CLE canister clip

Forum over het zoeken met een metaaldetector naar overblijfselen uit de Tweede Wereldoorlog, ervaringen, reisverslagen en dergelijke.
Plaats reactie
Buurman
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2018, 12:42

CLE canister clip

Bericht door Buurman »

Eerste post hier dus gelijk maar een leuke vondst. Een clip van een CLE drop canister met de metalen banden er bij. Vandaag gevonden vlak onder het zand. Een hele klus om dat ding mee te schouwen naar de auto. Nu kijken wat de beste manier is om te ontroesten, elektrolyse misschien?

Buurman
Optimized-20180824_154906.jpg
Merijn1234
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 sep 2017, 18:39

Re: CLE canister clip

Bericht door Merijn1234 »

Elektrolyse heb ik nog niet succesvol gedaan, maar ik heb al wel goeie ervaringen met oxaalzuur. Je zult wel een grote bak nodig hebben dan haha.

Mooie vondst trouwens!
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: CLE canister clip

Bericht door Jim »

Een langwerpige baken hem in gedeeltes ontroesten is ook een optie.
Ps ben stik jaloers! :yes:
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Buurman
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2018, 12:42

Re: CLE canister clip

Bericht door Buurman »

Ik heb zojuist hier het bericht gelezen over het gebruik van oxaal zuur en dat lijkt me zeker een goede optie om te proberen.

Eerlijk gezegd had ik de clip niet eens herkend. Het zat mega vast in de grond en na een aantal missers daarvoor waarbij ik ook flink moest hakken en graven heb ik de clip daar gelaten. Het was pas toen ik in een museum kwam en ontdekte wat het was. Toen dezelfde middag nog terug natuurlijk.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: CLE canister clip

Bericht door Jim »

De naam gebruikt door de RAF is Container Cradle. Ik heb er verschillende bij verzamelaars gezien van zeer goede staat met verf erop tot zwaar verroest, in stukken. Ik zie op de foto, hopelijk heb je die niet laten liggen, want net iets zeldzamer. de locking straps. De metalen banden die vastgeklemd worden onder de container door.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Buurman
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2018, 12:42

Re: CLE canister clip

Bericht door Buurman »

Bedankt voor je extra informatie Jim. Ik heb alles meegenomen inclusief de locking straps.
Ik zal een voor en na foto posten zodra de cradle klaar is.
Plaats reactie