHW speld, incompleet stoffen DAF petinsigne
Even snel geschat als het allemaal origineel is een euro of 200?
Wat je biedt ligt natuurlijk beneden wat het in de winkel kost en je wilt het totaal plaatje zo gunstig mogelijk houden.
En ik kan echt niet zien of alles deugt zonder duidelijke foto's inclusief de achterkantjes natuurlijk.

Deutsche Feld-Ehrenzeichen, die is wel mooi met doosje en certificaat, euro of 100.
Misschien wat meer.

De Ridderkruis display van Remi Schrijnen is volledig reproductie.
Foto, handtekening, kraagspiegel, kruis en lint, nepperdepep.
Gestapo Dienstausweis Marke is vals.
SS vlag is ook bogus.
Swastika armband is zwaar namaak.
Franse verzetsarmband vrees ik ook voor met die kunstmatige verouderingsvlekken en uitgelopen rode kleur.

Blijft over een tuniek en 2 helmen waar ik geen advies over durf geven.
Maar wat ik zei: als er zoveel bij zit dat niet goed is dan heeft de verkopende verzamelaar niet alles op alles gezet om uitsluitend origineel te verzamelen en zou ik achter mijn over krabben voor je biedt op alles.
Tenzij je het voor zo'n prijs krijgt dat het goed verkoopbaar is.

Het is niet mijn bedoeling om iemands verzameling af te kraken hoor, maar als jij een aanzienlijk bedrag uit wilt geven mag je er iets voor terug verwachten.
Je kan je geld maar één keer uitgeven.
Is het je als allemaal origineel aangeprezen of is er bij gezegd dat niet alles origineel was?
Hallo LDO,
Leg mij de 'truc' met de aansteker eens uit als u doen wil.
Ik ben benieuwd wat je ermee bewijst of uitsluit.
Alvast bedankt. :)
rookie
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jul 2017, 14:35

Re: aankoop overweging

Bericht door rookie »

FFI armband vertrouw ik niet en van het eerst uniformjasje ziet de onderste stempel er veel verser/zwarter uit. Camo helm moet je betere foto's van posten incl details en binnenwerk. Een van de grootste prijsfactoren voor het wel of niet slagen van een effectief bod is de camo helm. Indien goed het belangrijkste item maar om er over te oordelen zijn scherpere en betere camo helm fotos nodig
rookie
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jul 2017, 14:35

Re: aankoop overweging

Bericht door rookie »

Camo helm lijkt mij geen untouched helm … binnenwerk is er denk ik maybe eens uit geweest of misschien wel veranderd? Post ook details van de stempelingen binnen in de helm op de stalen rand (fabrikant, maat en lotnumber helm). Erg essentieel. Zonder zulke gegevens te kunnen bestuderen of zonder voorhanden te hebben moet je geen camo helm kopen. Pas na betere en veel meer detailfotos. Er lijkt op een plaats ook verf te zijn verwijderd om een eventueel decal bloot te leggen. Geen onaangeroerde camo helm lijkt me en de andere helm is erg standaard en weinig speciaal. Die is zeer makkelijk te upgraden en zal incompleet zijn.
rookie
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jul 2017, 14:35

Re: aankoop overweging

Bericht door rookie »

van de 100 als "originele Duitse camo WW2 helm" aangeboden helmen zijn er vaak misschien maar 5 of 10 goed... Het orienteren is als je begeven op een mijnenveld met continu "explosiegevaar"
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: aankoop overweging

Bericht door LDO »

Arjen81 schreef: Hallo LDO,
Leg mij de 'truc' met de aansteker eens uit als u doen wil.
Ik ben benieuwd wat je ermee bewijst of uitsluit.
Alvast bedankt. :)
Hallo Arjen,

Het overgrote deel van het materiaal dat in WO2 gebruikt werd voor uniformen en stoffen distinctieven, was een natuurproduct zoals wol, zijde of katoen.
Behalve dat de techniek voor kunstvezels nog in de kinderschoenen stond had het nog een groot voordeel: wol en katoen zijn brandvaster dan synthetische vezels.
Synthetische materialen hebben de eigenschap te smelten en dus vreselijke brandplekken na te laten op de huid.
De repro insignes die per strekkende meter in Pakistan van de machines rollen zijn vrijwel allemaal van synthetisch materiaal.
Peuter een draadje los, houd er een vlammetje bij en als het materiaal opkrult tot een hard stukje dan weet je dat het een kunstvezel ik.
Verbrandt het 'netjes' dan is de kans aanmerkelijk groter dat je met origineel te maken hebt.

Waterdicht is de test niet, want ja, er waren wel al kunstvezels in die tijd.
Duitsland was in tijde van grote schaarste altijd druk bezig met Ersatz, er was al een goed ontwikkelde kunstvezel genaamd rayon, laatoorlogse uniformen waren allang niet meer van pure wol, er was al bakeliet en in de US was al volop plastic.

Maar het blijft een hulpmiddel om synthetisch materiaal te determineren.
Net zoals de UV lamp een goed hulpmiddel blijft.
En de USB microscoop.
Niets is 'de' oplossing maar het zijn goede hulpmiddelen.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: aankoop overweging

Bericht door Jim »

Rayon (ook wel kunstzijde, en tegenwoordig voornamelijk viscose genoemd) is wel een kunstvezel maar hoofdbestanddeel is cellulose. Dit kan afkomstig zijn uit houtpulp. Het brand net als katoen.
Wol stinkt (verbrand haar!)
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie